Przez długi czas czterolitrowy silnik biturbo V8 był standardowym silnikiem w wielu modelach AMG. Jednak w nadchodzącej generacji Klasy E ośmiocylindrowa jednostka napędowa prawdopodobnie nie będzie już oferowana. Kto chce kupić ten model z silnikiem V8 musi zdecydować się na limitowaną edycję Mercedesa-AMG E63 S Final Edition. Limitowana edycja, liczy zaledwie 999 sztuk i pewne jest, że jej wartość z czasem będzie rosnąć.
Mercedes-AMG E63 S Final Edition
Final Edition ma pod maską ośmiocylindrowy silnik o mocy 612 KM i momencie obrotowym 850 Nm. Do tego dochodzi napęd na wszystkie koła i dziewięciobiegowa automatyczna skrzynią biegów. Limitowana wersja posiada nieco bogatsze wyposażenie. Zewnętrznie V8-AMG można rozpoznać po matowym szarym lakierze (Graphite Grey magno). Czarne kute felgi mają 20-cali i siedem podwójnych ramion. Nadwozie po raz pierwszy wzbogacono o plakietkę AMG umieszczoną na słupku C. Dostępny jest również pakiet "Night" z czarnymi elementami nadwozia takimi jak przedni splitter, wstawki listew progów bocznych, elementy wykończenia przednich błotników, obwódki okien, obudowy lusterek zewnętrznych. W skład pakietu wchodzą również przyciemnione tylne szyby. Jako opcja do pakietu "Night" są dwa pakiety karbonowe.
Czytaj więcej
Mercedes-AMG przenosi technologię Formuły 1 na drogę. Model One to hipersamochód o mocy 1063 KM, który kosztuje 2,75 mln euro (prawie 13 mln zł). Ambitny projekt po kilku latach opóźnienia nareszcie może wyjechać do pierwszych klientów.
Mercedes-AMG E63 S Final Edition