Hyundai ma dosyć dominacji Tesli. Nowy model z Korei ma to zmienić

Hyundai Motor pokazał w Seulu swojego pierwszego elektrycznego sedana - Ioniq 6. Dzięki niemu zamierza zwiększyć swój udział w rynku elektryków zdominowanym przez Teslę.

Publikacja: 26.07.2022 06:30

Hyundai Ioniq 6

Hyundai Ioniq 6

Foto: mat. prasowe

Ioniq 6 z jednym silnikiem, napędem na tylne koła i baterią 77,4 kWh zużywa poniżej 14 kWh energii na 100 km, co daje mu zasięg 610 km na jednym ładowaniu - zapewnia producent. Pomaga w tym niski współczynnik oporu powietrza Cx 0,21. Będzie to jeden z najsprawniejszych pojazdów elektrycznych na świecie. Normalnie dla uzyskania takiej autonomii potrzeba baterii o znacznie większej pojemności, często 100 kWh lub więcej. Model 3 Long Range Tesli ma baterię o pojemności 79 kWh, która daje mu zasięg 602 km. Drugą zaletą nowego Ioniqa jest modułowa płyta podłogowa E-GMP przystosowana do superszybkiego ładowania prądem o napięciu do 800 wolt. Pozwoli to odzyskać od 10 do 87 proc. energii w ciągu zaledwie 18 minut.

Hyundai Ioniq 6

Hyundai Ioniq 6

mat. prasowe

Auto w innej wersji będzie posiadało baterię o pojemności 53 kWh, z identycznym zużyciem energii 14 kWh na 100 km przy 18-calowych kołach. Obie baterie będą do wyboru w modelu z jednym silnikiem i z tylnym napędem. Topowa wersja z dwoma silnikami i baterią 77,4 kWh będzie miała moc 325 KM przy momencie obrotowym 604 Nm. Prędkość 100 km/h będzie osiągać po 5,1 s. Deska rozdzielcza jest podobna do tej w modelu Ioniq 5, składa się z dwóch cyfrowych wyświetlaczy o przekątnej 12 cali.

Czytaj więcej

Young Jin Lee, Prezes Hyundai Motor Poland: Przyszłe modele gamy N będą elektryczne

W nowym elektryku przewidziano drugi stopień autonomicznej jazdy (na 3 możliwe), układ pilnowania pasa ruchu, aktywnego wsparcia jazdy autostradą, awaryjnego hamowania i autonomicznego zdalnego parkowania. Tryb wypoczynkowy z Ioniqa 5 dla kierowcy automatycznie pochyla oparcie fotela. aby można było odpocząć. Nowością w Hyundaiu jest zdalne aktualizowanie oprogramowania (funkcja OTA Over the Air, bezprzewodowa, do podłączania każdego odbiornika elektrycznego). Ioniq 6 jest jednym z ponad 30 modeli elektryków, jakie Grupa Hyundai z Kią i Genesisem chcą wprowadzić na rynek do 2030 r., aby dojść do 12 proc. udziału w światowym rynku e-aut.

Hyundai Ioniq 6

Hyundai Ioniq 6

mat. prasowe

Seryjna produkcja Ioniqa 6 rozpocznie się w tym roku w Korei, na tamtejszy rynek trafi jeszcze w 2022 r. W Stanach Zjednoczonych pojawi się w I kwartale 2023. Widełki cenowe ustalono na 55-65 mln wonów (41 950 - 49 577 dolarów). Tegoroczne auta będą mieć baterie produkcji SK Innowation, od 2023 r. dojdą baterie SK On i LG Energy Solutions. Elektryki Hyundaia będą produkowane w fabrykach w Korei i w USA, gdzie Ioniq 5 i SUV Kia EV6 są razem na drugim miejscu pod względem sprzedaży, za autami Tesli, a przed Mustangiem Mach-E Forda.

Hyundai Ioniq 6

Hyundai Ioniq 6

mat. prasowe

Hyundai Ioniq 6

Hyundai Ioniq 6

mat. prasowe

Hyundai Ioniq 6

Hyundai Ioniq 6

mat. prasowe

Czytaj więcej

Mercedes-AMG E63 S Final Edition: Pożegnanie z silnikiem V8

Ioniq 6 z jednym silnikiem, napędem na tylne koła i baterią 77,4 kWh zużywa poniżej 14 kWh energii na 100 km, co daje mu zasięg 610 km na jednym ładowaniu - zapewnia producent. Pomaga w tym niski współczynnik oporu powietrza Cx 0,21. Będzie to jeden z najsprawniejszych pojazdów elektrycznych na świecie. Normalnie dla uzyskania takiej autonomii potrzeba baterii o znacznie większej pojemności, często 100 kWh lub więcej. Model 3 Long Range Tesli ma baterię o pojemności 79 kWh, która daje mu zasięg 602 km. Drugą zaletą nowego Ioniqa jest modułowa płyta podłogowa E-GMP przystosowana do superszybkiego ładowania prądem o napięciu do 800 wolt. Pozwoli to odzyskać od 10 do 87 proc. energii w ciągu zaledwie 18 minut.

Premiery
Aston Martin Vanquish. Powstanie tylko 1000 sztuk najlepszego Gran Turismo
Premiery
To trzecie takie Porsche w historii. 911 Speedster na specjalne zamówienie
Premiery
Nowe Audi RS3: Bez zastrzyku mocy, ale i tak jeszcze bardziej na sportowo
Premiery
Tak buduje się dzisiaj prawdziwe auta terenowe. Sześć pomysłów Ineosa
Premiery
Tak wygląda nowe Volvo XC90. Szwedzi idą na rekord
Premiery
Volkswagen Caddy po modernizacji z hybrydą plug-in z zaskakującym zasięgiem