Ford E-Transit Courier: Nie tylko elektryczny

Nowy kompaktowy model - E-Transit Courier - Ford reklamuje jako elektryczny model, który robi krok w kierunku elektryfikacji rodziny Transita. Jednak produkcja elektrycznej wersji rozpocznie się dopiero w przyszłym roku, a wcześniej na rynek wjadą wersje z tradycyjnym napędem spalinowym.

Publikacja: 08.04.2023 07:35

Ford E-Transit Courier

Ford E-Transit Courier

Foto: mat. prasowe

Transit Courier to najmniejszy kombivan w gamie modeli użytkowych Forda. Jego pierwsza odsłona zadebiutowała w 2013 roku, to jego druga generacja. Ford powiększa zelektryfikowaną gamę samochodów dostawczych Ford Pro. E-Transit Courier ma mieć sporą funkcjonalność, dużą i wszechstronną przestrzeń ładunkową i miejsce na europaletę. O 25 proc. zwiększono objętość przestrzeni ładunkowej, która teraz ma 2,9 m3. Praktyczność modelu zwiększa funkcja grodzi przelotowej. Rozwiązanie, które umożliwia przewożenie długich przedmiotów, np. desek lub rur o długości nawet ponad 2,6 m. Do tego dochodzi dość duża ładowność, która w przypadku wersji w pełni elektrycznej wynosi 700 kg.

Ford E-Transit Courier

Ford E-Transit Courier

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Ford Explorer: Zbudowany na bazie Volkswagena

Nowy kombivan Forda prezentuje się bardzo efektownie. Jak na auto robocze model otrzymał bardzo ciekawy przód - duży grill i nietypowe reflektory. We wnętrzu spłaszczona kierownica i umieszczenie dźwigni zmiany biegów na kolumnie kierowniczej sprawiają, że do auta łatwiej się wsiada i w kabinie jest przestronniej. Deska rozdzielcza jest prosta, ale nowoczesna. Cyfrowy kokpit obejmuje dwa 12-calowe wyświetlacze – zestaw wskaźników oraz centralny ekran dotykowy. Na wyposażeniu E-Transita Courier jest system multimedialny Ford SYNC 4, który oferuje m.in. bezprzewodowe Android Auto i Apple CarPlay oraz szereg funkcji online, jak nawigacja oparta na modelu subskrypcyjnym (Connected Navigation), zawierająca aktualne informacje o ruchu drogowym, parkowaniu, opłatach i lokalnych zagrożeniach. Na co dzień może się również przydać innowacyjny pakiet biurowy (Office Pack), który obejmuje składaną, płaską powierzchnię roboczą i dodatkowe oświetlenie.

Ford E-Transit Courier

Ford E-Transit Courier

Foto: mat. prasowe

Ten nowy model to część wartego ponad 50 miliardów dolarów globalnego przedsięwzięcia Forda elektryfikacji rodziny Transita. E-Transit Courier swoją premierę będzie miał w kwietniu, a wejście do produkcji planowane jest na rok 2024. Klienci będą mogli zamawiać modele Transit Courier z silnikami benzynowymi lub wysokoprężnymi od lata 2023, by odbierać je jeszcze przed końcem roku. Później pojawi się również wersja w pełni elektryczna, o której Ford najchętniej mówi, ale też bez ujawniania większości detali. Ta wersja napędzana będzie 136 konnym silnikiem. Elektryk przy użyciu ładowarki AC o mocy 11 kW ma załadować baterię w niecałe 6 godzin. Jest też możliwość szybkiego ładowania DC z mocą do 100 kW. Korzystając z szybkiej ładowarki, w ciągu 10 minut od podłączenia Ford obiecuje uzyskanie 87 km zasięgu, a ładowanie od 10 proc. do 80 proc. ma zająć krócej niż 35 minut.

Ford E-Transit Courier

Ford E-Transit Courier

Foto: mat. prasowe

Transit Courier to najmniejszy kombivan w gamie modeli użytkowych Forda. Jego pierwsza odsłona zadebiutowała w 2013 roku, to jego druga generacja. Ford powiększa zelektryfikowaną gamę samochodów dostawczych Ford Pro. E-Transit Courier ma mieć sporą funkcjonalność, dużą i wszechstronną przestrzeń ładunkową i miejsce na europaletę. O 25 proc. zwiększono objętość przestrzeni ładunkowej, która teraz ma 2,9 m3. Praktyczność modelu zwiększa funkcja grodzi przelotowej. Rozwiązanie, które umożliwia przewożenie długich przedmiotów, np. desek lub rur o długości nawet ponad 2,6 m. Do tego dochodzi dość duża ładowność, która w przypadku wersji w pełni elektrycznej wynosi 700 kg.

Premiery
Citroen C5 Aircross: Uskrzydlona francuska rewolucja
Premiery
Elektryczny pick-up Bezosa kosztuje 94 tys. zł. Auto staje się hitem
Premiery
Najmniejszy elektryk Skody jest szybszy niż jakikolwiek inny seryjny model Skody
Premiery
Polska to dobry rynek na rozpoczęcie ekspansji. Chiński gigant wjeżdża nad Wisłę
Premiery
Wyjątkowy restomod Porsche dla wybranych. Powstanie tylko 100 egzemplarzy