To koniec Seata? Po 2030 r. marka ma zaprzestać sprzedaży aktualnych modeli

To o czym mówiło się już od dawna w kuluarach teraz wydaje się potwierdzać. Po 2030 roku Seat ma więcej nie oferować aktualnych modeli. Tak przynajmniej twierdzi holenderskie biuro prasowe hiszpańskiej marki. Dla Seata planowana jest inna przyszłość.

Publikacja: 20.05.2023 08:41

To koniec Seata? Po 2030 r. marka ma zaprzestać sprzedaży aktualnych modeli

Foto: mat. prasowe

Póki jednak co Seat wciąż pracuje i rozwija modele tak, aby Ibiza, Leon i Arona mogły być oferowane do 2030 roku z silnikami spalinowymi i hybrydami typu plug-in. Ateca i Tarraco mogą zniknąć wcześniej z oferty. Zamiast tego marka Seat prawdopodobnie będzie nadal umacniać swoją pozycję dostawcy usług mobilności. Hiszpanie mają już duże doświadczenie z submarką Seat MÓ – która w ciągu ostatnich dwóch lat sprzedała około 10 tys. elektrycznych jednośladów na 15 rynkach. Ale Seat ma zadbać o recykling, udostępnianie, abonamenty i mikromobilność dla młodych klientów po 2030 roku. Ponadto Seat prawdopodobnie będzie nadal budować samochody dla innych marek w Grupie Volkswagen - np. takie modele jak elektryczny VW ID.2 czy Skodę Small.

Czytaj więcej

Cupra Tavascan: samochód pełen emocji

Seat, który ma ponad 70 lat nie po raz pierwszy szuka swojej tożsamości w Grupie Volkswagena. Z drugiej strony nowicjusz Cupra, zaledwie czteroletnia marka ma bardzo ukierunkowany pomysł na siebie plus energię i ambicje. Pędzie z jednego sukces w drugi. Z czasem Cupra ma zostać przekształcona w markę czysto elektryczną i adresowaną do młodej grupy docelowej. - Razem z Porsche, Cupra najszybciej zelektryfikuje się w grupie VW - mówi Wayne Griffiths, szef Cupry.

Seat Arona

Seat Arona

mat. prasowe

Oficjalnie o planach Seata nie mówi nikt ani w Wolfsburgu, ani w Martorell. „Cupra narodziła się, by wzmocnić Seata. Obie marki nie działają przeciwko sobie i nie można ich zastąpić. Obie są równie ważne i odgrywają strategiczną rolę w Grupie Volkswagena” – czytamy w oficjalnym oświadczeniu firm Seat i Volkswagen wydanym jakiś czas tem. Herbert Diess, były szef Volkswagema obiecał swego czasu inwestycje w hiszpańską markę na łączną kwotę 7 miliardów euro w ciągu najbliższych kilku lat.

Czytaj więcej

Niemcy za 7 mld euro zelektryfikują Hiszpanię

Póki jednak co Seat wciąż pracuje i rozwija modele tak, aby Ibiza, Leon i Arona mogły być oferowane do 2030 roku z silnikami spalinowymi i hybrydami typu plug-in. Ateca i Tarraco mogą zniknąć wcześniej z oferty. Zamiast tego marka Seat prawdopodobnie będzie nadal umacniać swoją pozycję dostawcy usług mobilności. Hiszpanie mają już duże doświadczenie z submarką Seat MÓ – która w ciągu ostatnich dwóch lat sprzedała około 10 tys. elektrycznych jednośladów na 15 rynkach. Ale Seat ma zadbać o recykling, udostępnianie, abonamenty i mikromobilność dla młodych klientów po 2030 roku. Ponadto Seat prawdopodobnie będzie nadal budować samochody dla innych marek w Grupie Volkswagen - np. takie modele jak elektryczny VW ID.2 czy Skodę Small.

Producenci
Po ponad 100 latach zbliża się koniec Citroena. Nawet Ferrari sprzedaje więcej aut
Producenci
Krytyka Stellantis. Spadkobierca Chryslera chce uratować amerykańskie marki samochodowe
Producenci
Jest szansa na powrót Suzuki Jimny. Tym razem z napędem hybrydowym
Producenci
Nie pomogło cięcie kosztów i wprowadzenie ceł. Volkswagen zapowiada zamykanie fabryk
Producenci
Koniec z rekordowymi zyskami. Kryzys niemieckiego przemysłu motoryzacyjnego
Materiał Promocyjny
Jak wygląda auto elektryczne