Mercedes-AMG E 53: Dla prezesów, którzy zawsze się spieszą

Nowy Mercedes-AMG E 53 to hybryda o szalonej mocy. Ma 612 KM, czyli tyle, ile poprzednie E 63 AMG, ale to jeszcze nie koniec. Wkrótce pojawi się bowiem jeszcze mocniejsza odmiana.

Publikacja: 19.03.2024 05:02

Mercedes-AMG E 53 Hybrid 4Matic+ - tak brzmi pełna nazwa tego modelu

Mercedes-AMG E 53 Hybrid 4Matic+ - tak brzmi pełna nazwa tego modelu

Foto: mat. prasowe

612 KM - oto moc, którą legitymował się Mercedes-AMG E 63 S poprzedniej generacji. Ta ceniona „biznesowa limuzyna” (lub kombi) dla prezesów, którzy zawsze wychodzili z domu na biznesowe spotkania za późno i musieli to nadrabiać na trasie, korzystała z podwójnie doładowanego silnika V8. Tak pokaźne stado koni mechanicznych sprawiało, że E 63 było mocniejsze np. od konkurencyjnego Audi RS6. Teraz witamy na rynku nową klasę E ze znaczkiem AMG. Też ma 612 KM (przy włączonej procedurze startowej, „normalnie” do dyspozycji kierowcy pozostaje 585 KM), ale… wcale nie mówimy tu o topowym 63, a słabszym 53. Co to oznacza? Wkrótce pojawi się jeszcze mocniejsza klasa E AMG. Ale już ta odmiana może zachwycić osiągami.

Mercedes-AMG E 53

Mercedes-AMG E 53

Foto: mat. prasowe

Mercedes-AMG E 53 Hybrid 4Matic+ T-Modell

Mercedes-AMG E 53 Hybrid 4Matic+ T-Modell

Foto: mat. prasowe

Mercedes-AMG E 53 Hybrid 4Matic+ przyspiesza do setki w 3,8 sekundy

Po pierwsze - to samochód sześciocylindrowy. W przeciwieństwie do nowej klasy C AMG, większy model ma silnik trzylitrowy z turbodoładowaniem. Rozwija 449 KM i 560 Nm i działa w „zespole” z motorem elektrycznym o mocy 163 KM (480 Nm). Łącznie do dyspozycji jest 585 KM i 750 Nm, ale w trybie Launch Control (to element wyposażenia opcjonalnego) chwilowa moc rośnie do wspomnianych 612 KM. Jakimi osiągami będą mogli chwalić się kierowcy AMG 53? Mercedes przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,8 s w przypadku limuzyny i 3,9 s w przypadku kombi. Prędkość maksymalna to 250 km/h lub 280 km/h (275 km/h w kombi), zależnie od wybranego pakietu.

Mercedes-AMG E 53

Mercedes-AMG E 53

Foto: mat. prasowe

Mercedes-AMG E 53 Hybrid 4Matic+ T-Modell

Mercedes-AMG E 53 Hybrid 4Matic+ T-Modell

Foto: mat. prasowe

Mocna klasa E może jednak poruszać się bezszelestnie, w trybie elektrycznym. Pokona tak 93-101 km w limuzynie i 90-97 km w kombi. Auto jest wyposażone w ładowarkę pokładową o mocy 11 kW i maksymalnie potrafi przyjąć prąd stały z mocą sięgającą 60 kW. O czym jeszcze warto wspomnieć? Na pewno o efektywnym napędzie na cztery koła, adaptacyjnym zawieszeniu, wydajnych hamulcach i tylnej osi skrętnej. Auto ma też wzmocnione nadwozie (z rozpórką przedniego zawieszenia) i wzmocnieniami np. przy tylnych podłużnicach. Z zewnątrz AMG wyróżnia się np. innymi zderzakami czy poszerzeniami na błotnikach. Seryjne koła mają 19 cali, ale w opcji można wybrać nawet 21-calowe obręcze.

Czytaj więcej

Mercedes-AMG CLE 53 Coupe wycenione. Ile kosztuje sześć cylindrów?
Mercedes-AMG E 53

Mercedes-AMG E 53

Foto: mat. prasowe

Mercedes-AMG E 53 — na początek tylko dwa kolory

Na początku do sprzedaży trafi specjalna wersja Edycja 1. Oferowana będzie w kolorach szarym lub białym, otrzyma ozdobne, czarne paski, żółte akcenty ozdobne we wnętrzu i karbonowe detale, a do każdego egzemplarza dołączony będzie… pokrowiec. Ceny tej i pozostałych odmian poznamy już wkrótce.

Mercedes-AMG E 53

Mercedes-AMG E 53

Foto: mat. prasowe

Mercedes-AMG E 53

Mercedes-AMG E 53

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Uwaga na nowy system RedLight. Rejestruje przejazd na czerwonym świetle i nie tylko

Czytaj więcej

Tymi modelami aut nie wjedziesz do strefy czystego transportu w Krakowie

612 KM - oto moc, którą legitymował się Mercedes-AMG E 63 S poprzedniej generacji. Ta ceniona „biznesowa limuzyna” (lub kombi) dla prezesów, którzy zawsze wychodzili z domu na biznesowe spotkania za późno i musieli to nadrabiać na trasie, korzystała z podwójnie doładowanego silnika V8. Tak pokaźne stado koni mechanicznych sprawiało, że E 63 było mocniejsze np. od konkurencyjnego Audi RS6. Teraz witamy na rynku nową klasę E ze znaczkiem AMG. Też ma 612 KM (przy włączonej procedurze startowej, „normalnie” do dyspozycji kierowcy pozostaje 585 KM), ale… wcale nie mówimy tu o topowym 63, a słabszym 53. Co to oznacza? Wkrótce pojawi się jeszcze mocniejsza klasa E AMG. Ale już ta odmiana może zachwycić osiągami.

Premiery
Citroen C5 Aircross: Uskrzydlona francuska rewolucja
Premiery
Elektryczny pick-up Bezosa kosztuje 94 tys. zł. Auto staje się hitem
Premiery
Najmniejszy elektryk Skody jest szybszy niż jakikolwiek inny seryjny model Skody
Premiery
Polska to dobry rynek na rozpoczęcie ekspansji. Chiński gigant wjeżdża nad Wisłę
Premiery
Wyjątkowy restomod Porsche dla wybranych. Powstanie tylko 100 egzemplarzy