Opel Roks-e: Tylko do miasta

Miejski samochód przyszłości będzie elektryczny i mały. Przynajmniej tak twierdzi Opel i wprowadza za kilka miesięcy nowy model o nazwie Roks-e.

Publikacja: 31.08.2021 10:26

Opel Roks-e: Tylko do miasta

Foto: moto.rp.pl

Opel chce uczestniczyć w miejskim ruchu drogowym przyszłości za pomocą elektrycznej mikromobilności. Rocks-e, którego oficjalna odsłona nastąpi na IAA w Monachium, przewozi dwóch pasażerów i lekki bagaż. Ma mieć zasięg do 75 km i powinien kosztować poniżej 10 000 euro. Samochodzik ma długość 2,41 metra (Smart fortwo 2,69 m) bazuje na zaprezentowanym w 2019 roku Citroenie Ami. We wnętrzu zmieści się dwoje pasażerów. Bagaż chowany jest w przestrzeni przed nogami pasażera, którego siedzisko jest zamontowane nieco bardziej z tyłu.

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

Roks-e napędzany jest silnikiem elektrycznym o mocy 8,2 KM, który jest zasilany energią elektryczną przez akumulator litowo-jonowy o pojemności 5,5 kWh. Ładuje się do 100 proc w około 3,5 godziny z domowego gniazdka. Prędkość maksymalna jest ograniczona do 45 km/h. Niech was te dane nie dziwią, bo to ma być auto przeznaczone wyłącznie do krótkodystansowego poruszania się w centrum miasta.

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

Opla Rocks-e będzie można zamawiać od jesieni 2021 r. Opel nie ogłosił jeszcze, kiedy auto pojawi się w salonach. Firma z Rüsselsheim nie podaje ceny, Citroen Ami jest dostępny we Francji od około 6000 euro.

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

Opel chce uczestniczyć w miejskim ruchu drogowym przyszłości za pomocą elektrycznej mikromobilności. Rocks-e, którego oficjalna odsłona nastąpi na IAA w Monachium, przewozi dwóch pasażerów i lekki bagaż. Ma mieć zasięg do 75 km i powinien kosztować poniżej 10 000 euro. Samochodzik ma długość 2,41 metra (Smart fortwo 2,69 m) bazuje na zaprezentowanym w 2019 roku Citroenie Ami. We wnętrzu zmieści się dwoje pasażerów. Bagaż chowany jest w przestrzeni przed nogami pasażera, którego siedzisko jest zamontowane nieco bardziej z tyłu.

Parking
Mazda CX-5 – wszystko, co dobre, ma swój koniec
Materiał Promocyjny
Ukryj auto, odzyskaj spokój i przestrzeń
Parking
Międzynarodowy dzień dbania o samochód
Parking
Nowa Kia Sportage zaprojektowana specjalnie dla Europy
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Parking
Lexus RX 450h: Suma dobrych cech