Porsche 718 Spyder RS: Niesamowita mieszanka - silnik z 911 GT3 i otwarty dach

Takiego auta Porsche jeszcze nie miało. Nie było modelu z umieszczonym centralnie wolnossącym sześciocylindrowym silnikiem w samochodzie z otwartym dachem.

Publikacja: 10.05.2023 07:34

Porsche 718 Spyder RS

Porsche 718 Spyder RS

Foto: mat. prasowe

Na początek taki detal z tekstu prasowego Porsche. Opisując 718 Spyder RS pada takie zdanie: "Porsche wprowadza na rynek najmocniejszą jak dotąd wersję popularnego roadstera...". Kiedy wszyscy kasują klasyczną motoryzację chłopaki ze Stuttgartu grają branży na nosi i mało, że wprowadzają na rynek kolejny model z silnikiem wolnossącym to jeszcze pozwalają sobie zaznaczyć - "jak dotąd". Czyli co? To jednak nie koniec? Trzymam za słowo. Chociaż z drugiej strony to jednak chyba tylko taka gra słowna, bo Porsche kończy z linią modelową 718 z centralnie umieszczonym silnikiem spalinowym. Ale kończy ją w rewelacyjny sposób. Sportową wersją zaprojektowaną z myślą o maksymalnej przyjemności z jazdy. Nowy 718 Spyder RS ​​to odpowiednik rewelacyjnego 718 Cayman GT4 RS tyle, że z otwartym dachem.

Porsche 718 Spyder RS

Porsche 718 Spyder RS

mat. prasowe

Takiego auta Porsche jeszcze nie miało. Nie było modelu z umieszczonym centralnie wolnossącym sześciocylindrowym silnikiem w samochodzie z otwartym dachem. Silnik pochodzi z 911 GT 3, ale ta sama jednostka napędowa o wysokoobrotowej konstrukcji napędza również samochód wyścigowy Porsche 911 GT3 Cup. 718 Spyder RS​ jest wyjątkowo lekki i purystyczny, ma ręcznie otwierany miękki dach ​i przeszywający, wyjątkowy dźwięk silnika. Jeszcze nie dotarliśmy do półrocza, a już mamy najbardziej fascynującą premierę w świecie motoryzacji w 2023 roku. Porsche twierdzi, że jeszcze popracowało nad dźwiękiem, który ma być dodatkowo wzmocniony przez lekki sportowy układ wydechowy ze stali nierdzewnej.

Czytaj więcej

Porsche 911 GT3 vs. 911 Turbo S: Do celu, czy dla przyjemności?
Porsche 718 Spyder RS

Porsche 718 Spyder RS

mat. prasowe

Jak każdy nowożytny RS, również 718 Spyder RS ​​jest dostępny wyłącznie z dwusprzęgłową skrzynią biegów (PDK). Oprócz mocniejszego silnika, do poprawy osiągów przyczynia się również mniejsza masa nowego modelu: ważący 1410 kilogramów Spyder RS ​​jest o 40 kg lżejszy od 718 Spyder i o 5 kg lżejszy od 718 Cayman GT4 RS. Przód ​​jest prawie identyczny jak przód 718 Cayman GT4 RS. Standardowa przednia maska ​​jest wykonana z CFRP i ma szeroki wylot powietrza nad zderzakiem. Dwa kanały NACA poprawiają chłodzenie hamulców, a listwy boczne na zewnętrznych końcach zderzaka zwiększają siłę docisku. Przedni spojler jest nieco krótszy niż w 718 Cayman GT4 RS, co w połączeniu z dużym tylnym spojlerem zapewnia większą siłę docisku.

