Rok po sedanie Audi prezentuje wersję kombi swojego elektrycznego studyjnego samochodu A6 e-Tron Concept Avant. opiera się na nowej platformie PPE, którą firma z Ingolstadt opracowała wspólnie z Porsche i która w przyszłości będzie wprowadzać modele elektryczne od klasy kompaktowej do luksusowej. Wersja seryjna elektrycznego A6 pojawi się na rynku w 2024 roku.
Według Audi zprezentownany koncept jest bardzo zbliżony do wersji, która znajdzie się w produkcji seryjnej. Zmiany będą dotyczyć tylko szczegółów. Wciąż jednak nie wiadomo, jak będzie wyglądać wnętrze i deska rozdzielcza – Audi nie pokazało wnętrza A6 e-Tron Concept.
Podobnie jak Porsche Taycan, pochodny e-Tron GT, Audi w A6 E-Tron korzysta z 800-woltowego systemu, który umożliwia ładowanie z wysoką mocą do 270 kW. Dziesięć minut na szybkiej stacji ładującej powinno wystarczyć na zwiększenie zasięgi o 300 km. Ogólnie producent obiecuje zasięg 700 kilometrów. Akumulatory w podwoziu są niezwykle płaskie, co powinno zapewnić z jednej strony smukłą sylwetkę, ale także sporo miejsca we wnętrzu. W przyszłości klienci nie będą musieli rezygnować z napędu na wszystkie koła. Dostępne będą wersji z jednym- lub dwoma silnikami odpowiednio napędzające przednią lub obydwie osie.
Kiedy elektryczne A6 e-Tron pojawi się na rynku, Audi będzie początkowo i przez określony czas oferować nadal model konwencjonalny. Audi w Europie chce mieć w pełni elektryczną gamę do 2033 roku. Pod koniec roku pojawi się nowy elektyk: Q6 e-Tron. Do 2025 r. dostępnych będzie już ponad 20 elektrycznych modeli Audi.