Ulubiony przez polskich klientów model Toyoty debiutuje w poprawionej wersji

Toyota Yaris Cross to model uwielbiany przez polskich klientów. Teraz debiutuje w nieco poprawionej wersji. Oprócz lepszego wyciszenia i subtelniejszych materiałów wykończeniowych, dostanie też mocniejszą odmianę hybrydową.

Publikacja: 03.12.2023 09:22

Zmodernizowana Toyota Yaris Cross

Zmodernizowana Toyota Yaris Cross

Foto: mat. prasowe

Toyota niepodzielnie rządzi na polskim rynku. Wygląda na to, że klienci nad Wisłą pokochali hybrydy. Cenią markę za trwałość i niezawodność (co potwierdzają „niezniszczalne” egzemplarze służące w dużych miastach do przewozu osób), a od jakiegoś czasu wyjątkowo chętnie wybierają crossovery. Tańszy z modeli Toyoty oferujących wyższą pozycję za kierownicą, czyli Yaris Cross, to naprawdę częsty widok. Teraz, w trzy lata po debiucie, nadeszła pora na odświeżenie tego auta.

mat. prasowe

Nowy Yaris Cross: mocniejszy silnik, nowe kolory, zmiany we wnętrzu

Co się zmieniło? Z zewnątrz… wyjątkowo niewiele. W gamie pojawią się dwa nowe kolory (Juniper Blue i Urban Khaki), będzie można zamówić też felgi o nowym wzorze. Więcej zmian czeka we wnętrzu. Urosną ekrany - ten za kierownicą, czyli w miejscu „zegarów”, może mieć przekątną 7 albo nawet 12,3 cala. Z kolei wyświetlacz systemu multimedialnego będzie miał wielkość 9 lub 10,4 cala. Pojawi się też nowa kamera cofania zapewniająca lepszą jakość obrazu, a systemy Android Auto i Apple CarPlay są w nowej wersji bezprzewodowe. Kolejna zmiana będzie łatwa do wychwycenia głównie dla estetów. Dół deski rozdzielczej, dotychczas raczej nie słynący ze szczególnie subtelnego wykończenia, ma otrzymać miękkie materiały.

Czytaj więcej

Nowy model Toyoty produkowany będzie w fabryce w Gliwicach
Toyota Yaris Cross

Toyota Yaris Cross

mat. prasowe

Toyota Yaris Cross

Toyota Yaris Cross

mat. prasowe

Jakie zmiany będzie można wychwycić podczas jazdy? Klienci na Yarisa Crossa narzekali na słabe wyciszenie tego samochodu. Po modernizacji zrobi się bardziej komfortowo. Wszystko za sprawą dodatkowych materiałów tłumiących hałas, grubszych szyb i dodatkowo wyciszonej komorze silnika. Oprócz tego, niektóre nowe Yarisy Crossy będą jeździły po prostu szybciej. Dotychczasowy hit sprzedaży, czyli 116-konna hybryda (jej moment obrotowy to 141 Nm), zostaje. Ale jeśli dla kogoś taka moc jest niewystarczająca, będzie mógł sięgnąć po odmianę o mocy 132 KM i momencie obrotowym 185 Nm. Dzięki zastosowaniu mocniejszego silnika elektrycznego, nowej przekładni i przeprogramowania komputera sterującego, crossover Toyoty rozpędzi się do setki w pół sekundy szybciej od 116-konnego wariantu, czyli w 9,2 s. Auto ma też lepiej reagować na gaz, ale zużycie paliwa nie powinno wzrosnąć. Okolice czterech litrów na setkę w mieście powinny być nadal do osiągnięcia bez szczególnych wysiłków. Toyota Yaris Cross po liftingu ma trafić do salonów na początku przyszłego roku. Wtedy też dowiemy się, czy ulepszenie samochodu oznacza wzrost jego cen.

Toyota Yaris Cross

Toyota Yaris Cross

mat. prasowe

Toyota Yaris Cross

Toyota Yaris Cross

mat. prasowe

Toyota Yaris Cross

Toyota Yaris Cross

mat. prasowe

Czytaj więcej

Nowe paliwo E10. Które samochody nie powinny go tankować

Czytaj więcej

Koreańczycy inwestują w Polsce 100 mln zł. Będą produkować części samochodowe

Toyota niepodzielnie rządzi na polskim rynku. Wygląda na to, że klienci nad Wisłą pokochali hybrydy. Cenią markę za trwałość i niezawodność (co potwierdzają „niezniszczalne” egzemplarze służące w dużych miastach do przewozu osób), a od jakiegoś czasu wyjątkowo chętnie wybierają crossovery. Tańszy z modeli Toyoty oferujących wyższą pozycję za kierownicą, czyli Yaris Cross, to naprawdę częsty widok. Teraz, w trzy lata po debiucie, nadeszła pora na odświeżenie tego auta.

Pozostało 86% artykułu
Premiery
Ferrari 12Cilindri: Nowy flagowiec z Maranello. Zbudowany wegdług starych zasad
Premiery
Świat mówi o elektromobilności, a Aston Martin wprowadza na rynek nowy silnik V12
Premiery
Cupra Formentor została odświeżona. Lifting pod znakiem trzech trójkątów
Premiery
Nowe Porsche Cayenne GTS to Turbo GT w wersji „junior”
Premiery
Tak wygląda nowa Mazda 6. Niestety póki co nie trafi do europejskich salonów
Materiał Promocyjny
Dzięki akcesji PKB Polski się podwoił