Ford E-Transit Courier: Nie tylko elektryczny

Nowy kompaktowy model - E-Transit Courier - Ford reklamuje jako elektryczny model, który robi krok w kierunku elektryfikacji rodziny Transita. Jednak produkcja elektrycznej wersji rozpocznie się dopiero w przyszłym roku, a wcześniej na rynek wjadą wersje z tradycyjnym napędem spalinowym.

Publikacja: 08.04.2023 07:35

Ford E-Transit Courier

Ford E-Transit Courier

Foto: mat. prasowe

Transit Courier to najmniejszy kombivan w gamie modeli użytkowych Forda. Jego pierwsza odsłona zadebiutowała w 2013 roku, to jego druga generacja. Ford powiększa zelektryfikowaną gamę samochodów dostawczych Ford Pro. E-Transit Courier ma mieć sporą funkcjonalność, dużą i wszechstronną przestrzeń ładunkową i miejsce na europaletę. O 25 proc. zwiększono objętość przestrzeni ładunkowej, która teraz ma 2,9 m3. Praktyczność modelu zwiększa funkcja grodzi przelotowej. Rozwiązanie, które umożliwia przewożenie długich przedmiotów, np. desek lub rur o długości nawet ponad 2,6 m. Do tego dochodzi dość duża ładowność, która w przypadku wersji w pełni elektrycznej wynosi 700 kg.

Ford E-Transit Courier

Ford E-Transit Courier

mat. prasowe

Czytaj więcej

Ford Explorer: Zbudowany na bazie Volkswagena

Nowy kombivan Forda prezentuje się bardzo efektownie. Jak na auto robocze model otrzymał bardzo ciekawy przód - duży grill i nietypowe reflektory. We wnętrzu spłaszczona kierownica i umieszczenie dźwigni zmiany biegów na kolumnie kierowniczej sprawiają, że do auta łatwiej się wsiada i w kabinie jest przestronniej. Deska rozdzielcza jest prosta, ale nowoczesna. Cyfrowy kokpit obejmuje dwa 12-calowe wyświetlacze – zestaw wskaźników oraz centralny ekran dotykowy. Na wyposażeniu E-Transita Courier jest system multimedialny Ford SYNC 4, który oferuje m.in. bezprzewodowe Android Auto i Apple CarPlay oraz szereg funkcji online, jak nawigacja oparta na modelu subskrypcyjnym (Connected Navigation), zawierająca aktualne informacje o ruchu drogowym, parkowaniu, opłatach i lokalnych zagrożeniach. Na co dzień może się również przydać innowacyjny pakiet biurowy (Office Pack), który obejmuje składaną, płaską powierzchnię roboczą i dodatkowe oświetlenie.

Ford E-Transit Courier

Ford E-Transit Courier

mat. prasowe

Ten nowy model to część wartego ponad 50 miliardów dolarów globalnego przedsięwzięcia Forda elektryfikacji rodziny Transita. E-Transit Courier swoją premierę będzie miał w kwietniu, a wejście do produkcji planowane jest na rok 2024. Klienci będą mogli zamawiać modele Transit Courier z silnikami benzynowymi lub wysokoprężnymi od lata 2023, by odbierać je jeszcze przed końcem roku. Później pojawi się również wersja w pełni elektryczna, o której Ford najchętniej mówi, ale też bez ujawniania większości detali. Ta wersja napędzana będzie 136 konnym silnikiem. Elektryk przy użyciu ładowarki AC o mocy 11 kW ma załadować baterię w niecałe 6 godzin. Jest też możliwość szybkiego ładowania DC z mocą do 100 kW. Korzystając z szybkiej ładowarki, w ciągu 10 minut od podłączenia Ford obiecuje uzyskanie 87 km zasięgu, a ładowanie od 10 proc. do 80 proc. ma zająć krócej niż 35 minut.

Ford E-Transit Courier

Ford E-Transit Courier

mat. prasowe

Transit Courier to najmniejszy kombivan w gamie modeli użytkowych Forda. Jego pierwsza odsłona zadebiutowała w 2013 roku, to jego druga generacja. Ford powiększa zelektryfikowaną gamę samochodów dostawczych Ford Pro. E-Transit Courier ma mieć sporą funkcjonalność, dużą i wszechstronną przestrzeń ładunkową i miejsce na europaletę. O 25 proc. zwiększono objętość przestrzeni ładunkowej, która teraz ma 2,9 m3. Praktyczność modelu zwiększa funkcja grodzi przelotowej. Rozwiązanie, które umożliwia przewożenie długich przedmiotów, np. desek lub rur o długości nawet ponad 2,6 m. Do tego dochodzi dość duża ładowność, która w przypadku wersji w pełni elektrycznej wynosi 700 kg.

Premiery
Cupra Formentor została odświeżona. Lifting pod znakiem trzech trójkątów
Premiery
Nowe Porsche Cayenne GTS to Turbo GT w wersji „junior”
Premiery
Tak wygląda nowa Mazda 6. Niestety póki co nie trafi do europejskich salonów
Premiery
Opel Frontera powraca. Ale w zamian żegnamy Crosslanda
Premiery
Kultowy model Mercedesa w nowym wydaniu. Tak wygląda pierwsza elektryczna Klasa G
Materiał Promocyjny
Wsparcie dla beneficjentów dotacji unijnych, w tym środków z KPO