Yulchon zajmuje się produkcją części do przemysłu automotive, takich jak: tuleje, kolumny kierownicy, cylindry i rury zewnętrzne do amortyzatorów samochodowych, sprężyny gazowe, cylindry i rury zewnętrzne do zwrotnic samochodowych i sprzęgła itp. Do tej pory koreańska firma swoją działalność opierała o zakłady zlokalizowane w Korei oraz Meksyku. Teraz zostanie ona rozszerzona o Polskę. Jedynym udziałowcem spółki jest Yulchon Co. Ltd. z siedzibą w Republice Korei.
Czytaj więcej
Od 1 stycznia 2024 r. ze stacji zniknie benzyna Pb95 z symbolem E5. Zastąpi ją paliwo oznaczone symbolem E10, ze zwiększonym udziałem biokomponentów do 10 proc. Nowe paliwo nie nadaje się do wszystkich samochodów. Te starsze są nieprzystosowane do tankowania benzyny E10 i będą musiały być zalewane droższą benzyną Pb 98.
Inwestycja w Polsce jest dla firmy kluczową, gdyż możliwe będzie skrócenie łańcuchów dostaw na rynku europejskim, zwiększenie konkurencyjności na Starym Kontynencie oraz okazja na pozyskanie nowych klientów i większych zamówień od obecnych partnerów z rozwijającego się rynku motoryzacyjnego. – Nie zatrzymujemy się i nawiązujemy kolejną współpracę, która przyczyni się do rozwoju tego sektora – mówi Przemysław Bożek, prezes Legnickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej. Dodaje, że Inwestycja Yulchon Poland polegać będzie na wybudowaniu nowej fabryki na nieruchomości nabytej od LSSE.
Produkcja koreańskiej firmy ruszy w 2025 roku
Inwestycja na terenie kraju obejmuje wybudowanie obiektów hal infrastruktury zewnętrznej z drogami, parkingami oraz nabycie i montaż maszyn, urządzeń do parku maszynowego, sprzętu, aparatury, przyrządów, wyposażenia hal produkcyjnych oraz biur. Planowany termin zakończenia prac to pierwszy kwartał 2025 roku. – Decyzja o wsparciu od Legnickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej pozwoli na wybudowanie zakładu produkcyjnego Yulchon w Komornikach na Dolnym Śląsku – Jarosław Ogrodnik, partner zarządzający w kancelarii OSB LEGAL, reprezentujący inwestora.
Czytaj więcej
Defender zaliczył bardzo udany powrót na rynek. Każda z trzech dostępnych wersji nadwoziowych stworzona została tak, żeby mieć jak najmniejszą liczbę konkurentów na rynku.
Czytaj więcej
Chińska marka z niemiecko brzmiącą nazwa Weltmeister, co w tłumaczeniu na język polski oznacza mistrz świata ogłosiła bankructwo. Elektryczny start-up poniósł porażkę w obliczu ostrej konkurencji. Według ekspertów takich sytuacji na chińskim rynku będzie więcej.