Najlżejsza i najbardziej dzika wersja na 60 urodziny Porsche 911

Porsche pokazało najlżejszą wersję generacji 992. Nowa odmiana modelu 911 skoncentrowana jest na przyjemności jady, łączy elementy modeli GT3 Touring oraz GT3 RS i nawiązuje do 911 S z 1969 roku.

Publikacja: 03.08.2023 15:46

Porsche 911 S-T

Porsche 911 S-T

Foto: mat. prasowe

Porsche świętuje 60. urodziny 911 specjalną edycją stworzoną z myślą o maksymalnej przyjemności z jazdy. Nowe 911 S/T dziedziczy ducha klasycznego 911 S i łączy lekką konstrukcję z purystycznym charakterem. Po raz pierwszy wysokoobrotowy silnik z GT3 RS połączony jest z ręczną skrzynią biegów. Od 1969 r. Porsche oferowało 911 S w specjalnej wyścigowej odmianie. Wewnętrznie samochody te oznaczony były jako 911 ST. Modyfikacje podwozia, kół, silnika i nadwozia poprawiły przyspieszenie, skuteczność hamulców, poziom przyczepności oraz dynamikę w zakrętach. Nie stosowano wtedy jeszcze dużych spoilerów.

Porsche 911 S-T

Porsche 911 S-T

mat. prasowe

Czytaj więcej

Powstało tylko w jednym egzemplarzu. Porsche w hołdzie Sobiesławowi Zasadzie

Kluczowa w nowym Porsche 911 S/T jest niska masa, która wynosi 1380 kg. Z lekkiego tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym wykonano maskę, błotniki przednie, drzwi i dach, a z magnezu felgi o średnicy 20 cali z przodu i 21 cali z tyłu. 911 S/T to jedyne 911 obecnej generacji, które łączy przednią oś z podwójnymi wahaczami poprzecznymi z tylną osią bez skrętnych kół. Na potrzeby nowego wariantu odpowiednio dostrojono amortyzatory i systemy kontroli. Wolnossący silnik o mocy 525 KM pochodzi z GT3 RS, ale zestawiono go z ręczną skrzynią biegów o krótkich przełożeniach. Pojawiło się też lekkie sprzęgło oraz jednomasowe koło zamachowe, które pozwoliły ograniczyć masę o 10,5 kg. Ograniczenie wirujących mas spowodowało, że silnik żadnej innej wersji 911 nie wkręca się na obroty z taką dzikością. Auto rozpędza się do setki w 3,7 s i może popędzić 300 km/h. Prędkość została ograniczona elektronicznie ze względu na brak rozbudowanych spoilerów.

Porsche 911 S-T

Porsche 911 S-T

mat. prasowe

Standardem są kubełkowe fotele z CFRP, które można bezpłatnie zastąpić siedzeniami sportowymi Plus z 4-kierunkową regulacją elektryczną. Zestaw wskaźników i stoper pakietu Sport Chrono stawiają na klasyczną zieloną kolorystykę podświetlania. 911 S/T oferowane jest z opcjonalnym, ekskluzywnym pakietem Heritage Design. Wyłącznie dla tego eleganckiego wariantu zarezerwowano nowy odcień nadwozia Shoreblue Metallic oraz obręcze w kolorze Ceramica. Na drzwiach na życzenie można umieścić numer startowy (od 0 do 99) oraz folię dekoracyjną. Rodowód 911 S/T podkreśla klasyczny herb Porsche z oryginalnego 911, który zdobi przedni pas, osłony piast, kierownicę, zagłówki i klucz do samochodu. Wnętrze wyróżniają środkowe panele foteli wykończone tkaniną w kolorze Classic Cognac z czarnymi prążkami – to kolejny ukłon w stronę dziedzictwa specjalnej edycji. W skład pakietu są również: dwukolorowa tapicerka z półanilinowej skóry w zestawieniu czarny/Classic Cognac, w tym obszerne skórzane wykończenia kabiny, podsufitka z perforowanego materiału Dinamica oraz inne elementy z oferty Porsche Exclusive Manufaktur. Napis „Porsche” i oznaczenie modelu 911 S/T z tyłu mają w tym przypadku złoty kolor.

