Mercedes-AMG E63 S Final Edition: Pożegnanie z silnikiem V8

Następna generacja klasy E prawdopodobnie obejdzie się bez silników ośmiocylindrowych, nawet w wersji AMG. Final Edition to prawdopodobnie pożegnanie z V8. Będzie dostępny w sedanie i kombi, a seria jest ograniczona do 999 egzemplarzy.

Publikacja: 26.06.2022 13:59

Mercedes-AMG E63 S Final Edition

Mercedes-AMG E63 S Final Edition

Foto: mat. prasowe

Przez długi czas czterolitrowy silnik biturbo V8 był standardowym silnikiem w wielu modelach AMG. Jednak w nadchodzącej generacji Klasy E ośmiocylindrowa jednostka napędowa prawdopodobnie nie będzie już oferowana. Kto chce kupić ten model z silnikiem V8 musi zdecydować się na limitowaną edycję Mercedesa-AMG E63 S Final Edition. Limitowana edycja, liczy zaledwie 999 sztuk i pewne jest, że jej wartość z czasem będzie rosnąć.

Mercedes-AMG E63 S Final Edition

Mercedes-AMG E63 S Final Edition

Foto: mat. prasowe

Final Edition ma pod maską ośmiocylindrowy silnik o mocy 612 KM i momencie obrotowym 850 Nm. Do tego dochodzi napęd na wszystkie koła i dziewięciobiegowa automatyczna skrzynią biegów. Limitowana wersja posiada nieco bogatsze wyposażenie. Zewnętrznie V8-AMG można rozpoznać po matowym szarym lakierze (Graphite Grey magno). Czarne kute felgi mają 20-cali i siedem podwójnych ramion. Nadwozie po raz pierwszy wzbogacono o plakietkę AMG umieszczoną na słupku C. Dostępny jest również pakiet "Night" z czarnymi elementami nadwozia takimi jak przedni splitter, wstawki listew progów bocznych, elementy wykończenia przednich błotników, obwódki okien, obudowy lusterek zewnętrznych. W skład pakietu wchodzą również przyciemnione tylne szyby. Jako opcja do pakietu "Night" są dwa pakiety karbonowe.

Czytaj więcej

Mercedes-AMG One: Inspekcja w tym aucie może kosztować 850 000 euro
Mercedes-AMG E63 S Final Edition

Mercedes-AMG E63 S Final Edition

Foto: mat. prasowe

We wnętrzu fotele pokryte są szaro-czarną skórą i żółte przeszycia. Do tego dużo tu włókna węglowego. Na konsoli środkowej znajduje się plakietka "AMG Final Edition" z oznaczeniem egzemplarza. Są też specjalne dywaniki z żółtym obramowaniem i napisem AMG. Kto się zdecyduje na jeden z 999 egzemplarzy na pewno na nim nie straci. Tym bardziej kiedy potwierdzi się infirmacja, że to ostatnie V8 w klasie E.

Mercedes-AMG E63 S Final Edition

Mercedes-AMG E63 S Final Edition

Foto: mat. prasowe

Mercedes-AMG E63 S Final Edition

Mercedes-AMG E63 S Final Edition

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Range Rover: Krok w luksus i nowoczesność

Przez długi czas czterolitrowy silnik biturbo V8 był standardowym silnikiem w wielu modelach AMG. Jednak w nadchodzącej generacji Klasy E ośmiocylindrowa jednostka napędowa prawdopodobnie nie będzie już oferowana. Kto chce kupić ten model z silnikiem V8 musi zdecydować się na limitowaną edycję Mercedesa-AMG E63 S Final Edition. Limitowana edycja, liczy zaledwie 999 sztuk i pewne jest, że jej wartość z czasem będzie rosnąć.

Final Edition ma pod maską ośmiocylindrowy silnik o mocy 612 KM i momencie obrotowym 850 Nm. Do tego dochodzi napęd na wszystkie koła i dziewięciobiegowa automatyczna skrzynią biegów. Limitowana wersja posiada nieco bogatsze wyposażenie. Zewnętrznie V8-AMG można rozpoznać po matowym szarym lakierze (Graphite Grey magno). Czarne kute felgi mają 20-cali i siedem podwójnych ramion. Nadwozie po raz pierwszy wzbogacono o plakietkę AMG umieszczoną na słupku C. Dostępny jest również pakiet "Night" z czarnymi elementami nadwozia takimi jak przedni splitter, wstawki listew progów bocznych, elementy wykończenia przednich błotników, obwódki okien, obudowy lusterek zewnętrznych. W skład pakietu wchodzą również przyciemnione tylne szyby. Jako opcja do pakietu "Night" są dwa pakiety karbonowe.

Premiery
Nowa Skoda Kodiaq doczekała się wersji RS. Dla rodziców, którym wiecznie się spieszy
Premiery
Mazda modernizuje swojego SUV-a. CX-60 z poprawionym zawieszeniem i nowym wyposażeniem
Premiery
Hołd rajdowym tradycjom Toyoty. GR86 w wersji specjalnej
Premiery
Skoda pokaże swój nowy model online. Polska premiera już dzisiaj wieczorem
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Premiery
Przebudowali roadstera na małe kombi. Tak wygląda Brabus Rocket GTS