To koniec Seata? Po 2030 r. marka ma zaprzestać sprzedaży aktualnych modeli

To o czym mówiło się już od dawna w kuluarach teraz wydaje się potwierdzać. Po 2030 roku Seat ma więcej nie oferować aktualnych modeli. Tak przynajmniej twierdzi holenderskie biuro prasowe hiszpańskiej marki. Dla Seata planowana jest inna przyszłość.

Publikacja: 20.05.2023 08:41

To koniec Seata? Po 2030 r. marka ma zaprzestać sprzedaży aktualnych modeli

Foto: mat. prasowe

Póki jednak co Seat wciąż pracuje i rozwija modele tak, aby Ibiza, Leon i Arona mogły być oferowane do 2030 roku z silnikami spalinowymi i hybrydami typu plug-in. Ateca i Tarraco mogą zniknąć wcześniej z oferty. Zamiast tego marka Seat prawdopodobnie będzie nadal umacniać swoją pozycję dostawcy usług mobilności. Hiszpanie mają już duże doświadczenie z submarką Seat MÓ – która w ciągu ostatnich dwóch lat sprzedała około 10 tys. elektrycznych jednośladów na 15 rynkach. Ale Seat ma zadbać o recykling, udostępnianie, abonamenty i mikromobilność dla młodych klientów po 2030 roku. Ponadto Seat prawdopodobnie będzie nadal budować samochody dla innych marek w Grupie Volkswagen - np. takie modele jak elektryczny VW ID.2 czy Skodę Small.

Czytaj więcej

Cupra Tavascan: samochód pełen emocji

Seat, który ma ponad 70 lat nie po raz pierwszy szuka swojej tożsamości w Grupie Volkswagena. Z drugiej strony nowicjusz Cupra, zaledwie czteroletnia marka ma bardzo ukierunkowany pomysł na siebie plus energię i ambicje. Pędzie z jednego sukces w drugi. Z czasem Cupra ma zostać przekształcona w markę czysto elektryczną i adresowaną do młodej grupy docelowej. - Razem z Porsche, Cupra najszybciej zelektryfikuje się w grupie VW - mówi Wayne Griffiths, szef Cupry.

Seat Arona

Seat Arona

Foto: mat. prasowe

Oficjalnie o planach Seata nie mówi nikt ani w Wolfsburgu, ani w Martorell. „Cupra narodziła się, by wzmocnić Seata. Obie marki nie działają przeciwko sobie i nie można ich zastąpić. Obie są równie ważne i odgrywają strategiczną rolę w Grupie Volkswagena” – czytamy w oficjalnym oświadczeniu firm Seat i Volkswagen wydanym jakiś czas tem. Herbert Diess, były szef Volkswagema obiecał swego czasu inwestycje w hiszpańską markę na łączną kwotę 7 miliardów euro w ciągu najbliższych kilku lat.

Czytaj więcej

Niemcy za 7 mld euro zelektryfikują Hiszpanię

Póki jednak co Seat wciąż pracuje i rozwija modele tak, aby Ibiza, Leon i Arona mogły być oferowane do 2030 roku z silnikami spalinowymi i hybrydami typu plug-in. Ateca i Tarraco mogą zniknąć wcześniej z oferty. Zamiast tego marka Seat prawdopodobnie będzie nadal umacniać swoją pozycję dostawcy usług mobilności. Hiszpanie mają już duże doświadczenie z submarką Seat MÓ – która w ciągu ostatnich dwóch lat sprzedała około 10 tys. elektrycznych jednośladów na 15 rynkach. Ale Seat ma zadbać o recykling, udostępnianie, abonamenty i mikromobilność dla młodych klientów po 2030 roku. Ponadto Seat prawdopodobnie będzie nadal budować samochody dla innych marek w Grupie Volkswagen - np. takie modele jak elektryczny VW ID.2 czy Skodę Small.

Producenci
Kim jest Carlos Tavares? Jedna z najbardziej kontrowersyjnych postaci na rynku moto
Producenci
Ranking największych na świecie producentów samochodów. Dominuje jedna marka
Producenci
Nowy logotyp Jaguara, o którym mówią wszyscy. I tak powinno być
Producenci
Problemy Volkswagena pogłębiają się. Możliwe strajki załogi
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
Producenci
Donald Trump dociska niemiecką motoryzację. Ile fabryk w USA mają BMW, Mercedes i Volkswagen?
Materiał Promocyjny
Transformacja w miastach wymaga współpracy samorządu z biznesem i nauką