Porsche 911 S-T

Porsche 911 S-T

mat. prasowe

W przeciwieństwie do 911 GT3 RS wersja 911 S/T nie jest zbudowana do jazdy torowej, ale do czerpania przyjemności z jazdy po publicznych drogach. Będzie osiągała zatem gorsze czasy na torze, ale będzie jeszcze bardziej angażowała kierowcę podczas prowadzenia i dawała jeszcze więcej przyjemności. Ograniczenie mas wirujących w silniku oraz kołach i hamulcach owocuje szczególnie spontanicznymi reakcjami na wszystkie komendy kierowcy. Każdy ruch kierownicą, każde naciśnięcie pedału przyspieszenia lub hamulca są w 911 S/T realizowane bez najmniejszej zwłoki i z najwyższą precyzją, a silnik wkręca się w niej na obroty z jeszcze większą wściekłością niż w GT3 RS. Oznacza to, że 911 S/T to najbardziej dzika odmiana generacji 992 jaką zbudowano do jazdy po publicznych drogach. Porsche po raz kolejny pokazało z jak wielką pasją i profesjonalizmem podchodzi do budowania samochodów dla kierowcy.

Porsche 911 S-T

Porsche 911 S-T

mat. prasowe

Nowe Porsche 911 S/T można już zamawiać w cenie 1 623 000 zł. Pakiet Heritage Design kosztuje 90 041 zł, a Chronograph 1 – 911 S/T jest dostępny od 61 700 zł. Powstaną zaledwie 1963 egzemplarze modelu 911 S/T. Szeroka publiczność będzie mogła po raz pierwszy na żywo zobaczyć Porsche 911 S/T 28 września 2023 r. podczas Rennsport Reunion 7 na torze Laguna Seca w Monterey, a dostawy rozpoczną się wiosną 2024 roku.

Porsche 911 S-T

Porsche 911 S-T

mat. prasowe

Porsche 911 S-T

Porsche 911 S-T

mat. prasowe

Porsche 911 S-T

Porsche 911 S-T

mat. prasowe

Czytaj więcej

Porsche 718 Spyder RS: Niesamowita mieszanka - silnik z 911 GT3 i otwarty dach

Porsche świętuje 60. urodziny 911 specjalną edycją stworzoną z myślą o maksymalnej przyjemności z jazdy. Nowe 911 S/T dziedziczy ducha klasycznego 911 S i łączy lekką konstrukcję z purystycznym charakterem. Po raz pierwszy wysokoobrotowy silnik z GT3 RS połączony jest z ręczną skrzynią biegów. Od 1969 r. Porsche oferowało 911 S w specjalnej wyścigowej odmianie. Wewnętrznie samochody te oznaczony były jako 911 ST. Modyfikacje podwozia, kół, silnika i nadwozia poprawiły przyspieszenie, skuteczność hamulców, poziom przyczepności oraz dynamikę w zakrętach. Nie stosowano wtedy jeszcze dużych spoilerów.

Pozostało 88% artykułu
Premiery
To ostatni moment, by kupić SUV-a Jaguara z silnikiem spalinowym
Premiery
Oto najszybsze produkcyjne auto w dziejach AMG. Mercedes-AMG GT63 S E Performance to hybryda
Premiery
Bentley Batur Convertible: Ostatnia szansa na Bentleya z silnikiem 12-cylindrowym
Premiery
Cupra Leon też ma za sobą lifting. Kombi może teraz driftować
Premiery
Volkswagen California: Rozpoczęła się nowa epoka kamperowania
Materiał Promocyjny
Technologia na etacie. Jak zbudować efektywny HR i skutecznie zarządzać kapitałem ludzkim?