51 705 000 dolarów, czyli nieco ponad 209 219 000 złotych zapłacił pewien kolekcjoner za Ferrari 330 LM / 250 GTO Scaglietti z 1962 roku. Samochód, wylicytowany na aukcji RM Sotheby’s w Nowym Jorku, stał się w ten sposób najdroższym Ferrari w historii, przebijając 250 GTO z innym nadwoziem wylicytowane kilka lat wcześniej za 3,3 miliona dolarów mniej. Czy to także najdroższy samochód świata? Tutaj pięknemu, czerwonemu, włoskiemu modelowi trochę zabrakło. 330 LM / 250 GTO zajmuje obecnie drugie miejsce na zaszczytnej liście najbardziej kosztownych aut w dziejach, przegrywając z Mercedesem 300 SLR Coupe, który zmienił właściciela za 143 miliony dolarów. Za to cena Ferrari z Nowego Jorku zaskoczyła specjalistów… ale nie w tę stronę, w którą można by się tego spodziewać. Według wcześniejszych szacunków, 330 LM / 250 GTO miało sprzedać się za 60 milionów dolarów. Ostatecznie wylicytowano je za 47, a 51,7 mln to kwota z uwzględnieniem opłat aukcyjnych.
Ferrari 330 LM / 250 GTO Scaglietti
Czytaj więcej
Aston Martin DB12 otwiera nowy rozdział w historii brytyjskiej marki. Silnik V8 zamiast V12, zupełnie nowe wnętrze, klasyczna linia nadwozia powinny przyciągnąć klientów. Tych starych i nowych.
Oficjalnie to najdroższe sprzedane Ferrari
Warto dodać, że wszystkie te dane obejmują samochody sprzedane na aukcjach lub w inny, „oficjalny” sposób. Jeśli kiedyś w historii doszło do transakcji na większą sumę, ale prywatnie, z pominięciem domu aukcyjnego, wspominane rekordy mogą być nieaktualne. Mówi się, że kilka lat temu pewne Ferrari 250 GTO 4153GT miało zmienić właściciela za 70 milionów dolarów – ale takiej informacji nie da się oficjalnie potwierdzić.
Ferrari 330 LM / 250 GTO Scaglietti