Aktualizacja: 21.11.2024 16:36 Publikacja: 11.09.2021 09:28
Foto: moto.rp.pl
To auto, którym możemy się poruszać do czasu odbioru naszego. Usługa jest odpłatna. Ale auto przedkontraktowe możemy zamówić od razu lub w sytuacji awaryjnej, gdy pierwotnie podany przez producenta czas dostawy naszego samochodu jest przesuwany.
- To rozwiązanie dostępne już od ponad trzech lat. Nigdy wcześniej nie cieszyło się ono jednak aż takim zainteresowaniem, jak obecnie – mówi Michał Knitter, wiceprezes Carsmile. W lipcu i w sierpniu tego roku liczba klientów korzystających z samochodu przedkontraktowego sięgnęła 33 proc.. Tyle wyniósł stosunek wydanych samochodów przedkontraktowych do liczby nowych umów leasingu i wynajmu zawartych za pośrednictwem platformy Carsmile. Jeśli w pierwszym kwartale 2021 r. tak liczony wskaźnik wyniósł 17 proc., to w drugim, gdy problemy z dostępnością aut stały się bardziej odczuwalne na rynku – wzrósł do 20 proc. Obecnie wspiął się jeszcze wyżej – do jednej trzeciej zamawianych aut. To zaskakujące zważywszy, że do 2021 roku nie zdarzało się, aby z auta przedkontraktowego skorzystał klient wybierający leasing. - Ta forma finansowania wiąże się z wykupem auta na własność, dlatego leasingobiorcy woleli poczekać na swoje auto niż jeździć wypożyczonym samochodem przez jakiś czas. Na auta przedkontraktowe decydowały się tylko osoby, które wybrały wynajem i jednocześnie nie miały do dyspozycji innego pojazdu – wyjaśnia wiceprezes Carsmile.
Chiński konglomerat Geely Holding jest na zaawansowanym etapie rozmów z bankami o debiucie giełdowym Volvo Cars. Ma to nastąpić za kilka tygodni.
Średnia katalogowa cena modeli z segmentu C wzrosła od 2002 do 2020 roku o około 63 procent. W 2002 roku za VW Golfa, Forda Focusa i inne auta w tej klasie płacono średnio 18 400 euro, w zeszłym roku było to prawie 30 000 euro.
Wzrost sprzedaży w tempie trzycyfrowym, nowy dyrektor generalny, przetasowania miejsc produkcji i oczyszczenie z zarzutów dotyczących nieprawidłowości we współpracy z Daimlerem.
Związek Dealerów Samochodów poinformował o wysłaniu pisma do Ministerstwa Sprawiedliwości w sprawie niekorzystnego dla dealerów projektu nowelizacji regulacji prawnych związanych z naprawami i wymianami wadliwych towarów. Jeżeli nie zostanie on zmieniony, może być powodem wielu problemów i strat finansowych.
Europejczycy są coraz bardziej przekonani, że mogą wpłynąć na ochronę klimatu poprzez zmianę codziennych nawyków
Państwowy ubezpieczyciel stosuje nieuczciwe praktyki – twierdzą organizacje branżowe. PZU zaniżając odszkodowania doprowadzała do rynkowego precedensu. Czy UOKiK podejmie jakieś działania?
Polacy wystawiają na sprzedaż samochody średnio młodsze i lepiej wyposażone - w stosunku do stycznia o 5 proc. zwiększył się udział pojazdów mniej niż pięcioletnich, a ubyło ofert z autami starszymi. No i przybywa rejestracji nowych aut.
Fundacja rodzinna, która kupi auto dla członków swojego zarządu musi odprowadzić 15 proc. CIT. I nie ma różnicy czy chodzi o jego oddanie do wyłącznego czy niewyłącznego korzystania.
Sprzedaż aut na prąd w maju 2024 roku spadła o 31 proc. w porównaniu do tego samego miesiąca zeszłego roku. Oznacza to, że brak dopłat, a co za tym idzie coraz większa niechęć do zakupu samochodów elektrycznych pogłębia się.
Volvo i Mercedes z najwyższymi wzrostami, Kia z najgłębszym spadkiem – tak najkrócej można podsumować ranking najpopularniejszych 15 marek samochodów osobowych w 2024 r. Rynek cały czas rośnie. W ubiegłym miesiącu zarejestrowano prawie 43,4 tys. nowych aut, co w porównaniu z tym samym miesiącem sprzed roku jest wynikiem lepszym o jedną czwartą, choć słabszym niż w tegorocznym marcu.
Choć tempo wzrostu sprzedaży nowych aut słabnie – w pierwszym kwartale 2024 r. rynek co prawda urósł o blisko 12 proc. r/r, ale po pierwszych dwóch miesiącach dynamika sięgała 20 proc. – według danych GUS samochody okazują się najbardziej pożądanym produktem w sprzedaży detalicznej.
Słabnie wzrost sprzedaży nowych samochodów, za to bardzo mocno rośnie rynek wtórny. Jednak zarówno na pierwszym jak i na drugim klienci mogą być zadowoleni. Dostępność aut znacznie się poprawiła, ceny wyraźnie wyhamowały, a spadek stóp procentowych zmniejszył koszty finansowania zakupu leasingiem czy kredytem.
Ponad pół miliona – takiego poziomu sprzedaży nowych samochodów osobowych należy spodziewać się w 2024 r. Byłby to niezły wynik zważywszy, że ubiegły rok zamknął się sprzedażą 475 tys. aut i nieco ponad 13-procentowym wzrostem w porównaniu z poprzednim rokiem.
Mercedes, by zwiększyć sprzedaż w USA zmienia strategię. Do tej pory na rynku amerykańskim Mercedes skupiał się na sprzedaży drogich modeli elektrycznych, a teraz sprzedawcy będą priorytetowo traktować samochody spalinowe z niższej półki.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas