Tesla Cybertruck w końcu wchodzi do produkcji. Elektryczny pick-up bez klamek

Wprowadzenie na rynek elektrycznego pick-upa Tesli było kilkakrotnie przekładane. Według aktualnych informacji produkcja Cybertrucka ma się rozpocząć latem 2023 roku. Otawarto również możliwość zamówienia modelu na terenie USA w przedsprzedaży.

Publikacja: 09.03.2023 12:10

Tesla Cybertruck w końcu wchodzi do produkcji. Elektryczny pick-up bez klamek

Foto: Cybertruck Owners Club

Elon Musk, ogłaszając pod koniec stycznia 2023 roku najnowsze dane ekonomiczne Tesli, potwierdził, że produkcja Cybertrucka ruszy latem 2023 roku. Jednak ta będzie w tym roku mocno ograniczona i na rynek trafi bardzo niewiele egzemplarzy. Produkcja na dużą skalę ma ruszyć dopiero na początku 2024 roku. Teraz w Ameryce Północnej ponownie otwarto listy rezerwacyjne. Klienci z USA, Kanady i Meksyku mogą ponownie zamawiać Cybertrucka w przedsprzedaży na stronach producenta. Rezerwacja wymaga wpłacenia kwoty 100 dolarów, 150 dolarów kanadyjskich lub 2000 meksykańskich peso. Tesla już raz otworzyła i zamknęła listy rezerwacyjne dla tego modelu w 2022 roku po rzekomo 1,8 milionach zamówień w przedsprzedaży. - Chcieliśmy uniknąć długich terminów dostaw. Nawet jeśli tylko co dziesiąte zamówienie w przedsprzedaży faktycznie zamienia rezerwację na zakup - tłumaczyła wtedy Tesla. Kiedy pod koniec 2019 roku Elon Musk prezentował w Los Angeles w pełni elektrycznego pick-upa Tesli o nazwie Cybertruck, media nie były mile widziane – szef Tesli wolał otaczać się fanami. Reakcje na ekstrawertycznego pickupa były jak za czasów spotkań publiczności ze Stevem Jobsem. Musk odpowiadał na wezwania fanów w stylu „Weź moje pieniądze”, z zadowolonym wyrazem twarzy. Auto będzie produkowane w fabryce w Teksasie.

Czytaj więcej

Elon Musk chciał być pierwszy, a będzie trzeci. Konkurencja wyprzedziła Teslę

Najbardziej zauważalną zmianą względem modelu zaprezentowanego do tej pory są duże lusterka zewnętrzne. Ponadto koła nie mają już powiększonych kołpaków tylko klasyczne felgi. Nadal w prezentowanych teraz egzemplarzach jest montowana gigantyczna wycieraczka jednoramienna. Na forach poświęconych marce pada często stwierdzenie, że wycieraczka nie będzie w stanie wyczyścić całej szyby i nastąpi zmiana tego rozwiązania na klasyczne dwuramienne wycieraczki. Zasilany elektrycznie pick-up wygląda jak ruchomy trójkąt. Według Elona Muska projekt nawiązuje do legendarnego Lotusa Esprit z 1976 roku. Egzemplarz, który wystąpił w jednym z filmów Jamesa Bonda „Szpieg, który mnie kochał” został kupiony przez szefa Tesli w 2013 roku za milion dolarów.

