Porsche świętuje 60. urodziny 911 specjalną edycją stworzoną z myślą o maksymalnej przyjemności z jazdy. Nowe 911 S/T dziedziczy ducha klasycznego 911 S i łączy lekką konstrukcję z purystycznym charakterem. Po raz pierwszy wysokoobrotowy silnik z GT3 RS połączony jest z ręczną skrzynią biegów. Od 1969 r. Porsche oferowało 911 S w specjalnej wyścigowej odmianie. Wewnętrznie samochody te oznaczony były jako 911 ST. Modyfikacje podwozia, kół, silnika i nadwozia poprawiły przyspieszenie, skuteczność hamulców, poziom przyczepności oraz dynamikę w zakrętach. Nie stosowano wtedy jeszcze dużych spoilerów.
Porsche 911 S-T
Czytaj więcej
Porsche Polska zaprezentowało wyjątkowy, indywidualnie skonfigurowany model Porsche 911 Dakar. Egzemplarz, który swoją specyfikacją nawiązuje do kultowego rajdu sprzed 55 lat, w którym załoga Porsche w składzie z Sobiesław Zasada i Marek Wachowski wygrała etap po bezdrożach Australii.
Kluczowa w nowym Porsche 911 S/T jest niska masa, która wynosi 1380 kg. Z lekkiego tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym wykonano maskę, błotniki przednie, drzwi i dach, a z magnezu felgi o średnicy 20 cali z przodu i 21 cali z tyłu. 911 S/T to jedyne 911 obecnej generacji, które łączy przednią oś z podwójnymi wahaczami poprzecznymi z tylną osią bez skrętnych kół. Na potrzeby nowego wariantu odpowiednio dostrojono amortyzatory i systemy kontroli. Wolnossący silnik o mocy 525 KM pochodzi z GT3 RS, ale zestawiono go z ręczną skrzynią biegów o krótkich przełożeniach. Pojawiło się też lekkie sprzęgło oraz jednomasowe koło zamachowe, które pozwoliły ograniczyć masę o 10,5 kg. Ograniczenie wirujących mas spowodowało, że silnik żadnej innej wersji 911 nie wkręca się na obroty z taką dzikością. Auto rozpędza się do setki w 3,7 s i może popędzić 300 km/h. Prędkość została ograniczona elektronicznie ze względu na brak rozbudowanych spoilerów.
Porsche 911 S-T