Trzecia generacja Dacii Duster. Zmodernizowany rumuński hit

Sukces Dacii jest związany z Dusterem. Kompaktowy SUV cieszy się dużą popularnością na całym świecie. Od debiutu pierwszego Dustera w 2010 r. wyprodukowano ponad 2,2 mln egz.

Publikacja: 08.12.2023 06:03

Nowa Dacia Duster pojawi się w salonach w przyszłym roku

Nowa Dacia Duster pojawi się w salonach w przyszłym roku

Foto: mat. prasowe

Duster to auto z terenowym charakterem i sprawdzoną technologią Renault. Do dużej popularności tego modelu Dacii przyczyniła się również jego cena. Oficjalnego cennika nowego modelu na razie nie ma, ale cena ma wahać się w okolicach 90 tys. zł. Byłby to nieduży wzrost, bo oferowana jeszcze poprzednia generacja kosztuje 79 900 zł, a nowa generacja robi duży krok na przód.

Dacia Duster

Dacia Duster

mat. prasowe

Wiosną 2024 roku Dacia chce otworzyć nowy rozdział w swojej historii sukcesu. Wtedy właśnie ma rozpocząć się sprzedaż Dustera trzeciej generacji. „Ewolucja zamiast rewolucji” to założenie stojące za zmianą modelu, ale już na pierwszy rzut oka odróżnimy nową generację od poprzedniej. Co najważniejsze Duster pozostaje w dużej mierze wierny swoim założeniom i temu wszystkiemu, do czego przyzwyczaił swoich klientów. Takie podejście wróży kontynuację sukcesu. Nowa Dacia Duster to pierwszy model marki, w którym zastosowano nową stylistykę. Od teraz każdy z nowych modeli będzie będzie miał styl nowego Dustera. Projektanci sprytnie opracowali kształty SUV-a i połączyli go ze znanymi już rozwiązaniami stylistycznymi. I tak nowy Duster wyraźnie wygląda „na nowego”, ale nadal wiadomo, że to Duster.

Dacia Duster

Dacia Duster

mat. prasowe

Nowy Duster - nowocześniejszy z zewnątrz i w środku

Płaski grill i nowe logo marki zapewniają solidny wygląd. Nowy Duster wydaje się znacznie szerszy i bardziej przysadzisty, choć wymiary zmieniły się tylko nieznacznie, całość wygląda bardziej nowocześnie. Klamki tylnych drzwi są teraz zintegrowane ze słupkiem C. Do produkcji plastikowych paneli Dacia wykorzystuje aż do 20 proc. materiałów pochodzących z recyklingu i nazywa tę mieszankę „Sparkle”. Nazwa mówi sama za siebie: małe białe cząsteczki mają wskazywać na recykling materiałów. Nowa Dacia Duster będzie dostępna w siedmiu kolorach. Po złożeniu tylnych siedzeń pojemność bagażnika zwiększa się o 27 do 472 litrów (silnik benzynowy z napędem na przednie koła).

Dacia Duster

Dacia Duster

mat. prasowe

Czytaj więcej

Dacia Manifesto Concept pokazuje przyszłość rumuńskiej marki

Do wyboru będą trzy silniki. Podstawa to dobrze znany TCe 100 Eco-G. Turbodoładowany, trzycylindrowy silnik o pojemności jednego litra, który może być zasilany benzyną lub autogazem (LPG). Według producenta dwa 50-litrowe zbiorniki (benzyna plus gaz) umożliwiają zasięg nawet do 1300 km. Za skrótem TCe 130 kryje się 3-cylindrowy silnik o pojemności 1,2 l i mocy 130 KM. Nowością jest w pełni hybrydowy napęd o mocy 140 KM. Łączy czterocylindrowy, wolnossący silnik o mocy 94 KM z dwoma silnikami elektrycznymi. Mocniejszy wytwarza 49 KM plus generator rozrusznika o mocy 20 KM. Moc systemowa wynosi wspomniane 140 KM. Akumulator o pojemności 1,2 kWh ładuje się podczas jazdy w trybie żeglowania lub podczas hamowania. Zmagazynowaną energię można wykorzystać także do pokonywania krótkich dystansów wyłącznie w trybie elektrycznym.

