Ford Bronco: Amerykańska legenda dojechała do Polski

Ford bronco to w USA legenda, którą koncern dwa lata temu reaktywował, odnosząc ogromny sukces. Teraz pierwsze egzemplarze bronco dojechały nad Wisłę.

Publikacja: 29.08.2023 15:41

Ford Bronco

Ford Bronco

Foto: Jan Gus-Gasiński

Bronco pojawił się na rynku w 1965 r. i był pierwszym modelem Forda łączącym cechy pojazdu terenowego i drogowego. Dzisiaj nazywamy takie auta po prostu SUV-ami. Doczekał się pięciu generacji (produkcję zakończono w 1996 r.), miliona wyprodukowanych egzemplarzy i z czasem stał się cenionym klasykiem. Pomysł reaktywacji spotkał się w USA z tak dużym entuzjazmem, że w salonach ustawiły się kolejki, jak za starych dobrych czasów.

Ford Bronco

Ford Bronco

Foto: Jan Gus-Gasiński

Jedna wersja silnikowa

Mimo zainteresowania klientów początkowo było można jedynie pomarzyć o tym, że ten model trafi do Europy. Teraz pragnienia stały się faktem i pierwszy raz w historii Bronco oficjalnie wjechał na polski rynek. Do wyboru są dwie wersje wyposażenia (Outer Banks, Badlands), ale wyłącznie z czterodrzwiową karoserią i jedną wersją silnikową – V6, 2,7 litra, 335 KM. Kto zainwestuje chwilę czasu i będzie pewny aury może latem nie tylko zdemontować dach, ale również drzwi. Jak zapewnia Ford, trwa to osiem minut, wystarczy jeden klucz, a odkręcone skrzydła drzwi można schować w bagażniku w specjalnych pokrowcach. Jazda takim ogołoconym autem to prawdziwa przygoda.

Ford Bronco

Ford Bronco

Foto: Jan Gus-Gasiński

W nowym Bronco jest sporo nawiązań do poprzednich generacji i różnych innych ciekawostek. I tak znajdziemy tu między innymi ukryty logotyp Bronco, grafikę przedstawiającą gamę wersji pierwszej generacji, wbudowany otwieracz do butelek, ukryte współrzędne GPS z miejsc, w których testowano nową generację na etapie prac rozwojowych czy tylne światła w kształcie litery B (jak Bronco).

Czytaj więcej

Ford E-Transit Courier: Nie tylko elektryczny
Ford BroncoFord Bronco

Ford BroncoFord Bronco

Foto: Jan Gus-Gasiński

Poradzi sobie w terenie, komfortowy na asfalcie

Ford bronco z dziecinną łatwością porusza się w terenie. Niestraszne mu koleiny, sypki piach, błoto, betonowe przeszkody, strome podjazdy czy zjazdy. To za sprawą dużego prześwitu (23,7 cm), przemyślanego zawieszenia do wszystkiego, które sprawdza się w terenie, ale i na asfaltowej drodze (kombinacja wahaczy i sprężyn). Do tego w terenie możemy jednym klawiszem, bez zatrzymania się (do 32 km/h) rozpiąć przedni stabilizator, co znacznie zwiększa wykrzyż. Ford Bronco startuje na polskim rynku z ceną od 419 300 zł.

Ford Bronco

Ford Bronco

Foto: Jan Gus-Gasiński

Ford Bronco

Ford Bronco

Foto: Jan Gus-Gasiński

Bronco pojawił się na rynku w 1965 r. i był pierwszym modelem Forda łączącym cechy pojazdu terenowego i drogowego. Dzisiaj nazywamy takie auta po prostu SUV-ami. Doczekał się pięciu generacji (produkcję zakończono w 1996 r.), miliona wyprodukowanych egzemplarzy i z czasem stał się cenionym klasykiem. Pomysł reaktywacji spotkał się w USA z tak dużym entuzjazmem, że w salonach ustawiły się kolejki, jak za starych dobrych czasów.

Pozostało jeszcze 82% artykułu
Premiery
Citroen C5 Aircross: Uskrzydlona francuska rewolucja
Premiery
Elektryczny pick-up Bezosa kosztuje 94 tys. zł. Auto staje się hitem
Premiery
Najmniejszy elektryk Skody jest szybszy niż jakikolwiek inny seryjny model Skody
Premiery
Polska to dobry rynek na rozpoczęcie ekspansji. Chiński gigant wjeżdża nad Wisłę
Premiery
Wyjątkowy restomod Porsche dla wybranych. Powstanie tylko 100 egzemplarzy