Transit Courier to najmniejszy kombivan w gamie modeli użytkowych Forda. Jego pierwsza odsłona zadebiutowała w 2013 roku, to jego druga generacja. Ford powiększa zelektryfikowaną gamę samochodów dostawczych Ford Pro. E-Transit Courier ma mieć sporą funkcjonalność, dużą i wszechstronną przestrzeń ładunkową i miejsce na europaletę. O 25 proc. zwiększono objętość przestrzeni ładunkowej, która teraz ma 2,9 m3. Praktyczność modelu zwiększa funkcja grodzi przelotowej. Rozwiązanie, które umożliwia przewożenie długich przedmiotów, np. desek lub rur o długości nawet ponad 2,6 m. Do tego dochodzi dość duża ładowność, która w przypadku wersji w pełni elektrycznej wynosi 700 kg.
Ford E-Transit Courier
Czytaj więcej
Nowy Ford Explorer zjeżdża z linii montażowej w głównym zakładzie Forda w Kolonii, ale zbudowany jest na bazie platformy MEB należącej do Volkswagena i współdzieli ją np. z modelem VW ID.4. Mimo to ten model ma być prawdziwym Fordem.
Nowy kombivan Forda prezentuje się bardzo efektownie. Jak na auto robocze model otrzymał bardzo ciekawy przód - duży grill i nietypowe reflektory. We wnętrzu spłaszczona kierownica i umieszczenie dźwigni zmiany biegów na kolumnie kierowniczej sprawiają, że do auta łatwiej się wsiada i w kabinie jest przestronniej. Deska rozdzielcza jest prosta, ale nowoczesna. Cyfrowy kokpit obejmuje dwa 12-calowe wyświetlacze – zestaw wskaźników oraz centralny ekran dotykowy. Na wyposażeniu E-Transita Courier jest system multimedialny Ford SYNC 4, który oferuje m.in. bezprzewodowe Android Auto i Apple CarPlay oraz szereg funkcji online, jak nawigacja oparta na modelu subskrypcyjnym (Connected Navigation), zawierająca aktualne informacje o ruchu drogowym, parkowaniu, opłatach i lokalnych zagrożeniach. Na co dzień może się również przydać innowacyjny pakiet biurowy (Office Pack), który obejmuje składaną, płaską powierzchnię roboczą i dodatkowe oświetlenie.
Ford E-Transit Courier