Dacia Duster

Dacia Duster

mat. prasowe

Dacia dobrze kombinuje: YouClips - modułowy system mocowania

Kokpit nowej Dacii Duster został znacząco zmodernizowany. Z wyjątkiem modelu podstawowego, wszystkie wersje mają 7' calowy wyświetlacz za kierownicą. Podstawowym wyposażeniem jest złącze Bluetooth do smartfona. Dzięki odpowiedniej aplikacji urządzenie może służyć jako interfejs multimedialny dla radia i systemu głośnomówiącego. Specjalny uchwyt jest umieszczony po prawej stronie kolumny kierownicy. Urządzenie "Media Display" lub "Media Nav Live" (z nawigacją online wyświetlającą dane o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym i systemem dźwiękowym z sześcioma zamiast czterech głośnikami) są wyposażone w ekran dotykowy o przekątnej 10,1 cala. Po raz pierwszy Dacia oferuje w Dusterze nie tylko podgrzewane siedzenia, ale także ogrzewania kierownicy i przedniej szyby. Innowacje obejmują także indukcyjną ładowarkę do smartfonów na konsoli środkowej. Wraz z Dusterem Dacia wprowadza nową ideę YouClips. Za tą nazwą kryje się modułowy system mocowania, który można rozszerzyć o różnorodne adaptery do smartfonów, tabletów i pojemników na napoje.

Dacia Duster

Dacia Duster

mat. prasowe

Nowy design bardzo pasuje Dacii Duster . Auto od wiosny 2024 roku pojawi się w salonach. Duster ma do zaoferowania więcej przestrzeni i komfortu we wnętrzu, ale jednocześnie Dacia zachowała format kompaktowego SUV-a. Wraz ze zmianą modelu Dacia prawdopodobnie stanie się zauważalnie droższa – jak wiele innych rzeczy w czasach wysokiej inflacji. W porównaniu jednak z konkurencją nadal pozostaje jednak tania i nadal będzie imponowała.

Dacia Duster

Dacia Duster

mat. prasowe

Dacia Duster

Dacia Duster

mat. prasowe

Dacia Duster

Dacia Duster

mat. prasowe

Dacia Duster

Dacia Duster

mat. prasowe

Dacia Duster

Dacia Duster

mat. prasowe

Dacia Duster

Dacia Duster

mat. prasowe

Czytaj więcej

Warszawa nadal bez wschodniego odcinka obwodnicy. Brakuje 14 km

Czytaj więcej

Ta Toyota może sprawić, że Volvo EX30 znajdzie się w tarapatach

Duster to auto z terenowym charakterem i sprawdzoną technologią Renault. Do dużej popularności tego modelu Dacii przyczyniła się również jego cena. Oficjalnego cennika nowego modelu na razie nie ma, ale cena ma wahać się w okolicach 90 tys. zł. Byłby to nieduży wzrost, bo oferowana jeszcze poprzednia generacja kosztuje 79 900 zł, a nowa generacja robi duży krok na przód.

Wiosną 2024 roku Dacia chce otworzyć nowy rozdział w swojej historii sukcesu. Wtedy właśnie ma rozpocząć się sprzedaż Dustera trzeciej generacji. „Ewolucja zamiast rewolucji” to założenie stojące za zmianą modelu, ale już na pierwszy rzut oka odróżnimy nową generację od poprzedniej. Co najważniejsze Duster pozostaje w dużej mierze wierny swoim założeniom i temu wszystkiemu, do czego przyzwyczaił swoich klientów. Takie podejście wróży kontynuację sukcesu. Nowa Dacia Duster to pierwszy model marki, w którym zastosowano nową stylistykę. Od teraz każdy z nowych modeli będzie będzie miał styl nowego Dustera. Projektanci sprytnie opracowali kształty SUV-a i połączyli go ze znanymi już rozwiązaniami stylistycznymi. I tak nowy Duster wyraźnie wygląda „na nowego”, ale nadal wiadomo, że to Duster.

Premiery
Opel Frontera powraca. Ale w zamian żegnamy Crosslanda
Premiery
Kultowy model Mercedesa w nowym wydaniu. Tak wygląda pierwsza elektryczna Klasa G
Premiery
Tak wygląda Nissan Qashqai po liftingu. Można pomyśleć, że to nowy model
Premiery
Dwie polskie premiery: Nowy Aston Martin i Ford Mustang
Premiery
Land Rover Defender OCTA nadchodzi. Mercedes-AMG może mieć powody do obaw