Ford Bronco: Amerykańska legenda dojechała do Polski

Ford bronco to w USA legenda, którą koncern dwa lata temu reaktywował, odnosząc ogromny sukces. Teraz pierwsze egzemplarze bronco dojechały nad Wisłę.

Publikacja: 29.08.2023 15:41

Ford Bronco

Ford Bronco

Foto: Jan Gus-Gasiński

Bronco pojawił się na rynku w 1965 r. i był pierwszym modelem Forda łączącym cechy pojazdu terenowego i drogowego. Dzisiaj nazywamy takie auta po prostu SUV-ami. Doczekał się pięciu generacji (produkcję zakończono w 1996 r.), miliona wyprodukowanych egzemplarzy i z czasem stał się cenionym klasykiem. Pomysł reaktywacji spotkał się w USA z tak dużym entuzjazmem, że w salonach ustawiły się kolejki, jak za starych dobrych czasów.

Ford Bronco

Ford Bronco

Foto: Jan Gus-Gasiński

Jedna wersja silnikowa

Mimo zainteresowania klientów początkowo było można jedynie pomarzyć o tym, że ten model trafi do Europy. Teraz pragnienia stały się faktem i pierwszy raz w historii Bronco oficjalnie wjechał na polski rynek. Do wyboru są dwie wersje wyposażenia (Outer Banks, Badlands), ale wyłącznie z czterodrzwiową karoserią i jedną wersją silnikową – V6, 2,7 litra, 335 KM. Kto zainwestuje chwilę czasu i będzie pewny aury może latem nie tylko zdemontować dach, ale również drzwi. Jak zapewnia Ford, trwa to osiem minut, wystarczy jeden klucz, a odkręcone skrzydła drzwi można schować w bagażniku w specjalnych pokrowcach. Jazda takim ogołoconym autem to prawdziwa przygoda.

Ford Bronco

Ford Bronco

Foto: Jan Gus-Gasiński

W nowym Bronco jest sporo nawiązań do poprzednich generacji i różnych innych ciekawostek. I tak znajdziemy tu między innymi ukryty logotyp Bronco, grafikę przedstawiającą gamę wersji pierwszej generacji, wbudowany otwieracz do butelek, ukryte współrzędne GPS z miejsc, w których testowano nową generację na etapie prac rozwojowych czy tylne światła w kształcie litery B (jak Bronco).

Czytaj więcej

Ford E-Transit Courier: Nie tylko elektryczny
Ford BroncoFord Bronco

Ford BroncoFord Bronco

Foto: Jan Gus-Gasiński

Poradzi sobie w terenie, komfortowy na asfalcie

Ford bronco z dziecinną łatwością porusza się w terenie. Niestraszne mu koleiny, sypki piach, błoto, betonowe przeszkody, strome podjazdy czy zjazdy. To za sprawą dużego prześwitu (23,7 cm), przemyślanego zawieszenia do wszystkiego, które sprawdza się w terenie, ale i na asfaltowej drodze (kombinacja wahaczy i sprężyn). Do tego w terenie możemy jednym klawiszem, bez zatrzymania się (do 32 km/h) rozpiąć przedni stabilizator, co znacznie zwiększa wykrzyż. Ford Bronco startuje na polskim rynku z ceną od 419 300 zł.

Ford Bronco

Ford Bronco

Foto: Jan Gus-Gasiński

Ford Bronco

Ford Bronco

Foto: Jan Gus-Gasiński

Bronco pojawił się na rynku w 1965 r. i był pierwszym modelem Forda łączącym cechy pojazdu terenowego i drogowego. Dzisiaj nazywamy takie auta po prostu SUV-ami. Doczekał się pięciu generacji (produkcję zakończono w 1996 r.), miliona wyprodukowanych egzemplarzy i z czasem stał się cenionym klasykiem. Pomysł reaktywacji spotkał się w USA z tak dużym entuzjazmem, że w salonach ustawiły się kolejki, jak za starych dobrych czasów.

Pozostało 83% artykułu
Premiery
Mazda modernizuje swojego SUV-a. CX-60 z poprawionym zawieszeniem i nowym wyposażeniem
Premiery
Hołd rajdowym tradycjom Toyoty. GR86 w wersji specjalnej
Premiery
Skoda pokaże swój nowy model online. Polska premiera już dzisiaj wieczorem
Premiery
Przebudowali roadstera na małe kombi. Tak wygląda Brabus Rocket GTS
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Premiery
Skoda ma nowego kompaktowego SUV-a. Nazywa się Kylaq i będzie kosztować 38 tys. zł