Cybertruck Owners Club

Topowa wersja elektrycznego pickupa ma być wyposażona w cztery silniki – po jednym na każde koło. Nie jest to nowe rozwiązanie, bo pick-up Rivian R1T jest już w wersji czterosilnikowej. Cybertruck będzie również dostępny z układem skrętnych czterech kół, ale GMC Hummer EV również ma taką technologię na pokładzie. Nadwozie Cybertrucka jest wykonane z hartowanej stali nierdzewnej. Podczas prezentacji w Los Angeles Franz von Holzhausen, główny projektant Tesli uderzył młotem w drzwi kierowcy i nie pozostawił na nich najmniejszego wgniecenia. Do tej pory szczotkowana stal nierdzewna była rzadko stosowana jako materiał karoserii pojazdów, użyty był np. w DeLoreanie DMC-12. Pickup nie będzie miał klamek. Musk nie ujawnił jeszcze, w jaki sposób zamiast tego drzwi mają być otwierane. Cybertruck to olbrzymie auto o długości 5,86 m, 2,03 m szerokości i 1,90 m wysokości. Ma sześć miejsc siedzących i zadaszoną skrzynię ładunkową o długości 1,98 metra, którą Tesla nazywa Vault, czyli bunkrem. Można tam załadować 1588 kg. Prześwit wynosi 41 cm. Wariant z trzema silnikami ma przyspieszać do 97 km/h (60 mil na godzinę) w 2,9 sekundy. Tesla oferuje Cybertrucka z trzema różnymi zasięgami: 402 km, 483 km i 805 km. Mają również być opcjonalnie dostępne panele słoneczne wydłużające zasię o 30 do 40 mil dziennie.

Cybertruck Owners Club

Elon Musk początkowo obiecywał rozpoczęcie produkcji Cybertrucka pod koniec 2021 roku. Później drobnym dodano dp konfiguratora, że produkcja Cybertrucka ruszy dopiero pod koniec 2022 roku. Póki co nadal nic się nie wydarzyło i ten termin też nie został dotrzymany. Teraz Reuters poinformował, powołuje się na insidera Tesli, że firma nie ruszy z produkcją przed końcem pierwszego kwartału 2023 roku. Pierwotnie były już ceny Cybertrucka na rynek amerykański. Ceny zaczynały się od 39 900 USD (ok. 177 tys. zł) bez żadnych dotacji, wariant dwusilnikowy wyceniono na 49 900 USD (ok. 221 tys. zł), a trzysilnikowy na 69 900 USD (ok. 311 tys. zł). W październiku 2021 roku Tesla usunęła wszystkie ceny ze strony głównej. Nie dodano jeszcze nowych.

Czytaj więcej

Maserati GranTurismo: Definicja GT

Elon Musk, ogłaszając pod koniec stycznia 2023 roku najnowsze dane ekonomiczne Tesli, potwierdził, że produkcja Cybertrucka ruszy latem 2023 roku. Jednak ta będzie w tym roku mocno ograniczona i na rynek trafi bardzo niewiele egzemplarzy. Produkcja na dużą skalę ma ruszyć dopiero na początku 2024 roku. Teraz w Ameryce Północnej ponownie otwarto listy rezerwacyjne. Klienci z USA, Kanady i Meksyku mogą ponownie zamawiać Cybertrucka w przedsprzedaży na stronach producenta. Rezerwacja wymaga wpłacenia kwoty 100 dolarów, 150 dolarów kanadyjskich lub 2000 meksykańskich peso. Tesla już raz otworzyła i zamknęła listy rezerwacyjne dla tego modelu w 2022 roku po rzekomo 1,8 milionach zamówień w przedsprzedaży. - Chcieliśmy uniknąć długich terminów dostaw. Nawet jeśli tylko co dziesiąte zamówienie w przedsprzedaży faktycznie zamienia rezerwację na zakup - tłumaczyła wtedy Tesla. Kiedy pod koniec 2019 roku Elon Musk prezentował w Los Angeles w pełni elektrycznego pick-upa Tesli o nazwie Cybertruck, media nie były mile widziane – szef Tesli wolał otaczać się fanami. Reakcje na ekstrawertycznego pickupa były jak za czasów spotkań publiczności ze Stevem Jobsem. Musk odpowiadał na wezwania fanów w stylu „Weź moje pieniądze”, z zadowolonym wyrazem twarzy. Auto będzie produkowane w fabryce w Teksasie.

Premiery
Xiaomi podało cenę swojego pierwszego elektryka. Zwali z nóg konkurencję
Premiery
Maserati GranCabrio: Więcej klasy, prestiżu, emocji i włoskiego stylu
Premiery
Porsche Taycan Turbo GT: Najdynamiczniejsze i najmocniejsze Porsche w historii
Premiery
Pierwszy roadster Rolls-Royce’a we współczesnej historii to raj na ziemi
Premiery
Mercedes-AMG E 53: Dla prezesów, którzy zawsze się spieszą