Porsche odnotowało znaczny wzrost sprzedaży w 2021 roku. Według Detleva von Platena, dyrektora sprzedaży w zeszłym roku na całym świecie sprzedano 301 915 samochodów. To jest o 11 procent więcej niż w 2020 roku. - Popyt pozostaje wysoki, a nasze księgi zamówień są dobrze zapełnione - mówi von Platena. W ubiegłym roku Porsche osiągnęło największy wzrost w Ameryce. W USA liczba sprzedaży wzrosła o 22 procent do 70 025 pojazdów. Chiny pozostały największym jednolitym rynkiem. W 2021 r. sprzedano tam 95 671 samochodów. Był to wzrost o 8 procent w stosunku do poprzedniego roku. Na rodzimym rynku w Niemczech sprzedaż wzrosła o 9 procent do 28 565 pojazdów.
Czytaj więcej
Porsche 718 Cayman GT4 RS - więcej mocy, większa siła docisku, redukcja masy własnej. Przepis na torowy samochód z homologacją drogową.
Porsche Macan GTS
Do 2030 r. Porsche chce osiągnąć 80-procentowy udział modeli elektrycznych i hybrydowych typu plug-in. W zeszłym roku odsetek takich modeli wyniósł 24 procent, z tego około 14 procent stanowiły samochody z napędem czysto elektrycznym, a 10 procent to hybrydy typu plug-in. Największym wzięciem w 2021 roku cieszyły się SUV-y. Na czele uplasował się Macan, który trafił w ręce 88 362 klientów. Drugie miejsce zajęło Cayenne z wynikiem 83 071 egzemplarzy. Niesamowity wzrost odnotowało całkowicie elektryczne Porsche Taycan – łącznie znalazło 41 296 nabywców, czyli ponad dwukrotnie więcej niż rok wcześniej. Również popyt na ikonę sportowych aut, model 911, był wyższy niż kiedykolwiek wcześniej: klientom przekazano 38 464 samochody. Dostawy Porsche Panamera osiągnęły poziom 30 220 egzemplarzy, a 718 Boxster i 718 Cayman dostarczono w liczbie 20 502 sztuk.