Jeśli samochód ma 500 KM i rozpędza się od 0 do 100 km/h w 3,4 sekundy, to musi być dobry. Jeśli dodatkowo jest to Porsche, to pewnie jest znakomite. I tak raczej będzie w tym przypadku. - Cayman GT4 RS to antidotum na wszechobecną motoryzacyjną nudę – mówi Andreas Preuninger, szef działu samochodów GT w Porsche. Model GT4 RS otrzymał silnik od 911 GT3. Czterolitrowy, sześciocylindrowy bokser, który w Caymanie ma tylko o 10 KM mniej niż w legendarnym 911. Z innych ciekawych danych modelu GT4 RS warto wymienić np. masę własną, która wynosi 1415 kilogramów (GT4 - 1415 kg). Stosunek masy do mocy wynosi tu 2,83 kg/KM. Cayman GT4 RS ma być samochodem, które znakomicie sprawdzi się na torze wyścigowym jak i podczas wycieczek po krętych drogach. To, że w takim klimacie będzie się czuł jak w domu widać po czasie przejazdu po Nordschleifie. RS pokonuje wymagający tor o długości 20,8 km w czasie 07: 09.300, a Caymann GT4 potrzebuje na przejechanie tego samego odcinka prawie 24 sekundy więcej. Dla porównania 911 GT3 jest o dziesięć sekund szybsze od RS-a.
Porsche Cayman GT4 RS
Czytaj więcej
Podróżowanie elektrykami to już nie problem, ale przyjemność. Jedziemy w ekopodróż Audi e-tronem GT i Porsche Taycanem po najwyższych drogach Europy.
Jak obiecuje Porsche ten model będzie naprawdę głośny. W RS zrezygnowano z tylnych szyb. W ich miejscu znalazły się dodatkowe wloty powietrza. To właśnie m.in. te wloty powietrza procesowego mają być odpowiedzialne za wyjątkowe efekty dźwiękowe. Jest też ogromne stałe tylne skrzydło, które wywodził się z wyścigowego 911 RSR GT. Za wydajność aerodynamiczną odpowiada nie tylko tylny spoiler, ale również zoptymalizowana osłona podwozia, regulowany przedni dyfuzor i nowy tylny dyfuzor. Dodatkowo nadwozie jest obniżone o 30 mm. Finalnie docisk jest do 25 procent większy niż w 718 Cayman GT4. Model dostępny będzie wyłącznie ze skrzynią PDK.
Porsche 718 Cayman GT4 RS