Luftgekühlt: Kultowa impreza Porsche po raz pierwszy w Polsce

Pierwszy Luftgekühlt odbył się dekadę temu. Imprezę wymyślił Patrick Long, dwukrotny zwycięzca wyścigu Le Mans. Teraz wyjątkowy event robi dwa przystani w Europie. Jednym z nich był Wrocław.

Publikacja: 18.06.2024 05:29

Luftgekühlt to nowa impreza w kalendarzu Porsche w Polsce

Luftgekühlt to nowa impreza w kalendarzu Porsche w Polsce

Foto: Albert Warner

Porsche należy do tych wyjątkowych marek samochodowych. Marek, które mają za sobą bogatą historię, szereg niesamowitych modeli i ikon motoryzacyjnych. marek, które mają za sobą zastępy kolekcjonerów i fanów. I chyba żaden inny producent motoryzacyjny na świecie nie potrafi tak zrzeszyć ludzi wokół swoich starych i nowych modeli. No i nikt nie robi lepszych imprez plenerowych. Przykłady? Bardzo proszę: Reunion w USA, Icons of Porsche w Dubaju, a teraz Luftgekühlt we Wrocławiu. Każda z nich jest na swój sposób imponująca, zjawiskowa i ściąga tłumy. We Wrocławiu było ich tyle, że bardzo szybko, jeszcze przed otwarciem zabrakło biletów.

Oryginalne Porsche 911 SC Safari

Oryginalne Porsche 911 SC Safari

Albert Warner

Porsche 959

Porsche 959

Albert Warner

Nazwa eventu Luftgekühlt znaczy dosłownie chłodzony powietrzem i nawiązuje do ery silników, która zakończyła się wraz z modelem 911/993 2 1998 roku. Pod koniec lat 90-tych XX wieku przejście Porsche z silnika chłodzonego powietrzem na napęd chłodzony cieczą wywołał niemal zamieszki wśród fanów. Generacja 911-ki (996) z nowym napędem popadła w niełaskę i dopiero teraz, po ponad 25 latach powoli jest doceniana. Był to też koniec pewnej ery. Trudna do wymówienia nazwa Luftgekühlt stała się nie tylko symbolem, ale i posłużyła za nazwę do wyjątkowych spotkań.

Czytaj więcej

Nowy elektryczny Porsche Macan: Gra wysokiego ryzyka
Wyścigowe Porsche w malowaniu Jägermeister

Wyścigowe Porsche w malowaniu Jägermeister

Albert Warner

Różne generacje Porsche 911 - 930, 901, 993, a na samym końcu Porsche 356

Różne generacje Porsche 911 - 930, 901, 993, a na samym końcu Porsche 356

Albert Warner

Luftgekühlt zaliczył bardzo udaną premierę w Polsce

Jak bardzo silna jest społeczność Porsche było widać na wrocławskim Dworcu Świebodzkim. W sumie zjechało się tam 300 egzemplarzy Porsche. Olbrzymi i podupadły teren dworca trudno sobie wyobrazić jako kulisa do takiej imprezy, a jednak z odrobiną fantazji udało się to miejsce przekształcić w cudowny kawałek motoryzacyjnego nieba. Można było tu znaleźć niemal wszystko co w z historii Porsche ciekawego. Od wyścigowych bolidów, poprzez Porsche 356, wszystkie generacje 911, a nawet takie smaczki jak Singer, 959, oryginalny 911 Safari czy tuningowane 911 Rauh-Welt — to nazwy, które wystarczą żeby przyjechać tu z drugiego końca Polski. Myślę, że jest duża szansa żeby ta impreza zapisała się na stałe w kalendarzu motoryzacyjnym i to nie tylko dla fanów marki. 

Porsche 959

Porsche 959

Albert Warner

Porsche 911 Carrera RS

Porsche 911 Carrera RS

Albert Warner

Porsche 917. Ta wyścigowa "szuflada" miała silnik o mocy 1000 KM i rozpędzała się do 360 km/h

Porsche 917. Ta wyścigowa "szuflada" miała silnik o mocy 1000 KM i rozpędzała się do 360 km/h

Albert Warner

Porsche 356 w wersji coupe i cabrio

Porsche 356 w wersji coupe i cabrio

Albert Warner

Porsche 911 po tuningu Rauh Welt

Porsche 911 po tuningu Rauh Welt

Albert Warner

Porsche 935 “Moby Dick”

Porsche 935 “Moby Dick”

Albert Warner

Porsche należy do tych wyjątkowych marek samochodowych. Marek, które mają za sobą bogatą historię, szereg niesamowitych modeli i ikon motoryzacyjnych. marek, które mają za sobą zastępy kolekcjonerów i fanów. I chyba żaden inny producent motoryzacyjny na świecie nie potrafi tak zrzeszyć ludzi wokół swoich starych i nowych modeli. No i nikt nie robi lepszych imprez plenerowych. Przykłady? Bardzo proszę: Reunion w USA, Icons of Porsche w Dubaju, a teraz Luftgekühlt we Wrocławiu. Każda z nich jest na swój sposób imponująca, zjawiskowa i ściąga tłumy. We Wrocławiu było ich tyle, że bardzo szybko, jeszcze przed otwarciem zabrakło biletów.

Po Drodze
Używana Toyota C-HR: Nietani, ale bardzo udany crossover. Usterki, eksploatacja, opinie
Materiał Promocyjny
Mity i fakty - Czy to prawda, że elektryczne auta palą się częściej niż spalinowe?
Po Drodze
Z tymi modelami musimy się pożegnać. Koniec spalinowych „N-ek” Hyundaia
Po Drodze
Samochód, który pomógł wygrać II wojnę światową
Po Drodze
Najwolniejsze Ferrari na świecie ma silnik V12 i moc 780 KM. Rozpędza się do 24 km/h
Po Drodze
Przez UE Dacia musi zmodenizować modele Sandero, Sandero Stepway, Jogger i Logan
Po Drodze
Najmniej awaryjne SUV-y według rankingu ADAC. Na szczycie trzy niemieckie marki