Mercedes-AMG E 53: Dla prezesów, którzy zawsze się spieszą

Nowy Mercedes-AMG E 53 to hybryda o szalonej mocy. Ma 612 KM, czyli tyle, ile poprzednie E 63 AMG, ale to jeszcze nie koniec. Wkrótce pojawi się bowiem jeszcze mocniejsza odmiana.

Publikacja: 19.03.2024 05:02

Mercedes-AMG E 53 Hybrid 4Matic+ - tak brzmi pełna nazwa tego modelu

Mercedes-AMG E 53 Hybrid 4Matic+ - tak brzmi pełna nazwa tego modelu

Foto: mat. prasowe

612 KM - oto moc, którą legitymował się Mercedes-AMG E 63 S poprzedniej generacji. Ta ceniona „biznesowa limuzyna” (lub kombi) dla prezesów, którzy zawsze wychodzili z domu na biznesowe spotkania za późno i musieli to nadrabiać na trasie, korzystała z podwójnie doładowanego silnika V8. Tak pokaźne stado koni mechanicznych sprawiało, że E 63 było mocniejsze np. od konkurencyjnego Audi RS6. Teraz witamy na rynku nową klasę E ze znaczkiem AMG. Też ma 612 KM (przy włączonej procedurze startowej, „normalnie” do dyspozycji kierowcy pozostaje 585 KM), ale… wcale nie mówimy tu o topowym 63, a słabszym 53. Co to oznacza? Wkrótce pojawi się jeszcze mocniejsza klasa E AMG. Ale już ta odmiana może zachwycić osiągami.

Mercedes-AMG E 53

Mercedes-AMG E 53

Foto: mat. prasowe

Mercedes-AMG E 53 Hybrid 4Matic+ T-Modell

Mercedes-AMG E 53 Hybrid 4Matic+ T-Modell

Foto: mat. prasowe

Mercedes-AMG E 53 Hybrid 4Matic+ przyspiesza do setki w 3,8 sekundy

Po pierwsze - to samochód sześciocylindrowy. W przeciwieństwie do nowej klasy C AMG, większy model ma silnik trzylitrowy z turbodoładowaniem. Rozwija 449 KM i 560 Nm i działa w „zespole” z motorem elektrycznym o mocy 163 KM (480 Nm). Łącznie do dyspozycji jest 585 KM i 750 Nm, ale w trybie Launch Control (to element wyposażenia opcjonalnego) chwilowa moc rośnie do wspomnianych 612 KM. Jakimi osiągami będą mogli chwalić się kierowcy AMG 53? Mercedes przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,8 s w przypadku limuzyny i 3,9 s w przypadku kombi. Prędkość maksymalna to 250 km/h lub 280 km/h (275 km/h w kombi), zależnie od wybranego pakietu.

Mercedes-AMG E 53

Mercedes-AMG E 53

Foto: mat. prasowe

Mercedes-AMG E 53 Hybrid 4Matic+ T-Modell

Mercedes-AMG E 53 Hybrid 4Matic+ T-Modell

Foto: mat. prasowe

Mocna klasa E może jednak poruszać się bezszelestnie, w trybie elektrycznym. Pokona tak 93-101 km w limuzynie i 90-97 km w kombi. Auto jest wyposażone w ładowarkę pokładową o mocy 11 kW i maksymalnie potrafi przyjąć prąd stały z mocą sięgającą 60 kW. O czym jeszcze warto wspomnieć? Na pewno o efektywnym napędzie na cztery koła, adaptacyjnym zawieszeniu, wydajnych hamulcach i tylnej osi skrętnej. Auto ma też wzmocnione nadwozie (z rozpórką przedniego zawieszenia) i wzmocnieniami np. przy tylnych podłużnicach. Z zewnątrz AMG wyróżnia się np. innymi zderzakami czy poszerzeniami na błotnikach. Seryjne koła mają 19 cali, ale w opcji można wybrać nawet 21-calowe obręcze.

Czytaj więcej

Mercedes-AMG CLE 53 Coupe wycenione. Ile kosztuje sześć cylindrów?
Mercedes-AMG E 53

Mercedes-AMG E 53

Foto: mat. prasowe

Mercedes-AMG E 53 — na początek tylko dwa kolory

Na początku do sprzedaży trafi specjalna wersja Edycja 1. Oferowana będzie w kolorach szarym lub białym, otrzyma ozdobne, czarne paski, żółte akcenty ozdobne we wnętrzu i karbonowe detale, a do każdego egzemplarza dołączony będzie… pokrowiec. Ceny tej i pozostałych odmian poznamy już wkrótce.

Mercedes-AMG E 53

Mercedes-AMG E 53

Foto: mat. prasowe

Mercedes-AMG E 53

Mercedes-AMG E 53

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Uwaga na nowy system RedLight. Rejestruje przejazd na czerwonym świetle i nie tylko

Czytaj więcej

Tymi modelami aut nie wjedziesz do strefy czystego transportu w Krakowie

612 KM - oto moc, którą legitymował się Mercedes-AMG E 63 S poprzedniej generacji. Ta ceniona „biznesowa limuzyna” (lub kombi) dla prezesów, którzy zawsze wychodzili z domu na biznesowe spotkania za późno i musieli to nadrabiać na trasie, korzystała z podwójnie doładowanego silnika V8. Tak pokaźne stado koni mechanicznych sprawiało, że E 63 było mocniejsze np. od konkurencyjnego Audi RS6. Teraz witamy na rynku nową klasę E ze znaczkiem AMG. Też ma 612 KM (przy włączonej procedurze startowej, „normalnie” do dyspozycji kierowcy pozostaje 585 KM), ale… wcale nie mówimy tu o topowym 63, a słabszym 53. Co to oznacza? Wkrótce pojawi się jeszcze mocniejsza klasa E AMG. Ale już ta odmiana może zachwycić osiągami.

Pozostało 80% artykułu
Premiery
Papież ma nowy samochód. Pierwszy taki w stuletniej historii
Premiery
Chińskie linie lotnicze wyprodukują własne auto. Bilety lotnicze w cenie samochodu
Premiery
Hyundai celuje w klasę premium. Nowy okręt flagowy to Ioniq 9
Premiery
Nowa Skoda Kodiaq doczekała się wersji RS. Dla rodziców, którym wiecznie się spieszy
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
Premiery
Mazda modernizuje swojego SUV-a. CX-60 z poprawionym zawieszeniem i nowym wyposażeniem
Materiał Promocyjny
Transformacja w miastach wymaga współpracy samorządu z biznesem i nauką