Jest szansa na powrót Suzuki Jimny. Tym razem z napędem hybrydowym

Japońska marka nakreśliła swoją przyszłość do 2035 roku. Oprócz modeli hybrydowych, nie zabraknie także samochodów elektrycznych, ale Suzuki stawia również na niską masę własną swoich przyszłych konstrukcji.

Publikacja: 04.09.2024 15:59

Być może Suzuki Jimny jeszcze kiedyś wróci do oferty np. z hybrydowym silnikiem

Być może Suzuki Jimny jeszcze kiedyś wróci do oferty np. z hybrydowym silnikiem

Foto: mat. prasowe

Suzuki zaprezentowało technologiczną przyszłość marki na następne dziesięć lat. Plan koncentruje się na utrzymaniu kluczowych kompetencji marki, czyli rozwój kompaktowych i lekkich pojazdów. Tak więc w przyszłości nie powinniśmy spodziewać się np. dużego SUV-a od Suzuki. Japończycy chcą zredukować masę swoich nowych modeli nawet o 100 kg w porównaniu z obecnymi. Suzuki chce budować auta kompaktowe z napędem hybrydowym z małą i wydajną jednostką napędową oraz elektryczne z małym i lekkim akumulatorem.

Czytaj więcej

Suzuki Swift: Magia dnia wczorajszego

Platforma Heartect firmy Suzuki, używana od 2014 roku, ma być dalej rozwijana na potrzeby planów konstrukcji lekkich. Ponadto nowy silnik z technologią miękkiej hybrydy zaprezentowany w Suzuki Swift w 2023 roku będzie stosowany również w innych modelach. To z kolei budzi nadzieję na powrót Suzuki Jimny, którego marka wycofała z europejskiej oferty, między innymi ze względu na wysokie wartości CO2 1,5-litrowego silnika. Już rok wcześniej Suzuki zapowiedziało wejście w napęd elektryczny. Według planów do 2030 roku 80 procent wszystkich modeli Suzuki sprzedawanych w Europie będzie wyposażonych w napęd wyłącznie elektryczny. Pozostałe 20 procent to hybrydy. W sumie w sprzedaży ma pojawić się pięć nowych modeli BEV. Prawdopodobnie będzie to małe miejskie auto w formacie Wagon R, niewielka terenówka w formacie Jimny'ego i trzy modele SUV-ów/crossoverów, w tym prawdopodobnie następcy Vitary i S-Crossa. Pierwszy elektryk zostanie wprowadzony na rynek już w 2025 roku.

Tak wygląda napędowa strategia Suzuki na najbliższe lata

Tak wygląda napędowa strategia Suzuki na najbliższe lata

Foto: mat. prasowe

Suzuki stawia w przyszłości na lekkie samochody, hybrydy i elektromobilność

W przypadku rynku indyjskiego, na którym Suzuki odgrywa kluczową rolę cele dotyczące samochodów elektrycznych są mniej ambitne. Oczekuje się, że modele BEV będą stanowić 15 procent asortymentu produktów w 2030 r., a modele hybrydowe – 25 procent. Pozostałe 60 procent w dalszym ciągu korzystać będzie z silników spalinowych. Strategia zakłada również sprzedaż sześciu modeli wyłącznie elektrycznych do roku 2030 na japońskim rynku. Powinny one mieć 20-proc. udział w miksie produktowym, pozostałe 80 proc. będzie wyposażone w napędy hybrydowe. Suzuki szacuje inwestycje w nową ofensywę elektryczną na około 32 miliardy euro. Plany zakładają podwojenie sprzedaży do 2030 roku. Pomóc w tym ma współpraca z Toyotą, z którą Suzuki współpracuje w obszarach autonomicznej jazdy, technologii akumulatorów i samochodów elektrycznych. Suzuki chce osiągnąć neutralność pod względem emisji CO₂ na rynku japońskim i europejskim do 2050 r.; w przypadku Indii próg ten ma zostać osiągnięty do 2070 r.

Pięć nowych elektrycznych modeli Suzuki

Pięć nowych elektrycznych modeli Suzuki

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Suzuki szykuje się do elektrycznego sprintu

Suzuki zaprezentowało technologiczną przyszłość marki na następne dziesięć lat. Plan koncentruje się na utrzymaniu kluczowych kompetencji marki, czyli rozwój kompaktowych i lekkich pojazdów. Tak więc w przyszłości nie powinniśmy spodziewać się np. dużego SUV-a od Suzuki. Japończycy chcą zredukować masę swoich nowych modeli nawet o 100 kg w porównaniu z obecnymi. Suzuki chce budować auta kompaktowe z napędem hybrydowym z małą i wydajną jednostką napędową oraz elektryczne z małym i lekkim akumulatorem.

Pozostało jeszcze 83% artykułu
Producenci
Japońska marka staje się w Europie coraz bardziej zależna od Francuzów
Producenci
Chiński Elon Musk. Jest szefem Nio, spokojny i skromny, bez politycznych eskapad
Producenci
Niemcy zaciskają pasa. Przejęte przez Audi włoskie studio projektowe na sprzedaż
Producenci
Trump obniża cła na brytyjskie samochody. Reszta świata czeka na rozwój wydarzeń
Materiał Promocyjny
Mieszkania na wynajem. Inwestowanie w nieruchomości dla wytrawnych
Producenci
Made in Germany to fikcja. Aż 70 proc. niemieckich aut produkowanych jest za granicą