Xiaomi odważnie wchodzi na rynek samochodów elektrycznych i chce rzucić wyzwanie potentatom takim jak Porsche i Tesla.
Pierwszym z czterech planowanych modeli elektrycznych Xiaomi jest sedan SU7, który powstał pod kryptonimem Modena. SU7 oferowany będzie z dwoma wariantami napędu. Tańszy model podstawowy opiera się na platformie 400 V oraz silniku elektrycznym o mocy 300 KM z napędem na tylne koła. Chińczycy podają, że przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmie 5,28 sekundy, a prędkość maksymalna ograniczona będzie do 210 km/h. Akumulator o pojemności 73,6 kWh ma pozwolić na zasięg do 668 kilometrów, ale według chińskiej normy CLTC.
Xiaomi SU7
W topowej wersji SU7 Max, która opiera się na platformie 800 V, mają się znaleźć dwa silniki elektryczne, po jednym na każdą oś, które łącznie wytwarzają 674KM. Napęd na wszystkie koła ma pomóc przy przyspieszeniu do 100 km/h w 2,78 sekundy i prędkości maksymalnej 265 km/h. Energia dostarczana jest z akumulatora Qilin NMC firmy CATL o pojemności 101 kWh, który ma umożliwić zasięg do 800 km.
Czytaj więcej
W ostatnich kilkunastu tygodniach nad Wisłą zameldowały się cztery nowe chińskie marki motoryzacyjne, a to dopiero początek ekspansji ze wschodu. Ich oferty cenowo zgniatają konkurencję.