Rimac Nevera R: Hardkorowy elektryk z Chorwacji z mocą ponad 2000 KM

Rimac wprowadza na rynek nową wersję modelu Nevera. Sportowy elektryk z oznaczeniem „R” jest, jak sama nazwa wskazuje jeszcze bardziej radykalny. Ten hipersamochód ma ponad 2000 KM mocy.

Publikacja: 23.08.2024 05:16

Rimac Nevera R  ma 2136 KM

Rimac Nevera R ma 2136 KM

Foto: mat. prasowe

Po wersji podstawowej i kilku modelach specjalnych, które oferowały niewiele więcej niż odmienne kolory nadwozia Rimac po raz pierwszy wprowadza naprawdę nowy wariant modelu Nevera. Tu również jest dostępny nowy kolor - „Nebula Green”, ale tym razem sportowy elektryk ma w nazwie dodatkową literę „R”. Nie jest to skrót od racing czy rally, ale od słowa radykalny.

Rimac Nevera R

Rimac Nevera R

mat. prasowe

Zaostrzone linie "eRki" dobrze przełamują nieco stateczny język projektowania standardowej Nevery do tego stopnia, że ​​można by ją nazwać liftingiem. Znacznie bardziej agresywny, niżej poprowadzony przód prezentuje się zupełnie odmiennie od oryginału. Boczna linia pozostała bez zmian, ale nowe dodatki sprawiają, że prezentuje się ciekawiej. To samo można powiedzieć o zamontowanym na stałe tylnym skrzydle. Jest wsparty na trzech podpórkach, jest wykonane z kompozytu włókna węglowego i ma logo Rimaca. Tył ma teraz bardziej zakrzywione linie, z lekko uniesionym środkiem. Większy, nieco bardziej wysunięty dwuczęściowy dyfuzor jest bardziej widoczny, a centralny napis Rimac informuje tych, którzy nie wiedzą, z jakim samochodem mają do czynienia.

Czytaj więcej

Rimac pobił rekord prędkości. Ponad 275 km/h na wstecznym biegu
Rimac Nevera R

Rimac Nevera R

mat. prasowe

Te zmiany konstrukcyjne zwiększyły siłę docisku o 15 procent i poprawiły wydajność aerodynamiczną o 10 procent. Fakt, że Rimac Nevera R jest o 3,8 sekundy szybszy od modelu podstawowego na torze we włoskim Nardo, ma związek nie tylko z tymi ale również z innymi zmianami technicznymi. Podwozie ma zwiększone pochylenie kół, tak aby Nevera R mogła pokonywać ciasne zakręty szybciej, dostrojony został system wektorowania momentu obrotowego R-AWTV, kontrolę trakcji i tryb driftu. Nowe są również koła - 20 cali z przodu i 21 cali z tyłu z udoskonalonymi oponami Michelin Cup 2.

Rimac Nevera R

Rimac Nevera R

mat. prasowe

Nowy Rimac R ma moc 2136 KM

Bateria Nevery R ma nieco mniejszą pojemność niż model podstawowy (108 zamiast 120 kWh), ale wykorzystuje nowocześniejszą technologię i jest lżejsza. Podobnie jak standardowa Nevera, również wersja R opiera się na napędzie czysto elektrycznym z czterema silnikami zainstalowanymi przy każdym z kół, które są teraz jeszcze mocniejsze. Auto osiąga moc 2136 KM zamiast 1914 KM.

Rimac Nevera R

Rimac Nevera R

mat. prasowe

Nowy Rimac Nevera R przyspiesza do setki w 1,81 sekundy

Tak ogromna moc pozwala na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 1,81 sekundy, od 0 do 200 km/h w 4,38 sekundy i 0 do 300 km/h w 8,66 sekundy. Sprint od 100 do 200 km/h osiągany jest w czasie 2,46 sekundy, a ćwierć mili Nevera R pokonuje w 8,23 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 350 km/h, ale pod nadzorem Rimaca można ją zwiększyć do 412 km/h.

Rimac Nevera R

Rimac Nevera R

mat. prasowe

Wewnątrz Rimac Nevera R dostępny jest w dodatkowych opcjach kolorystycznych i wyposażenia. Włókno węglowe można zamówić w kolorze, wnętrze ma znacznie szerszą możliwość personalizacji. Chorwaci chcą ograniczyć serię Rimac Nevera R do 40 sztuk. Nie wiadomo kiedy ruszy produkcja i ile będzie kosztować Nevera R. Jednak cena prawdopodobnie będzie znacznie wyższa od 2 mln euro (ok. 8,5 mln zł), jakie trzeba zapłacić za model podstawowy.

Rimac Nevera R

Rimac Nevera R

mat. prasowe

Rimac Nevera R

Rimac Nevera R

mat. prasowe

Czytaj więcej

Elektryczny Rimac Nevera klapą sprzedażową. „Superbogaci wolą silniki spalinowe”

Po wersji podstawowej i kilku modelach specjalnych, które oferowały niewiele więcej niż odmienne kolory nadwozia Rimac po raz pierwszy wprowadza naprawdę nowy wariant modelu Nevera. Tu również jest dostępny nowy kolor - „Nebula Green”, ale tym razem sportowy elektryk ma w nazwie dodatkową literę „R”. Nie jest to skrót od racing czy rally, ale od słowa radykalny.

Zaostrzone linie "eRki" dobrze przełamują nieco stateczny język projektowania standardowej Nevery do tego stopnia, że ​​można by ją nazwać liftingiem. Znacznie bardziej agresywny, niżej poprowadzony przód prezentuje się zupełnie odmiennie od oryginału. Boczna linia pozostała bez zmian, ale nowe dodatki sprawiają, że prezentuje się ciekawiej. To samo można powiedzieć o zamontowanym na stałe tylnym skrzydle. Jest wsparty na trzech podpórkach, jest wykonane z kompozytu włókna węglowego i ma logo Rimaca. Tył ma teraz bardziej zakrzywione linie, z lekko uniesionym środkiem. Większy, nieco bardziej wysunięty dwuczęściowy dyfuzor jest bardziej widoczny, a centralny napis Rimac informuje tych, którzy nie wiedzą, z jakim samochodem mają do czynienia.

Premiery
Aston Martin Vanquish. Powstanie tylko 1000 sztuk najlepszego Gran Turismo
Premiery
To trzecie takie Porsche w historii. 911 Speedster na specjalne zamówienie
Premiery
Nowe Audi RS3: Bez zastrzyku mocy, ale i tak jeszcze bardziej na sportowo
Premiery
Tak buduje się dzisiaj prawdziwe auta terenowe. Sześć pomysłów Ineosa
Premiery
Tak wygląda nowe Volvo XC90. Szwedzi idą na rekord
Premiery
Volkswagen Caddy po modernizacji z hybrydą plug-in z zaskakującym zasięgiem