Ioniq 6 z jednym silnikiem, napędem na tylne koła i baterią 77,4 kWh zużywa poniżej 14 kWh energii na 100 km, co daje mu zasięg 610 km na jednym ładowaniu - zapewnia producent. Pomaga w tym niski współczynnik oporu powietrza Cx 0,21. Będzie to jeden z najsprawniejszych pojazdów elektrycznych na świecie. Normalnie dla uzyskania takiej autonomii potrzeba baterii o znacznie większej pojemności, często 100 kWh lub więcej. Model 3 Long Range Tesli ma baterię o pojemności 79 kWh, która daje mu zasięg 602 km. Drugą zaletą nowego Ioniqa jest modułowa płyta podłogowa E-GMP przystosowana do superszybkiego ładowania prądem o napięciu do 800 wolt. Pozwoli to odzyskać od 10 do 87 proc. energii w ciągu zaledwie 18 minut.
Hyundai Ioniq 6
Auto w innej wersji będzie posiadało baterię o pojemności 53 kWh, z identycznym zużyciem energii 14 kWh na 100 km przy 18-calowych kołach. Obie baterie będą do wyboru w modelu z jednym silnikiem i z tylnym napędem. Topowa wersja z dwoma silnikami i baterią 77,4 kWh będzie miała moc 325 KM przy momencie obrotowym 604 Nm. Prędkość 100 km/h będzie osiągać po 5,1 s. Deska rozdzielcza jest podobna do tej w modelu Ioniq 5, składa się z dwóch cyfrowych wyświetlaczy o przekątnej 12 cali.
Czytaj więcej
Po raz pierwszy od powstania Hyundaia w Polsce osiągnęliśmy roczną sprzedaż ponad 26,5 tys. sztuk – mówi Young Jin Lee, prezes Hyundai Motor Poland.
W nowym elektryku przewidziano drugi stopień autonomicznej jazdy (na 3 możliwe), układ pilnowania pasa ruchu, aktywnego wsparcia jazdy autostradą, awaryjnego hamowania i autonomicznego zdalnego parkowania. Tryb wypoczynkowy z Ioniqa 5 dla kierowcy automatycznie pochyla oparcie fotela. aby można było odpocząć. Nowością w Hyundaiu jest zdalne aktualizowanie oprogramowania (funkcja OTA Over the Air, bezprzewodowa, do podłączania każdego odbiornika elektrycznego). Ioniq 6 jest jednym z ponad 30 modeli elektryków, jakie Grupa Hyundai z Kią i Genesisem chcą wprowadzić na rynek do 2030 r., aby dojść do 12 proc. udziału w światowym rynku e-aut.