To był dobry rok dla luksusu. Bentley, Bugatti i Lamborghini z rekordową sprzedażą

Kryzys ekonomiczny ominął w 2022 roku segment luksusowy. Rolls-Royce, Bentley, Lamborghini i Bugatti zanotowały właśnie w zeszłym roku najlepsze lata w historii pod względem liczby sprzedanych egzemplarzy samochodów.

Publikacja: 12.01.2023 06:12

Lamborghini Aventador LP780-4 Ultimae Roadster

Lamborghini Aventador LP780-4 Ultimae Roadster

Foto: mat. prasowe

Jedna z najbardziej luksusowych marek na świecie produkująca samochody sportowe – Bugatti odnotowała najlepszy rok pod względem sprzedaży w historii. Bugatti w 2022 roku dostarczyło klientom 80 samochodów w tym 9 ostatnich egzemplarzy Chiron Super Sport 300+ (najszybszego samochodu na świecie) oraz 10 sztuk Centodieci. Wiele z tych maszyn otrzymało w dziale Bugatti Atelier w Molsheim unikalny wygląd i specyfikację, co drastycznie podnosi cenę auta. Rok 2023 roku Bugatti rozpocznie paryską aukcją wyjątkowego Chirona Profilee. Producent będzie kontynuował też produkcję i dostawę pozostałych 100 egzemplarzy Chirona (zaplanowana produkcja wynosi 500 egzemplarzy) i rozpocznie produkcję Mistrala i Bolide'a.

Bugatti Chiron Super Sport 300+

Bugatti Chiron Super Sport 300+

Foto: mat. prasowe

Rekordowy rok zaliczył również Rolls-Ryce sprzedając po raz pierwszy w historii ponad 6 tys. samochodów. 2022 rok z wynikiem 6021 sprzedanych egzemplarzy oznacza aż 8 procentowy wzrost vs. 2021, a średnia cena samochodu przekroczyła kwotę pół miliona euro. Największym rynkiem dla Rolls-Royce’a pozostają Stany Zjednoczone, a drugie miejsce co do liczby sprzedanych egzemplarzy należy do Chin. Jednak wzrosty zanotowano w większości regionów w tym na Bliskim Wschodzie, w Azji i Pacyfku, w USA i Europie.

Czytaj więcej

Bugatti wysprzedało produkcję Chirona. Nowy model powstanie z chorwacką pomocą
Rolls-Royce Phantom

Rolls-Royce Phantom

Foto: mat. prasowe

Brytyjski Bentley ujawnił łączną sprzedaż 15 174 samochodów w 2022 r., co stanowi wzrost o 4 procenty w stosunku do poprzedniego rekordowego roku. W tym wypadku terenowa Bentayga była lokomotywą sprzedaży. Niesłabnąca popularność SUV-ów spowodowała zwiększenie zainteresowania nową gamą samochodów terenowych Land Rovera. Obecnie marka zebrała 215 tys. zamówień, a czego 74 proc. dotyczy Range Rovera, Range Rovera Sport i Defendera, czyli całkiem nowej floty terenowych modeli. Od października do grudnia wolumen sprzedaży JLR wzrósł o 5,7 procent w porównaniu z poprzednim kwartałem i o 15 procent w porównaniu z tym samym kwartałem 2021 roku. Aż o 17 proc. wzrosła sprzedaż w USA.

Bentley Bentayga EWB

Bentley Bentayga EWB

Foto: mat. prasowe

Range Rover

Range Rover

Foto: mat. prasowe

Również Lamborghini donosi o rekordowym roku. Włosi przebili rekordowy 2021 roku o kolejne 10 procent i wyprodukowali w ubiegłym roku 9233 egzemplarzy aut. Największą sprzedaż odnotował Urus - 5367 sztuk. Na drugim miejscu znalazł się Huracan - 3113 egzemplarzy, a na trzecim schodzący ze sceny Aventador - 753 egz. rynek numer 1 dla Lamborghini to USA (2721 egz.), Chiny to numer dwa (1018), a na kolejnych miejscach uplasowały się Niemcy (808 egz.), Wielka Brytania (650 egz.) i Japonia (546 egz.). W 2022 roku zostało otwartych siedem nowych punktów sprzedaży, których łącznie jest na świecie 180 w 53 krajach. Największy wzrost (14 proc.) marka odnotowała w Azji.

Lamborghini Aventador LP780

Lamborghini Aventador LP780

Foto: mat. prasowe

W 2023 roku Ferrari wprowadza do salonów swojego pierwszego SUV-a - Purosangue i jak wiadomo z nieoficjalnych źródeł włoska marka zebrała zamówienia na dwuletnią produkcję, a chętnych jest znacznie więcej. Ferrari zakłada, że model Purosangue będzie stanowił 20 proc. produkcji marki (ponad 2,5 tys. egzemplarzy rocznie), co oznacza, że również zostanie ekskluzywnym produktem z długim czasem oczekiwania. Nie zmienia to faktu, że Ferrari może się spodziewać również rekordowej sprzedaży w najbliższych latach.

Ferrari Purosangue

Ferrari Purosangue

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Range Rover: Krok w luksus i nowoczesność
Producenci
Branża samochodowa w kryzysie. Kolejne firmy motoryzacyjne zaciskają pasa
Producenci
Volkswagen zamyka fabryki i zwalnia pracowników, ale zainwestuje w Riviana 5,8 mld USD
Producenci
Szef Volkswagena szokuje radykalnym planem oszczędności. Pracownikom się nie spodoba
Producenci
Branża samochodowa w opałach. Audi i Nissan planują redukcję zatrudnienia
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Producenci
Zyski BMW spadły o prawie 84 proc. Winne problemy techniczne i Chiny