Ceny samochodów kompaktowych wzrosły o 63 proc.

Średnia katalogowa cena modeli z segmentu C wzrosła od 2002 do 2020 roku o około 63 procent. W 2002 roku za VW Golfa, Forda Focusa i inne auta w tej klasie płacono średnio 18 400 euro, w zeszłym roku było to prawie 30 000 euro.

Publikacja: 05.09.2021 08:48

Ceny samochodów kompaktowych wzrosły o 63 proc.

Foto: mat. prasowe

Nowe technologie napędu są jednym z czynników kształtujących cenę. Jeśli popatrzymy wyłącznie na ceny modeli z silnikami spalinowymi to wzrost cen od 2002 roku w segmencie C wyniósł około 56 procent. Do drastycznego podwyższenie cen przyczyniły się również nowe, często obowiązkowe asystenty jazdy i inne wyposażenie dodatkowe. Tak przynajmniej wynika z analizy Jato Dynamics.

W segmencie B wzrost cen był nieco bardziej płaski. Średnie ceny katalogowe miejskich samochodów, takich jak VW Polo, Ford Fiesta czy Opel Corsa, wzrosły w latach 2002 i 2020 o około 59 procent. W 2002 roku takie modele kosztowały średnio 13 000 euro, w 2020 już prawie 21 000 euro.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Biznes
Ceny aut będą dalej rosnąć
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Od kuchni
Volvo zmierza ku giełdzie. Celuje w wycenę 20 mld dolarów
Od kuchni
Czekasz na auto w leasingu? Możesz wziąć zastępcze
Od kuchni
Wielki powrót Astona Martina
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Od kuchni
Dealer będzie musiał odebrać wadliwe auto od klienta