Cztery flagowe modele Dacii poprawiły wyniki w ciągu ostatnich sześciu miesięcy: Spring o 38 proc., Sandero o 24 proc., Duster o 13 proc. i Jogger o 130 proc. Jednocześnie Sandero utrzymało pozycję najczęściej kupowanego samochodu przez klientów indywidualnych w Europie, którą zajmuje od 2017. roku. Według informacji marki sprzedaż Dacii w Europie wzrosła o 29,5 proc. przy średnim wzroście rynkowym 17,5 proc. Udział marki w rynku wyniósł 4,5 proc. To o 0,4 punktu więcej w porównaniu z pierwszym półroczem 2022. Najważniejsza dla Dacii pozostaje Francja, za nią Włochy, Niemcy, Hiszpania i Rumunia. W Polsce Dacia jest na 6. miejscu najczęściej wybieranych marek. Sprzedaż Dustera (111,891 tys. sztuk) zwiększyła się o 13 proc. w porównaniu z I półroczem 2022 roku. Model utrzymał pozycję na podium w segmencie SUV-ów wśród klientów indywidualnych w Europie. Jogger w tym czasie znalazł chętnych na 50,569 tys. sztuk, to oznacza, że łączna sprzedaż tego modelu od debiutu rynkowego przekroczyła próg 100 tys. Napęd hybrydowy wybiera go co czwarty klient.
Dacia Sandero Stepway Extreme
Czytaj więcej
Średniactwo nie musi być złe. To skupienie się na swoich realnych potrzebach i rezygnacji z tego, co zbędne. I taka definicja idealnie pasuje do nowej Dacii Jogger.
Elektryczny Spring ze sprzedażą 27 438 sztuk odnotował wzrost o 38 proc. w stosunku do analogicznego okresu poprzedniego roku. To oznacza, że pozostaje w pierwszej trójce najlepiej sprzedających się samochodów elektrycznych w Europie na rynku klientów indywidualnych. Xavier Martinet podczas internetowego spotkania z dziennikarzami nie ukrywał, że II półrocze może być trudne, głównie z powodu wyraźnie gorszej sytuacji na rynku motoryzacyjnym w Europie. Czy w związku z tym zamierza obniżać ceny, tak jak to robi konkurencja? — Nie mamy tego w planach. Średnia cena sprzedawanego przez nas auta, to 17,5 tys. euro, podczas gdy ta sama średnia dla rynku europejskiego waha się między 35 a 38 tys. euro. Więc tak naprawdę nie mamy z czego obniżać. Na razie nasze fabryki w Rumunii i w Maroko pracują na pełnych obrotach. — mówił szef marketingu i sprzedaży Dacii.
Dacia Spring