Porsche 718 Spyder RS

Porsche 718 Spyder RS

mat. prasowe

Jak w każdym Spyderze również tu dach składany jest ręcznie, który waży 18,3 kg, a to o 7,6 kg mniej niż w 718 Spyder io 16,5 kg mniej niż w 718 Boxster. Kierowcy, którzy chcą zrzucić dodatkowe osiem kilogramów z masy pojazdu, mogą całkowicie zdemontować i zostawić dach w domu. Podwozie 718 Spyder RS ​​wykorzystuje komponenty z 718 Cayman GT4 RS i 718 Spyder i zostało zaprojektowane z myślą o jeździe po zakrętach. Jest standardowo wyposażone w Porsche Active Suspension Management (PASM) ze sportowym tuningiem i zostało obniżone o 30 mm. Wyposażone jest również w Porsche Torque Vectoring (PTV) z mechanicznym mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu, łożyskami zawieszenia z przegubami kulowymi i 20-calowymi kutymi aluminiowymi kołami.

Porsche 718 Spyder RS

Porsche 718 Spyder RS

mat. prasowe

Wnętrze zostało zredukowane do niezbędnych elementów funkcjonalnych i ergonomicznych. Kierownica RS jest pokryta materiałem Race-Tex i ma żółte oznaczenie na godzinie 12. Kubełkowe fotele są wykonane z lekkiego CFRP z wykończeniem z włókna węglowego. Dostępne są cztery klasyczne i trzy metaliczne kolory nadwozia, w tym nowy metalik Vanadium Grey, a także kolory specjalne Arctic Grey, Shark Blue i Ruby Star Neo. Opcjonalnie ​​dostępny jest również pakiet Weissach z lekkimi kutymi felgami magnezowymi i układem wydechowym wykonanym z tytanu.

Porsche 718 Spyder RS

Porsche 718 Spyder RS

mat. prasowe

Nowe Porsche 718 Spyder RS ​​swoją publiczną premierę będzie miało w czerwcu podczas obchodów 75-lecia Porsche Sports Cars w Stuttgarcie-Zuffenhausen. Niedługo potem pojawi się również na Goodwood Festival of Speed ​​w Anglii. Polska cennik 718 Spyder RS rozpoczyna się od 807 000 zł.

Porsche 718 Spyder RS

Porsche 718 Spyder RS

mat. prasowe

Porsche 718 Spyder RS

Porsche 718 Spyder RS

mat. prasowe

Czytaj więcej

Porsche wraca na tor. 24h Le Mans i nie tylko

Na początek taki detal z tekstu prasowego Porsche. Opisując 718 Spyder RS pada takie zdanie: "Porsche wprowadza na rynek najmocniejszą jak dotąd wersję popularnego roadstera...". Kiedy wszyscy kasują klasyczną motoryzację chłopaki ze Stuttgartu grają branży na nosi i mało, że wprowadzają na rynek kolejny model z silnikiem wolnossącym to jeszcze pozwalają sobie zaznaczyć - "jak dotąd". Czyli co? To jednak nie koniec? Trzymam za słowo. Chociaż z drugiej strony to jednak chyba tylko taka gra słowna, bo Porsche kończy z linią modelową 718 z centralnie umieszczonym silnikiem spalinowym. Ale kończy ją w rewelacyjny sposób. Sportową wersją zaprojektowaną z myślą o maksymalnej przyjemności z jazdy. Nowy 718 Spyder RS ​​to odpowiednik rewelacyjnego 718 Cayman GT4 RS tyle, że z otwartym dachem.

Pozostało 83% artykułu
Premiery
Nowy Volkswagen Tiguan nareszcie zadebiutował
Materiał Promocyjny
Nowe finansowanie dla transportu miejskiego w Polsce Wschodniej
Premiery
Oto Lotus Emeya. To nowy sedan z Wuhan. Ma 905 KM
Premiery
Nowy Peugeot E-3008 oficjalnie. Opadająca linia dachu to niejedyna nowość
Premiery
Audi Q8 po modernizacji. Ma „pustynny” lakier i nowe światła
Materiał Promocyjny
Politechnika Śląska uruchamia sieć kampusową 5G
Premiery
Tesla Model 3 została zmodernizowana. Ma być lepsza i w tej samej cenie
Premiery
Toyota zaskoczyła nowym SUV-em. To ręcznie budowany konkurent Rolls-Royc'a