La Squadra, dzieło Jakuba Pietrzaka, zajmuje się dystrybucją takich marek jak Ferrari, Pagani, Koenigsegg, Bugatti czy Alpine. La Squadra poszła o krok dalej i weszła w obecnie niezwykle popularny świat najbardziej unikalnych samochodów. Zleciła znanej na całym świecie z kontrowersyjnych projektów firmie Zagato zbudowanie modelu AGTZ Twin Tail. Wspólne dzieło bazuje na lekkim, seryjnie produkowanym modelu Alpine A110, którego karoseria zbudowana jest z aluminium. Dzięki temu to GT znakomicie sprawdza się nie tylko na drodze, ale i na torze wyścigowym. W tym samochodzie atutem nie jest potężny silnik z ogromną mocą, ale stosunek mocy do masy. Alpine A110 waży jedyne 1102 kg.
AGTZ Twin Tail
Unikalne rozwiązanie: Odczepiany tył w AGTZ Twin Tail
AGTZ Twin Tail stylem nawiązuje do klasycznego Alpine A220, a elementem charakterystycznym jest wydłużony tył. To cecha znana z samochodów startujących w wyścigach długodystansowych. Długi tył poprawia aerodynamikę, ale niestety nie wpływa pozytywnie na proporcje i tym samym urodę samochodu. Zagato znalazło rozwiązanie tego problemu. AGTZ Twin Tail długi tył można odczepiać, a raczej można przyczepiać kiedy wybieramy się na tor wyścigowy.
Czytaj więcej
Kiedy trafisz do Dieppe, pomyślisz o wszystkim, tylko nie o motoryzacji. A to właśnie tu produkuje się najbardziej wyjątkowe francuskie samochody.
AGTZ Twin Tail