Początkowo nie można było uzyskać wypowiedzi w tej sprawie od służb prasowych koncernu, a rzeczniczka brytyjskiego resortu przemysłu powiedziała, że „to spekulacja, więc nie będziemy jej komentować”. Honda w 2018 r. wyprodukowała w Swindon ponad 160 tys. samochodów Civic i CV-R, nieco ponad 10 proc. z liczby 1,52 mln pojazdów, które w ubiegłym roku powstały na Wyspach. W styczniu ogłosiła, że w kwietniu zawiesi na 6 dni działalność w Wielkiej Brytanii, aby uniknąć skutków perturbacji na granicach, wynikających z wyjścia tego kraju z Unii. Przygotowywała się również do zgromadzenia w zakładzie większej liczby gotowych aut i zwiększenia zapasów podzespołów.
Logo Hondy przez fabryką w Swindon / fot. David Hartley/Bloomberg News
Do decyzji Hondy przyczyniły się inne czynniki niż brexit – twierdzi Sky News, ale takie informacje pojawiały się w ostatnich dwóch tygodniach także po ogłoszeniu przez Nissana decyzji o rezygnacji z produkcji SUV-a X-Trail w Sunderland – stwierdza Reuter.
CZYTAJ TAKŻE: Nissan nie będzie produkował X-Traila w Wielkiej Brytanii
Na japońskie firmy Nissan, Toyotę i Hondę przypada z grubsza połowa brytyjskiej produkcji samochodów. Koncerny te, wraz z innymi firmami z sektora motoryzacyjnego opowiadały się za wolnym handlem z Unią po brexicie, apelowały też do polityków, aby jak najszybciej określone zostały zasady wyjścia Wielkiej Brytanii z Unii.