Toyota GRMN Yaris: Limitowany i dostępny tylko na loterii

Dobra wiadomość: Toyota zbuduje 500 sztuk modelu GRMN Yaris, które będą lżejsze i z bardziej sztywnym nadwoziem. 10 procent z tej serii powstanie dodatkowo z rajdowym pakietem Circuit.

Publikacja: 22.01.2022 08:54

Toyota GRMN Yaris

Toyota GRMN Yaris

Foto: mat. prasowe

Zła wiadomość jest taka, że te wersje pojawią się wyłącznie na rynku japońskim. Już teraz wiadomo, że chętnych jest sporo więcej niż przewidziane 500 egzemplarzy. Tak więc nowi właściciele zostaną rozlosowani na specjalnej loterii. Nic dziwnego, nawet na klasycznego GR Yarisa ssanie było tak duże, że Toyota postanowiła zwiększyć liczbę wyprodukowanych samochodów. Limitowany GRMN Yaris jest o 20 kg lżejszy niż wspomniany GR Yaris, który i tak ma już dach z włókna węglowego. W wariancie hardcore również maska jest wykonana z lekkiego materiału, a tylne siedzenie w ogóle wyleciało. Pod względem osiągów nic się nie zmienia, trzycylindrowy silnik o pojemności 1,6 litra ma 272 KM, a napęd przekazywany jest na cztery koła. Swoją drogą „klasyczny” GR Yaris w Japonii ma o 11 KM więcej mocy niż wersja UE.

Toyota GRMN Yaris

Toyota GRMN Yaris

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Toyota GR Yaris: Frajda absolutna
Toyota GRMN Yaris

Toyota GRMN Yaris

Foto: mat. prasowe

Limitowana wersja GRMN jest o 50 mm szersza i niższa, a sześciobiegowa skrzynia ma krótsze przełożenie. Mechaniczna blokada mechanizmu różnicowego jest montowana seryjnie. Jest też 545 dodatkowych punktów zgrzewania, które zapewniają większą sztywność nadwozia. Wersja Circuit jest wyposażona w udoskonalone zawieszenie z regulowanymi amortyzatorami i wzmocnionymi hamulcami. Z zewnątrz taka odmiana wyróżnia się nowymi bocznymi progami oraz przednim i tylnym spojlerem z włókna węglowego. Japońscy klienci mogą już zamawiać wyjątkowe Yarisy. Tanio nie jest, bo o ile za klasycznego GR trzeba było zapłacić w Polsce 162 900 zł, to w wersje limitowane w przeliczeniu kosztują około 300 000 złotych.

Toyota GRMN Yaris

Toyota GRMN Yaris

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Ku uciesze fanów Toyota GR Yaris będzie nadal dostępna

Foto: mat. prasowe

Zła wiadomość jest taka, że te wersje pojawią się wyłącznie na rynku japońskim. Już teraz wiadomo, że chętnych jest sporo więcej niż przewidziane 500 egzemplarzy. Tak więc nowi właściciele zostaną rozlosowani na specjalnej loterii. Nic dziwnego, nawet na klasycznego GR Yarisa ssanie było tak duże, że Toyota postanowiła zwiększyć liczbę wyprodukowanych samochodów. Limitowany GRMN Yaris jest o 20 kg lżejszy niż wspomniany GR Yaris, który i tak ma już dach z włókna węglowego. W wariancie hardcore również maska jest wykonana z lekkiego materiału, a tylne siedzenie w ogóle wyleciało. Pod względem osiągów nic się nie zmienia, trzycylindrowy silnik o pojemności 1,6 litra ma 272 KM, a napęd przekazywany jest na cztery koła. Swoją drogą „klasyczny” GR Yaris w Japonii ma o 11 KM więcej mocy niż wersja UE.

Premiery
Flagowy SUV Renault zmodernizowany. Nowy wygląd, hybrydowy napęd bez zmian
Materiał Promocyjny
Jak wygląda nowoczesny leasing
Premiery
Najlepiej sprzedający się w Europie chiński elektryk przeszedł totalną metamorfozę
Premiery
Nowe Audi A6 Avant ma napęd spalinowy. Polskie ceny dużego kombi
Premiery
Nowa broń Chińczyków. Hybryda plug-in z dużym elektrycznym zasięgiem
Materiał Partnera
Kroki praktycznego wdrożenia i operowania projektem OZE w wymiarze lokalnym
Premiery
Zmiany w japońskim hicie sprzedaży. Mniej mocy, ale osiągi takie same
Materiał Promocyjny
Suzuki Moto Road Show już trwa. Znajdź termin w swoim mieście