Elektryfikacja dotarła do Suzuki, które jak inni producenci również ma globalną strategię dotyczącą samochodów elektrycznych. Początek realizacji tego planu rozpoczął się w 2023 roku na targach samochodowych w Tokio i Indiach, gdzie zaprezentowano Suzuki EVX Concept, który był punktem wyjścia dla nowego modelu elektrycznej Vitary. Strategia Suzuki przewiduje do 2030 roku 80 proc. sprzedaży w Europie mają stanowić samochody elektryczne, ale również motocykle na prąd i elektryczne silniki zaburtowe. Japończycy planują wprowadzić pięć nowych modeli EV.
Suzuki e Vitara
Nowe Suzuki e Vitara ma mocny wygląd z wyraźnymi krawędziami, wysoką przednią maską, ciekawym wzorem świateł do jazdy dziennej i dużym logotypem Suzuki. Z boku nadkola mają wyraźny obrys z prostymi liniami, mocno wysuniętymi nadkolami, tylną klamką schowaną w górnej części słupka i ciekawym wzorem felg. Tył e Vitary ma światła połączone zgodnie z trendem listwą przebiegającą przez całą szerokość nadwozia i niewielką szybą. Śmiało można uznać, że najnowszy model jest najbardziej odważnym i ciekawym projektem stylistycznym Suzuki od lat. Ten samochód może ściągnąć zupełnie nowych klientów do salonów japońskiej marki. Przy długości 4,28 m, szerokości 1,80 m i wysokości 1,64 m, czterodrzwiowe Suzuki e Vitara plasuje się pomiędzy aktualną benzynową Vitarą i Suzuki SX4 S-Cross. Rozstaw osi, który wynosi 2700 mm jest znacznie większy od wymienionych modeli i nieznacznie przewyższa dużo większego Acrossa (4,63 m długości, 2690 mm rozstaw osi). Ten fakt oznacza obszerne wnętrze elektrycznego modelu.
Czytaj więcej
Nowy Swift nie zrywa z przeszłością i rozsądnie podchodzi do modernizacji oraz nowości. To auto zaskakuje tym, o czym konkurencja już dawno zapomniała.
Suzuki e Vitara