DS 9: Nowa limuzyna z Francji

DS9 będzie największą limuzyną oferowaną przez Francuzów. Ten prawie pięciometrowy sedan będzie musiał stawić czoła niemieckiej konkurencji marek premium.

Publikacja: 27.02.2020 10:46

DS 9: Nowa limuzyna z Francji

Foto: moto.rp.pl

Obok Volkswagena i jego płyty podłogowej MQB, grupa PSA jest doskonałym przykładem konsekwentnego korzystania ze wspólnej platformy dla wszystkich marek i wielu modeli. Francuzi używają dwóch wielkości płyt podłogowych. Na chwilę obecną pozostało tylko kilka modeli Opla, które nadal korzystają z technologii General Motors. EMP2 to nazwa platformy PSA dla pojazdów kompaktowych i większych. Na niej zbudowane są SUV-y, takie jak Opel Grandland X i DS7 Crossback, sedan Peugeot 508 oraz samochody dostawcze – Citroen Spacetourer, Opel Zafira Life i Peugeot Traveller. Jeśli salon samochodowy w Genewie się odbędzie (dni publiczne od 5 do 15 marca 2020 r.) to DS Automobiles zaprezentuje kolejny model oparty na platformie EMP2. Nawiasem mówiąc, będzie to jedyna marka koncernu PSA, która wystawi się nad Jeziorem Genewskim.

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

DS9 to sedan o długości 4,93 metra, który staje się największą limuzyną w francuskim koncernie. Przewyższa Peugeot 508 nie tylko pod względem długości, ale także rozstawem osi – 2,90 metra (Peugeot 508: rozstaw osi 2,79 m, długość 4,75 m). Ciekawym szczegółem są światła pozycyjne w ramie tylnej szyby i tylnych słupkach. Jest to stylistyczny ukłon w stronę Citroena DS z 1955 roku.

CZYTAJ TAKŻE: DS7 Crossback: Zasługuje na uznanie

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

Nowy DS9 będzie dostępny z silnikiem benzynowym o mocy 225 KM i pojemności 1,6 litra oraz z napędem hybrydowym typu plug-in, który osiąga również 225 KM mocy. W hybrydzie 200 konna, czterocylindrowa jednostka napędowa jest połączona z silnikiem elektrycznym o mocy 81 kW (110 KM). Napędzana jest przednia oś za pośrednictwem ośmiobiegowej, automatycznej przekładni. Akumulator litowo-jonowy magazynuje maksymalnie 11,9 kWh energii elektrycznej, co powinno zapewnić elektryczny zasięg od 40 do 50 km. DS9 E-Tense, jak się nazywa hybryda plug-in, w trybie elektrycznym jest w stanie rozpędzić się do 135 km/h. Dwie kolejne hybrydy pojawią się na rynku nieco później. DS Automobiles planuje topowy model o mocy 360 KM. Nie będzie modeli z silnikiem diesla.

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

Zawieszenie ma być podobne do tego jakie zostało użyte w DS7 Crossback. Ma adaptacyjny system sterowania, który powinien zrekompensować brak typowego wcześniej dla topowych francuskich modeli zawieszenia hydropneumatycznego. Kamera, która za przednią szybą skanuje powierzchnię drogi przygotowuje amortyzatory do tego po jakiej nawierzchni jedzie samochód. System ma zwiększyć komfort jazdy. DS9 może automatycznie utrzymywać się w pasie ruchu, utrzymywać prędkość i odległość do poprzedzającego pojazdu oraz asystować przy parkowaniu. Kamera z noktowizorem ułatwia jazdę w ciemności inna kamera monitoruje twarz kierowcy. W przypadku wykrycia rozproszenia lub zmęczenia samochód zaalarmuje kierowcę wizualnie i akustycznie.

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

Kokpit jest podobny do tych z modeli DS DS3 Crossback i DS7 Crossback. Producent nie ogłosił jeszcze cen nowego DS9. Dokładny czas wprowadzenia na rynek również nie jest jeszcze znany. DS9 nie będzie mieć łatwo na europejskim rynku dużych sedanów. Tu tort podzielony jest przez niemieckich producentów premium. PSA uważa, że ​​na całym świecie, zwłaszcza w Chinach ma więcej szans na sukces.

CZYTAJ TAKŻE: DS3 Crossback 1.2 PureTech: Samochód nieoczywisty

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

Obok Volkswagena i jego płyty podłogowej MQB, grupa PSA jest doskonałym przykładem konsekwentnego korzystania ze wspólnej platformy dla wszystkich marek i wielu modeli. Francuzi używają dwóch wielkości płyt podłogowych. Na chwilę obecną pozostało tylko kilka modeli Opla, które nadal korzystają z technologii General Motors. EMP2 to nazwa platformy PSA dla pojazdów kompaktowych i większych. Na niej zbudowane są SUV-y, takie jak Opel Grandland X i DS7 Crossback, sedan Peugeot 508 oraz samochody dostawcze – Citroen Spacetourer, Opel Zafira Life i Peugeot Traveller. Jeśli salon samochodowy w Genewie się odbędzie (dni publiczne od 5 do 15 marca 2020 r.) to DS Automobiles zaprezentuje kolejny model oparty na platformie EMP2. Nawiasem mówiąc, będzie to jedyna marka koncernu PSA, która wystawi się nad Jeziorem Genewskim.

Parking
Naszpikowane technologiami Volkswageny na wyciągnięcie ręki w niezwykłym finansowaniu
Parking
Opel Roks-e: Tylko do miasta
Parking
Nowa Kia Sportage zaprojektowana specjalnie dla Europy
Parking
Lexus RX 450h: Suma dobrych cech
Parking
Chińska droga do taniej elektromobilności