Obok Volkswagena i jego płyty podłogowej MQB, grupa PSA jest doskonałym przykładem konsekwentnego korzystania ze wspólnej platformy dla wszystkich marek i wielu modeli. Francuzi używają dwóch wielkości płyt podłogowych. Na chwilę obecną pozostało tylko kilka modeli Opla, które nadal korzystają z technologii General Motors. EMP2 to nazwa platformy PSA dla pojazdów kompaktowych i większych. Na niej zbudowane są SUV-y, takie jak Opel Grandland X i DS7 Crossback, sedan Peugeot 508 oraz samochody dostawcze – Citroen Spacetourer, Opel Zafira Life i Peugeot Traveller. Jeśli salon samochodowy w Genewie się odbędzie (dni publiczne od 5 do 15 marca 2020 r.) to DS Automobiles zaprezentuje kolejny model oparty na platformie EMP2. Nawiasem mówiąc, będzie to jedyna marka koncernu PSA, która wystawi się nad Jeziorem Genewskim.
DS9 to sedan o długości 4,93 metra, który staje się największą limuzyną w francuskim koncernie. Przewyższa Peugeot 508 nie tylko pod względem długości, ale także rozstawem osi – 2,90 metra (Peugeot 508: rozstaw osi 2,79 m, długość 4,75 m). Ciekawym szczegółem są światła pozycyjne w ramie tylnej szyby i tylnych słupkach. Jest to stylistyczny ukłon w stronę Citroena DS z 1955 roku.