Xiaomi ujawnia parametry modelu SU7, swojego pierwszego samochodu elektrycznego

Chiński potentat na rynku elektroniki, firma Xiaomi, wkracza w biznes e-samochodów i chce rywalizować z najbardziej znanymi producentami. Nowe informacje na temat elektrycznego sedana SU7, który wejdzie na rynek w 2024 roku, rzucają więcej światła na ten chiński projekt.

Aktualizacja: 23.02.2024 10:58 Publikacja: 22.02.2024 17:28

Xiaomi SU7 to pierwszy model chińskiego giganta elektroniki

Xiaomi SU7 to pierwszy model chińskiego giganta elektroniki

Foto: Materiały prasowe

Xiaomi odważnie wchodzi na rynek samochodów elektrycznych i chce rzucić wyzwanie potentatom takim jak Porsche i Tesla.

Pierwszym z czterech planowanych modeli elektrycznych Xiaomi jest sedan SU7, który powstał pod kryptonimem Modena. SU7 oferowany będzie z dwoma wariantami napędu. Tańszy model podstawowy opiera się na platformie 400 V oraz silniku elektrycznym o mocy 300 KM z napędem na tylne koła. Chińczycy podają, że przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmie 5,28 sekundy, a prędkość maksymalna ograniczona będzie do 210 km/h. Akumulator o pojemności 73,6 kWh ma pozwolić na zasięg do 668 kilometrów, ale według chińskiej normy CLTC.

Xiaomi SU7

Xiaomi SU7

mat. prasowe

W topowej wersji SU7 Max, która opiera się na platformie 800 V, mają się znaleźć dwa silniki elektryczne, po jednym na każdą oś, które łącznie wytwarzają 674KM. Napęd na wszystkie koła ma pomóc przy przyspieszeniu do 100 km/h w 2,78 sekundy i prędkości maksymalnej 265 km/h. Energia dostarczana jest z akumulatora Qilin NMC firmy CATL o pojemności 101 kWh, który ma umożliwić zasięg do 800 km.

Czytaj więcej

Chińczycy atakują. Cztery nowe marki na polskim rynku motoryzacyjnym

Xiaomi SU7 przypomina nieco Porsche Taycana. To limuzyna ma długości blisko 5 mterów, 1,96 m szerokości, 1,46 m wysokości i trzy metrowym rozstawie osi. Współczynnik oporu cW powinien wynosić Cx 19,5. Z przodu znajduje się bagażnik o pojemności 105 litrów, z tyłu jest drugi o pojemności 517 l.

Xiaomi SU7

Xiaomi SU7

mat. prasowe

Oprócz systemu Lidar funkcje jazdy autonomicznej opierają się na trzech innych czujnikach radarowych, 11 kamerach i 12 czujnikach ultradźwiękowych. Czujniki kamer znajdują się po bokach lusterek zewnętrznych. W środku przed kierowcą znajduje się 7,1-calowy cyfrowy zestaw wskaźników. Obok niego na środku deski rozdzielczej znajduje się 16,1-calowy ekran dotykowy.

Pasażerowie z tyłu korzystają z dwóch wyjmowanych tabletów umieszczonych na oparciach przednich siedzeń. Własny system operacyjny nazywa się Hyper OS. Mapy nawigacji może wyświetlać na 56-calowym wyświetlaczu przeziernym umieszczonym na przedniej szybie.

Xiaomi SU7

Xiaomi SU7

mat. prasowe

Xiaomi SU7: sprzedaż również poza granicami Chin

Xiaomi nie ogłosiło jeszcze cen modelu SU7. W branży ocenia się, że podstawowa wersja na rynku chińskim kosztować będzie około 40 000 euro (ok. 173 tys. zł). Na początku SU7 ma być oferowany wyłącznie klientom w ChRL. Xiaomi ma jednak w planach rozszerzyć sprzedaż na inne rynki.

Drugi model Xiaomi pojawi się w 2025 roku. Xiaomi buduje nową fabrykę w Pekinie gdzie ma być produkowanych 300 tys. aut rocznie. Agencja informacyjna Bloomberg podała, że ​​Xiaomi negocjuje partnerstwo produkcyjne z chińskim producentem samochodów BAIC. Już wcześniej spekulowano, czy Xiaomi przejmie samodzielnie skomplikowaną produkcję samochodów, czy też zostanie ona zlecona na zewnątrz. W tym kontekście chińskie media spekulowały także na temat przejęcia chińskiego producenta samochodów Borgward. Od jakiegoś czasu ta marka walczyła o przetrwanie, a w końcu w kwietniu 2022 roku ogłosiła upadłość.

Xiaomi SU7

Xiaomi SU7

mat. prasowe

Czytaj więcej

Trzecia generacja Dacii Duster. Zmodernizowany rumuński hit

Xiaomi odważnie wchodzi na rynek samochodów elektrycznych i chce rzucić wyzwanie potentatom takim jak Porsche i Tesla.

Pierwszym z czterech planowanych modeli elektrycznych Xiaomi jest sedan SU7, który powstał pod kryptonimem Modena. SU7 oferowany będzie z dwoma wariantami napędu. Tańszy model podstawowy opiera się na platformie 400 V oraz silniku elektrycznym o mocy 300 KM z napędem na tylne koła. Chińczycy podają, że przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmie 5,28 sekundy, a prędkość maksymalna ograniczona będzie do 210 km/h. Akumulator o pojemności 73,6 kWh ma pozwolić na zasięg do 668 kilometrów, ale według chińskiej normy CLTC.

Pozostało 82% artykułu
Premiery
Ferrari 12Cilindri: Nowy flagowiec z Maranello. Zbudowany wegdług starych zasad
Premiery
Świat mówi o elektromobilności, a Aston Martin wprowadza na rynek nowy silnik V12
Premiery
Cupra Formentor została odświeżona. Lifting pod znakiem trzech trójkątów
Premiery
Nowe Porsche Cayenne GTS to Turbo GT w wersji „junior”
Premiery
Tak wygląda nowa Mazda 6. Niestety póki co nie trafi do europejskich salonów
Materiał Promocyjny
20 lat Polski Wschodniej w Unii Europejskiej