Już czwarty rok z rzędu sprzedaż grupy maleje. W 2022 roku Renault sprzedał niespełna 1,5 mln samochodów, o 9,4 proc. mniej niż w 2021 r. (1,62 mln). A bez rynku rosyjskiego było to minus 14,6 proc. Francuzi sprzedali w Rosji do wyjścia z tego kraju 29 tys. pojazdów, o 77,9 proc. mniej niż w całym 2021 r. (131 tys.). Ostatnim najlepszym rokiem Renault był 2018, kiedy sprzedaż pojazdów osobowych i furgonetek doszła do 3,39 mln. Główna marka grupy sprzedała na świecie (bez Rosji) 1 466 729 pojazdów, w tym 51 083 w Korei i 326 810 małych furgonetek. Na Europę przypadło 832 605 sztuk, a poza nią 634 124. Najlepiej wypadły Ameryka Łacińska (238 116, +8 proc.), Turcja (99 639, +22,6 proc.) i Maroko (26 385, +114 proc.). Największymi rynkami były Francja, Brazylia (126 689) i Niemcy (100 338). W pierwszej dziesiątce znalazły się też Turcja, Indie, Włochy, Hiszpania, Korea, Kolumbia i Wielka Brytania.
Renault Arkana
Renault był trzecią marką na europejskim rynku elektryków i drugą na rynku hybryd (HEV). Najbardziej popularnymi pojazdami były Arkana i Mégane E-Tech. Ponad połowa pojazdów została kupiona przez klientów indywidualnych. Na popularność tych pojazdów wpłynęły specjalne objazdy promocyjne z możliwością próbnych jazd autami z gamy E-Tech. Inny program „Twoje 24H z hybrydą Renault” pozwalał klientom wypożyczać takie auto i przejechać się nim. Polska z rynkiem 27 490 sztuk, znalazła się na 14. miejscu, za Argentyną, Meksykiem i Belgią. W naszym kraju francuska marka zajęła 5. miejsce, za Toyotą, Skodą, Volkswagenem i Kią, z udziałem 5,7 proc. rynku. Renault Polska sprzedał 14 557 samochodów osobowych, najbardziej popularnymi były Clio (3143), Arkana (2844) i Captur (2762). Francuska marka była trzeci kolejny rok liderem na rynku samochodów dostawczych (12 933 furgonetki i furgony) i pojazdów modyfikowanych (pojawiła się nowość: samochody dla straży pożarnej).W tym roku Renault przewiduje na naszym rynku nowe modele — od marca pełną hybrydę Austral, przed wakacjami furgon Trafic E-Tech, na jesieni hybrydowe Clio i Arkana oraz furgonetkę Kangoo E-Tech, w styczniu 2024 będzie nowy Espace. Ambicją firmy jest utrzymanie pierwszego miejsca przez Mastera, lidera od 3 lat; awans Trafica na pierwsze miejsce z drugiego, oraz furgonetek Express i Kangoo także na pierwsze miejsce z dotychczas trzeciego - poinformował Paweł Baranowski, szef działu marketingu.
Czytaj więcej
Renault uzgodnił ostatecznie z Nissanem duże zmiany w ich sojuszu zawartym w 1999 r. Według nowych zasad na następne 15 lat firmy zapewnią sobie jednakową pozycję i równe prawa. Francuzi uzyskają od Japończyków wkład inwestycyjny w nowy dział pojazdów elektrycznych Ampere.
Renault Megane E-Tech