Toyota GRMN Yaris: Limitowany i dostępny tylko na loterii

Dobra wiadomość: Toyota zbuduje 500 sztuk modelu GRMN Yaris, które będą lżejsze i z bardziej sztywnym nadwoziem. 10 procent z tej serii powstanie dodatkowo z rajdowym pakietem Circuit.

Publikacja: 22.01.2022 08:54

Toyota GRMN Yaris

Toyota GRMN Yaris

Foto: mat. prasowe

Zła wiadomość jest taka, że te wersje pojawią się wyłącznie na rynku japońskim. Już teraz wiadomo, że chętnych jest sporo więcej niż przewidziane 500 egzemplarzy. Tak więc nowi właściciele zostaną rozlosowani na specjalnej loterii. Nic dziwnego, nawet na klasycznego GR Yarisa ssanie było tak duże, że Toyota postanowiła zwiększyć liczbę wyprodukowanych samochodów. Limitowany GRMN Yaris jest o 20 kg lżejszy niż wspomniany GR Yaris, który i tak ma już dach z włókna węglowego. W wariancie hardcore również maska jest wykonana z lekkiego materiału, a tylne siedzenie w ogóle wyleciało. Pod względem osiągów nic się nie zmienia, trzycylindrowy silnik o pojemności 1,6 litra ma 272 KM, a napęd przekazywany jest na cztery koła. Swoją drogą „klasyczny” GR Yaris w Japonii ma o 11 KM więcej mocy niż wersja UE.

Toyota GRMN Yaris

Toyota GRMN Yaris

mat. prasowe

Czytaj więcej

Toyota GR Yaris: Frajda absolutna
Toyota GRMN Yaris

Toyota GRMN Yaris

mat. prasowe

Limitowana wersja GRMN jest o 50 mm szersza i niższa, a sześciobiegowa skrzynia ma krótsze przełożenie. Mechaniczna blokada mechanizmu różnicowego jest montowana seryjnie. Jest też 545 dodatkowych punktów zgrzewania, które zapewniają większą sztywność nadwozia. Wersja Circuit jest wyposażona w udoskonalone zawieszenie z regulowanymi amortyzatorami i wzmocnionymi hamulcami. Z zewnątrz taka odmiana wyróżnia się nowymi bocznymi progami oraz przednim i tylnym spojlerem z włókna węglowego. Japońscy klienci mogą już zamawiać wyjątkowe Yarisy. Tanio nie jest, bo o ile za klasycznego GR trzeba było zapłacić w Polsce 162 900 zł, to w wersje limitowane w przeliczeniu kosztują około 300 000 złotych.

Toyota GRMN Yaris

Toyota GRMN Yaris

mat. prasowe

Czytaj więcej

Ku uciesze fanów Toyota GR Yaris będzie nadal dostępna

mat. prasowe

Zła wiadomość jest taka, że te wersje pojawią się wyłącznie na rynku japońskim. Już teraz wiadomo, że chętnych jest sporo więcej niż przewidziane 500 egzemplarzy. Tak więc nowi właściciele zostaną rozlosowani na specjalnej loterii. Nic dziwnego, nawet na klasycznego GR Yarisa ssanie było tak duże, że Toyota postanowiła zwiększyć liczbę wyprodukowanych samochodów. Limitowany GRMN Yaris jest o 20 kg lżejszy niż wspomniany GR Yaris, który i tak ma już dach z włókna węglowego. W wariancie hardcore również maska jest wykonana z lekkiego materiału, a tylne siedzenie w ogóle wyleciało. Pod względem osiągów nic się nie zmienia, trzycylindrowy silnik o pojemności 1,6 litra ma 272 KM, a napęd przekazywany jest na cztery koła. Swoją drogą „klasyczny” GR Yaris w Japonii ma o 11 KM więcej mocy niż wersja UE.

Premiery
Dla tych, dla których Audi RS Q8 jest za wolne. Najmocniejszy model w dziejach Audi
Premiery
Polska premiera BMW M5 równocześnie ze światową
Premiery
Ford szykuje się na rajd Dakar. Pod maską V8, a za kierownicą legendy
Premiery
Alpine A290: Nowa era w dziejach francuskiej marki
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Premiery
Panda może żyć dalej. Kolejna modernizacja najmniejszego Fiata