Nowy Bentley Continental GT Speed: Najpotężniejszy w dziejach

Nowy Bentley Continental GT Speed nie ma już silnika W12 i jest cięższy od poprzednika. Dzięki rekordowym parametrom hybrydy plug-in jest jednak szybszy niż wcześniejsza wersja, a do tego ma być jeszcze bardziej luksusowy.

Publikacja: 03.07.2024 08:50

Bentley Continental GT Speed

Bentley Continental GT Speed

Foto: mat. prasowe

Koncern Volkswagena w ostatnim nie szczędzi swoim fanom i klientom nowości. Teraz przyszła pora również na markę, którą można określić mianem perły w koronie albo okrętu flagowego koncernu - czyli na Bentleya. Continental GT doczekał się najnowszej odsłony - choć patrząc na to, jak się prezentuje, lepiej będzie napisać tu o zaawansowanym liftingu, a nie o całkowicie nowej generacji. Być może w przededniu pełnej elektryfikacji gamy menadżerowie Bentleya uznali, że nie opłaca im się już inwestować w opracowanie całkowicie nowej, spalinowej generacji.

Bentley Continental GT Speed

Bentley Continental GT Speed

mat. prasowe

Jak wygląda nowy Continental GT? Z tyłu zmiany w porównaniu z poprzednikiem są niewielkie i obejmują głównie nieco wydłużone lampy, ale za to nie da się pominąć ich z przodu. Zamiast czterech osobnych reflektorów, mamy teraz dwa o specyficznym kształcie. Wygląda znajomo? I słusznie, bo ten model przypomina teraz ściśle limitowanego Batura - tyle że ma nieco mniejszy grill, ale za to większe lampy. Batur powstanie tylko w osiemnastu egzemplarzach. Na szczęście dla miłośników tego designu… Continental GT powinien być częściej spotykany.

Bentley Continental GTC Speed

Bentley Continental GTC Speed

mat. prasowe

Czytaj więcej

Bentley Batur Convertible: Ostatnia szansa na Bentleya z silnikiem 12-cylindrowym

We wnętrzu również zmian nie jest zbyt wiele. Kto nie lubi ekranów, może wcisnąć przycisk i je schować lub zamienić na analogowe zegary. Kto lubi, skorzysta z nowego, 12,3-calowego wyświetlacza. Inżynierowie poprawili też wyciszenie auta (choć trzeba uczciwie przyznać, że i wcześniej nie było złe…), dodali najnowsze systemy wspomagające kierowcę, a multimedia mogą teraz pobierać aktualizacje zdalnie i bezprzewodowo łączyć się np. z innymi autami.

Bentley Continental GT Speed

Bentley Continental GT Speed

mat. prasowe

Świetne wyciszenie auta z pewnością pomoże w cieszeniu się nagłośnieniem Bentleya. Topowy zestaw firmy Naim ma moc 2200 W i osiemnaście głośników. Najważniejsza w tej krainie stylu i luksusu jest jednak, mimo wszystko, jazda. I w tej kwestii Speed na rok 2024 mocno się wyróżnia. Nie ma tu już silnika W12 - zamiast niego mamy hybrydę plug-in z motorem 4.0 V8. Łączna moc zestawu nazwanego przez Brytyjczyków (i Niemców…) Ultra Performance Hybrid to 782 KM, zaś moment obrotowy sięga 1000 Nm. Co to oznacza? Właśnie czytasz artykuł o najpotężniejszym drogowym Bentleyu w długiej historii marki.

Bentley Continental GTC Speed

Bentley Continental GTC Speed

mat. prasowe

Koniec z silnikiem W12. Teraz pod maskę trafi hybryda plug-in

Detale układu prezentują się następująco: 600 KM z motoru V8 i 190 KM z silnika elektrycznego zintegrowanego z dwusprzęgłową skrzynią. Do tego akumulator 25,9 kWh zamontowany za tylną osią, pozwalający na przejechanie 81 km bez niepokojenia jednostki spalinowej. Zasięg łączny: 859 km, o ile nie będziecie szaleć. Czas ładowania z gniazdka 11 kW: 2 godziny i 45 minut. Jeśli cały ten układ wydaje się komuś znajomy… to dobry trop. Mówimy o hybrydzie wykorzystywanej już przez Porsche, np. w Panamerze - tyle że Continental GT Speed jest mocniejszy. Osiąga 100 km/h w 3,2 s od startu, a prędkość maksymalna to 335 km/h. W końcu to wersja Speed. Poprzednie W12 zostaje z tyłu - i to pomimo wzrostu masy nowej wersji o niemal 200 kg. Prowadzenie też nie powinno ucierpieć, m.in. za sprawą dopracowanego podwozia Bentley Performance Active Chassis z aktywną stabilizacją przechyłów, dwukomorowym zawieszeniem pneumatycznym, adaptacyjnymi amortyzatorami i skrętnymi czterema kołami. Nowa wersja debiutuje od razu jako coupe i cabrio. Dostawy rozpoczną się w trzecim kwartale 2024 roku, a później do gamy dołączą też inne odmiany. Cen jeszcze nie znamy, ale potencjalni klienci raczej wiedzą, że ich portfele wytrzymają taki wydatek.

Bentley Continental GT Speed

Bentley Continental GT Speed

mat. prasowe

Bentley Continental GTC Speed

Bentley Continental GTC Speed

mat. prasowe

Czytaj więcej

Jaguar F-Type P450 Convertible: Jego dni dobiegły końca

Koncern Volkswagena w ostatnim nie szczędzi swoim fanom i klientom nowości. Teraz przyszła pora również na markę, którą można określić mianem perły w koronie albo okrętu flagowego koncernu - czyli na Bentleya. Continental GT doczekał się najnowszej odsłony - choć patrząc na to, jak się prezentuje, lepiej będzie napisać tu o zaawansowanym liftingu, a nie o całkowicie nowej generacji. Być może w przededniu pełnej elektryfikacji gamy menadżerowie Bentleya uznali, że nie opłaca im się już inwestować w opracowanie całkowicie nowej, spalinowej generacji.

Pozostało 86% artykułu
Premiery
Mazda modernizuje swojego SUV-a. CX-60 z poprawionym zawieszeniem i nowym wyposażeniem
Premiery
Hołd rajdowym tradycjom Toyoty. GR86 w wersji specjalnej
Premiery
Skoda pokaże swój nowy model online. Polska premiera już dzisiaj wieczorem
Premiery
Przebudowali roadstera na małe kombi. Tak wygląda Brabus Rocket GTS
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Premiery
Skoda ma nowego kompaktowego SUV-a. Nazywa się Kylaq i będzie kosztować 38 tys. zł