Nowy elektryczny model Jeepa będzie produkowany w Polsce

W fabryce w Tychy rozpocznie się produkcja zupełnie nowego modelu Jeepa z napędem elektrycznym. SUV będzie produkowany w tyskich zakładach od drugiej połowy 2022 roku.

Publikacja: 06.03.2022 07:26

Nowy elektryczny model Jeepa będzie produkowany w Polsce

Foto: mat. prasowe

Już w drugiej połowie 2022 roku rozpocznie się produkcja w pełni elektrycznego SUV-a, opartego na tej samej platformie, z której obecnie korzysta Opel Mokka czy Peugeot 2008. – Mamy przyjemność zaprezentować pierwszego w historii marki Jeep w pełni elektrycznego SUV-a, który pojawi się na rynku na początku 2023 roku – powiedział Carlos Tavares, dyrektor generalny Stellantis w trakcie prezentacji strategii Dare Forward 2030.

Tavares poinformował również, że do 2030 roku, wszystkie sprzedawane samochody koncernu Stellantis w Europie będą w pełni elektryczne, a te oferowane w USA w 50 procentach. – Do 2030 roku planujemy posiadać w ofercie ponad 75 modeli BEV i osiągnąć roczną sprzedaż na poziomie 5 mln samochodów elektrycznych na świecie – zapowiedział Tavares. Nowy Jeep to ważny model dla Polski, gdyż jego montaż będzie odbywał się wyłącznie w zakładach w Tychach. Będzie on pierwszym z trzech modeli segmentu B, składanym właśnie w tej fabryce. Z dostępnych informacji wynika, że Jeep oraz jego dwa pochodne modele będą powstawać na nowej płycie podłogowej, dostosowanej do hybrydowych i w pełni elektrycznych układów napędowych. Nieoficjalnie mówi się, że pod względem konstrukcyjnym wspólnym mianownikiem nowych modeli będzie platforma CMP (Common Modular Platform) stosowana również przez inne marki koncernu Stellantis. Ponadto Grupa ogłosiła również plan zwiększenia planowanej pojemności akumulatorów o 140 GWh, do poziomu ok. 400 GWh. Ma to przełożyć się na ceny samych pojazdów elektrycznych nawet o 40 procent.

Czytaj więcej

Stellantis ma plan do 2030 roku. Więcej elektryków i modeli segmentu premium

Najmniejszy Jeep będzie nawiązywał stylistycznie do swoich większych braci. Nie zabraknie siedmioszczelinowego grilla czy dwukolorowego nadwozia. Pojawią się też nielakierowane osłony przy nadprożach oraz trapezoidalne nadkola. Samą stylistyką auto nawiązuje do najnowszego Jeepa Grand Cherokee. Biorąc pod uwagę, że nowy Jeep będzie oparty na płycie podłogowej znanej z grupy Stellantis, można oczekiwać, że akumulator trakcyjny będzie miał 50 kWh pojemności, co zapewni zasięg ok. 320 km. Jeżeli chodzi o moc to przy silniku elektrycznym na jednej osi, będzie prawdopodobnie oscylować ona w granicach 130-140 KM. Zapewne w ofercie nie zabraknie też opcji z dwoma jednostkami napędowymi, by zapewnić napęd na cztery koła. W końcu Jeep to legenda bezdroży.

Foto: mat. prasowe

Fabryka w Tychach przygotowuje się do rozpoczęcia produkcji nowego Jeepa. Obecnie zakład jest rozbudowywany i wyposażany w nowe maszyny i roboty, m.in. w sekcji spawania. Ponadto poszukiwani są ludzie do pracy przy bezpośredniej produkcji pojazdów. Nie są wymagane specjalistyczne uprawnienia, jednak atutem będzie doświadczenie w przemyśle motoryzacyjnym. Warto zaznaczyć, że FCA Poland szuka ludzi, których zatrudni w oparciu o umowę o pracę. Praca w fabryce ma odbywać się w trybie trzyzmianowym od poniedziałku do piątku.

Czytaj więcej

Alfa Romeo Tonale: Pierwszy nowy model od sześciu lat

Foto: mat. prasowe

Już w drugiej połowie 2022 roku rozpocznie się produkcja w pełni elektrycznego SUV-a, opartego na tej samej platformie, z której obecnie korzysta Opel Mokka czy Peugeot 2008. – Mamy przyjemność zaprezentować pierwszego w historii marki Jeep w pełni elektrycznego SUV-a, który pojawi się na rynku na początku 2023 roku – powiedział Carlos Tavares, dyrektor generalny Stellantis w trakcie prezentacji strategii Dare Forward 2030.

Tavares poinformował również, że do 2030 roku, wszystkie sprzedawane samochody koncernu Stellantis w Europie będą w pełni elektryczne, a te oferowane w USA w 50 procentach. – Do 2030 roku planujemy posiadać w ofercie ponad 75 modeli BEV i osiągnąć roczną sprzedaż na poziomie 5 mln samochodów elektrycznych na świecie – zapowiedział Tavares. Nowy Jeep to ważny model dla Polski, gdyż jego montaż będzie odbywał się wyłącznie w zakładach w Tychach. Będzie on pierwszym z trzech modeli segmentu B, składanym właśnie w tej fabryce. Z dostępnych informacji wynika, że Jeep oraz jego dwa pochodne modele będą powstawać na nowej płycie podłogowej, dostosowanej do hybrydowych i w pełni elektrycznych układów napędowych. Nieoficjalnie mówi się, że pod względem konstrukcyjnym wspólnym mianownikiem nowych modeli będzie platforma CMP (Common Modular Platform) stosowana również przez inne marki koncernu Stellantis. Ponadto Grupa ogłosiła również plan zwiększenia planowanej pojemności akumulatorów o 140 GWh, do poziomu ok. 400 GWh. Ma to przełożyć się na ceny samych pojazdów elektrycznych nawet o 40 procent.

Producenci
Branża samochodowa w kryzysie. Kolejne firmy motoryzacyjne zaciskają pasa
Producenci
Volkswagen zamyka fabryki i zwalnia pracowników, ale zainwestuje w Riviana 5,8 mld USD
Producenci
Szef Volkswagena szokuje radykalnym planem oszczędności. Pracownikom się nie spodoba
Producenci
Branża samochodowa w opałach. Audi i Nissan planują redukcję zatrudnienia
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Producenci
Zyski BMW spadły o prawie 84 proc. Winne problemy techniczne i Chiny