W Dzienniku Ustaw opublikowano Rozporządzenie Ministra Aktywów Państwowych z dnia 23 grudnia 2019 roku w sprawie szczegółowych warunków udzielania oraz sposobu rozliczania wsparcia udzielonego ze środków Funduszu Niskoemisyjnego Transportu, odnoszące się m.in. do przedsiębiorców oraz jednostek samorządu terytorialnego. Według zapisów w nim zawartych przewiduje się, że maksymalna dopłata w przypadku pojazdu elektrycznego kategorii M1 – pojazdy osobowe do 3,5 tony, z możliwością przewozu do 9 osób łącznie z kierowcą – wyniesie 30 proc. kosztów kwalifikujących się do objęcia wsparciem, ale nie może być to więcej niż 36 tys. zł dla jednego auta. W Rozporządzeniu określono również dopłaty dla samochodów zasilanych sprężonym gazem ziemnym (CNG). Dla pojazdów kategorii M1 przyznano dopłatę maksymalną nie większą niż 20 tys. zł, a w przypadku zasilania wodorem jest to nie więcej niż 100 tys. zł.
Elektryczny Fiat Ducato.
Podobnie jak dla klientów indywidualnych, również dla przedsiębiorców określono górny limit ceny pojazdu. Dla auta kategorii M1 jest to 125 tys. zł. W to jednak nie zaliczają się auta zasilane paliwem wodorowym. W Rozporządzeniu nie zapomniano również o pojazdach kategorii N1 – pojazdy dostawcze o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony – oraz M2 – pojazdy osobowe z możliwością przewozu więcej niż 9 osób (łącznie z kierowcą) o dopuszczalnej masie całkowitej do 5 ton. W tym przypadku górny limit ustalono na 30 proc. kosztów kwalifikujących się do objęcia wsparciem, przy czym kwota nie może być większa niż 70 tys. zł. Z kolei dla pojazdów kategorii N1 oraz M2, zasilanych CNG, limity te ustalono na 30 proc. kosztów kwalifikujących się do objęcia wsparciem, ale granica wsparcia finansowego nie może być większa niż 30 tys. zł.
VW Caddy CNG.
Kolejne dotacje dotyczą pojazdów kategorii N2 – pojazdy dostawcze lub ciężarowe o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 ton, lecz nieprzekraczającej 12 ton. Dla tego typu aut elektrycznych przewiduje się wsparcie wynoszące maksymalnie 30 proc. kosztów kwalifikowanych, ale nie więcej niż 150 tys. zł. Natomiast w odniesieniu do aut zasilanych gazem CNG będzie to 30 proc. kosztów kwalifikujących się do objęcia wsparciem, nie więcej niż 35 tys. zł.