Jeśli samochód ma 500 KM i rozpędza się od 0 do 100 km/h w 3,4 sekundy, to musi być dobry. Jeśli dodatkowo jest to Porsche, to pewnie jest znakomite. I tak raczej będzie w tym przypadku. - Cayman GT4 RS to antidotum na wszechobecną motoryzacyjną nudę – mówi Andreas Preuninger, szef działu samochodów GT w Porsche. Model GT4 RS otrzymał silnik od 911 GT3. Czterolitrowy, sześciocylindrowy bokser, który w Caymanie ma tylko o 10 KM mniej niż w legendarnym 911. Z innych ciekawych danych modelu GT4 RS warto wymienić np. masę własną, która wynosi 1415 kilogramów (GT4 - 1415 kg). Stosunek masy do mocy wynosi tu 2,83 kg/KM. Cayman GT4 RS ma być samochodem, które znakomicie sprawdzi się na torze wyścigowym jak i podczas wycieczek po krętych drogach. To, że w takim klimacie będzie się czuł jak w domu widać po czasie przejazdu po Nordschleifie. RS pokonuje wymagający tor o długości 20,8 km w czasie 07: 09.300, a Caymann GT4 potrzebuje na przejechanie tego samego odcinka prawie 24 sekundy więcej. Dla porównania 911 GT3 jest o dziesięć sekund szybsze od RS-a.

Porsche Cayman GT4 RS

Porsche Cayman GT4 RS

mat. prasowe

Czytaj więcej

Elektryfikacja na wyższym poziomie

Jak obiecuje Porsche ten model będzie naprawdę głośny. W RS zrezygnowano z tylnych szyb. W ich miejscu znalazły się dodatkowe wloty powietrza. To właśnie m.in. te wloty powietrza procesowego mają być odpowiedzialne za wyjątkowe efekty dźwiękowe. Jest też ogromne stałe tylne skrzydło, które wywodził się z wyścigowego 911 RSR GT. Za wydajność aerodynamiczną odpowiada nie tylko tylny spoiler, ale również zoptymalizowana osłona podwozia, regulowany przedni dyfuzor i nowy tylny dyfuzor. Dodatkowo nadwozie jest obniżone o 30 mm. Finalnie docisk jest do 25 procent większy niż w 718 Cayman GT4. Model dostępny będzie wyłącznie ze skrzynią PDK.

Porsche 718 Cayman GT4 RS

Porsche 718 Cayman GT4 RS

mat. prasowe

Przeguby kulowe zapewniają wyjątkowo mocne połączenie nadwozia z podwoziem. Samo podwozie jest regulowane. Amortyzatory, sprężyny i stabilizatory otrzymały konfigurację specyficzną dla modeli RS. Na liście wyposażenia opcjonalnego znajduje się m.in. winda, która unosi przód nawet o 4 cm. Po raz pierwszy pakiet Weissach jest dostępny dla modelu z serii 718. W jego skład wchodzą elementy wykonane z włókna węglowego (panele wlotu powietrza, przednia maska, tylne skrzydło, obudowy lusterek), rury wydechowe i klatka wykonane z tytanu i zmiany we wnętrzu. W opcji są też magnezowe felgi, które jako kompletny zestaw są o około 10 kg lżejsze niż felgi z aluminium. Fotele Performance to standardowe wyposażenie jednak kto chce mieć nieco więcej komfortu może je bezpłatnie wymienić na klasyczne siedzenia sportowe. Trzeba jednak pamiętać, że to o 16 kg więcej pro fotel więc trochę szkoda marnować starań inżynierów do uzyskania jak najniższej masy własnej. W Caymann GT4 RS zredukowano m.in. ilość materiałów izolacyjnych, zastosowano cieńsze szyby i tworzywa sztuczne wzmocnione włóknem węglowym no i klasycznie w modelach RS zamiast klamek są specjalne taśmy.

Porsche 718 Cayman GT4 RS

Porsche 718 Cayman GT4 RS

mat. prasowe

Porsche 718 Cayman GT4 RS świętuje swoją oficjalną premierę podczas Los Angeles Auto Show 2021. Nowy model można już zamawiać. GT4 RS nie będzie wersją limitowaną. Porsche podało również polską cenę, która wynosi 731 000 zł. Dla porównania: Cayman GT4 kosztuje od 483 000 zł (497 tys. zł z PDK), a cena 911 GT3 rozpoczyna się od 883 000 zł. Pierwsze dostawy planowane są na grudzień 2021 roku.

Porsche 718 Cayman GT4 RS

Porsche 718 Cayman GT4 RS

mat. prasowe

Porsche 718 Cayman GT4 RS

Porsche 718 Cayman GT4 RS

mat. prasowe

Porsche 718 Cayman GT4 RS

Porsche 718 Cayman GT4 RS

mat. prasowe

Porsche 718 Cayman GT4 RS

Porsche 718 Cayman GT4 RS

mat. prasowe

Porsche 718 Cayman GT4 RS

Porsche 718 Cayman GT4 RS

mat. prasowe

Porsche 718 Cayman GT4 RS

Porsche 718 Cayman GT4 RS

mat. prasowe