Ceny samochodów kompaktowych wzrosły o 63 proc.

Średnia katalogowa cena modeli z segmentu C wzrosła od 2002 do 2020 roku o około 63 procent. W 2002 roku za VW Golfa, Forda Focusa i inne auta w tej klasie płacono średnio 18 400 euro, w zeszłym roku było to prawie 30 000 euro.

Publikacja: 05.09.2021 08:48

Ceny samochodów kompaktowych wzrosły o 63 proc.

Foto: mat. prasowe

Nowe technologie napędu są jednym z czynników kształtujących cenę. Jeśli popatrzymy wyłącznie na ceny modeli z silnikami spalinowymi to wzrost cen od 2002 roku w segmencie C wyniósł około 56 procent. Do drastycznego podwyższenie cen przyczyniły się również nowe, często obowiązkowe asystenty jazdy i inne wyposażenie dodatkowe. Tak przynajmniej wynika z analizy Jato Dynamics.

W segmencie B wzrost cen był nieco bardziej płaski. Średnie ceny katalogowe miejskich samochodów, takich jak VW Polo, Ford Fiesta czy Opel Corsa, wzrosły w latach 2002 i 2020 o około 59 procent. W 2002 roku takie modele kosztowały średnio 13 000 euro, w 2020 już prawie 21 000 euro.

119 zł za rok czytania RP.PL

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Biznes
Ceny aut będą dalej rosnąć
Materiał Promocyjny
Jaką Vitarą na różne tereny? Przewodnik po możliwościach Suzuki
Od kuchni
Volvo zmierza ku giełdzie. Celuje w wycenę 20 mld dolarów
Od kuchni
Czekasz na auto w leasingu? Możesz wziąć zastępcze
Od kuchni
Wielki powrót Astona Martina
Materiał Promocyjny
Warta oferuje spersonalizowaną terapię onkologiczną
Od kuchni
Dealer będzie musiał odebrać wadliwe auto od klienta
Materiał Promocyjny
Psychologia natychmiastowej gratyfikacji w erze cyfrowej