Kultowy model Mercedesa w nowym wydaniu. Tak wygląda pierwsza elektryczna Klasa G

Wraz z liftingiem Klasy G Mercedes wprowadza na rynek również wersję w pełni elektryczną. Wszystko o nowym Mercedesie G 580.

Publikacja: 25.04.2024 07:42

Mercedes G580

Mercedes G580

Foto: mat. prasowe

W ramach nowej strategii Mercedesa ten model zapowiedziany był już wiele miesięcy temu. Teraz zaprezentowano model seryjny, który nosi nazwę G 580. Elektryczna Klasa G nie jest oparta na modułowej architekturze elektrycznej (MEA) ani na platformie EVA II, jak np. model EQS. Zamiast tego Mercedes G 580 z technologią EQ pozostaje całkowicie w tradycji swoich odpowiedników z silnikami spalinowymi i opiera się na klasycznej ramie. Ta została zmodyfikowana i wzmocniona, ponieważ architektura elektryczna wymusiła znalezienie miejsca dla zestawów akumulatorów. Skrzynka na baterię zabezpieczona jest od spodu płytą z kompozytu, która nie została jeszcze przez Mercedesa szczegółowo opisana, a która ma za zadanie uczynić to miejsce odporne na uszkodzenia i przebicia i chronić akumulator nawet wtedy, gdy auto zapuści się w trudny teren. Skrzynka na akumulator musi być też wodoodporna – wszak G 580 może zanurzyć w wodzie i przedzierać się przez mniejsze rzeki — głębokość brodzenia wynosi 85 cm, to więcej niż jego spalinowy odpowiednik. Elektronika sterująca i inne zespoły znajdują się pod przednią maską.

Mercedes G580

Mercedes G580

mat. prasowe

Wersja seryjna EQG oferuje cztery silniki elektryczne — ich łączna moc wynosi 588 KM i 1165 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Tym samym elektryczny G może obracać się w miejscu wokół własnej osi po naciśnięciu przycisku na konsoli środkowej. Mercedes zaleca jednak ten manewr wyłącznie na nawierzchniach luźnych lub nieutwardzonych. Ponadto „G-Steering” zapewnia znacznie mniejszy promień skrętu podczas jazdy w terenie. Oprócz trzech programów jazdy Eco, Comfort i Sport, elektryczny G model oferuje także trzy tryby terenowe: „Trail”, „Sand” i „Rock”.

Mercedes G580

Mercedes G580

mat. prasowe

Napęd elektryczny ma również przełożenie (2:1), które można włączyć naciśnięciem przycisku na postoju. Innymi słowy, G 580 to jeden z niewielu samochodów elektrycznych wyposażonych w więcej niż jeden bieg. Chociaż silniki elektryczne byłyby wystarczająco mocne, aby obracać koła nawet w trudnych sytuacjach i przy niskich prędkościach to silniki mogłyby wówczas pracować zbyt długo przy niskich prędkościach, ale przy wysokim zużyciu prądu,a to grozi przegrzaniem. Większa prędkość osiągnięta dzięki redukcji zapewnia lepsze chłodzenie. G 580 oferuje trzy tryby pełzania jako rodzaj tempomatu do niskich prędkości: „D-” przeznaczony jest do prędkości do 3 km/h, „D” pozwala na nieco ponad 6 km/h i „D+” 8 km /godz. Kierowca może sterować trybami za pomocą manetek przy kierownicy.

Czytaj więcej

Marcin Kwoka, Head of Market Operations MBC Poland: Z definicji Mercedes nie walczy ceną
Mercedes G580

Mercedes G580

mat. prasowe

Zasięg elektrycznej klasy G nie będzie imponujący

Ten samochód w wersji elektrycznej waży ponad trzy tony, a dokładnie 3080 kg. Mimo to sprint do 100 km/h trwa krócej niż pięć sekund. Mercedes nadal wstrzymuje się z podaniem danych dotyczących wydajności i zużycia akumulatorów, który prawdopodobnie pochodzą z modelu EQS. Jeśli faktycznie tak jest to będzie miał pojemność 108 kWh. Jednak G 580 będzie daleki od osiągnięcia zasięgu modelu EQS, który wynosi 660 km. Szacuje się, że elektryczna Klasa G będzie mogła przejechać maksymalnie około 350 km. A skoro już jesteśmy przy szacunkach to cena prawdopodobnie wyniesie około 200 000 euro, czyli więcej od wersji AMG. Mercedes wybrał dobrą drogę. Mimo wcześniejszych zapowiedzi nie zrezygnował z klasycznie napędzanych wersji spalinowych, a elektryczna klasa G stała się jedynie wisienką na torcie w portfolio tego modelu.

Mercedes G580

Mercedes G580

mat. prasowe

w miejscu gdzie w benzynowych wersjach znajduje się koło zapasowe, w elektryku jest kabel do ładowan

w miejscu gdzie w benzynowych wersjach znajduje się koło zapasowe, w elektryku jest kabel do ładowania

mat. prasowe

Mercedes G580

Mercedes G580

mat. prasowe

Czytaj więcej

Mercedes-AMG E 53: Dla prezesów, którzy zawsze się spieszą

Czytaj więcej

Oto najdroższy Mercedes Klasy G wszech czasów. Powstanie krótka seria

W ramach nowej strategii Mercedesa ten model zapowiedziany był już wiele miesięcy temu. Teraz zaprezentowano model seryjny, który nosi nazwę G 580. Elektryczna Klasa G nie jest oparta na modułowej architekturze elektrycznej (MEA) ani na platformie EVA II, jak np. model EQS. Zamiast tego Mercedes G 580 z technologią EQ pozostaje całkowicie w tradycji swoich odpowiedników z silnikami spalinowymi i opiera się na klasycznej ramie. Ta została zmodyfikowana i wzmocniona, ponieważ architektura elektryczna wymusiła znalezienie miejsca dla zestawów akumulatorów. Skrzynka na baterię zabezpieczona jest od spodu płytą z kompozytu, która nie została jeszcze przez Mercedesa szczegółowo opisana, a która ma za zadanie uczynić to miejsce odporne na uszkodzenia i przebicia i chronić akumulator nawet wtedy, gdy auto zapuści się w trudny teren. Skrzynka na akumulator musi być też wodoodporna – wszak G 580 może zanurzyć w wodzie i przedzierać się przez mniejsze rzeki — głębokość brodzenia wynosi 85 cm, to więcej niż jego spalinowy odpowiednik. Elektronika sterująca i inne zespoły znajdują się pod przednią maską.

Premiery
Tak buduje się dzisiaj prawdziwe auta terenowe. Sześć pomysłów Ineosa
Premiery
Tak wygląda nowe Volvo XC90. Szwedzi idą na rekord
Premiery
Volkswagen Caddy po modernizacji z hybrydą plug-in z zaskakującym zasięgiem
Premiery
BMW M5 Touring: Kombi z rekordową mocą i rekordową masą własną
Premiery
Ruf Rodeo: Porsche inspirowane dzikim zachodem
Materiał Promocyjny
Citi Handlowy kontynuuje świetną ofertę dla tych, którzy preferują oszczędzanie na wysoki procent.