Motoryzacyjny gigant wycofuje się z elektrycznej strategii

Kolejna marka wycofuje się ze swojej elektromobilnej strategii, która przewidywała całkowite wycofanie się z produkcji spalinowych modeli. Tym razem Ford, który był jedną z pierwszych marek ogłaszających przejście na e-samochody skreśla swoją strategię produkcji wyłącznie elektryków od roku 2030.

Publikacja: 12.05.2024 12:43

Popyt na modele elektryczne nie spełnił oczekiwań Forda

Popyt na modele elektryczne nie spełnił oczekiwań Forda

Foto: mat. prasowe

Marki motoryzacyjne wyraźnie przeszacowały zainteresowanie klientów samochodami elektrycznymi, których sprzedaż nie rozwija w oczekiwanym tempie. Teraz Ford zastanawia się nad stworzonym przez siebie samego celem na rok 2030 i przejściem w tym czasie wyłącznie na oferowaniu w Europie samochodów z napędem całkowicie elektryczne. Jest zmiana akcji. Zdaniem jednego z najwyższych dyrektorów w Fordzie, odważny plan może zostać pokrzyżowany w obliczu słabego popytu na samochody elektryczne.

Ford rozczarowany popytem na modele elektryczne

Ford zamierzał o pięć lat wyprzedzić unijny zakaz i obowiązeku zerowej emisji od 2035 roku. Teraz światowy gigant motoryzacji twierdzi, że po tym czasie będzie nadal sprzedawać samochody z silnikiem spalinowym w Europie, jeśli klienci będą chcieli tej technologii. - Jeśli będzie popyt np. na modele hybrydowe typu plug-in, zaoferujemy je – powiedział Martin Sander, szef działu samochodów osobowych Forda w Europie w wywiadzie dla Auto News. Sander przyznał również, że obecny popyt na modele elektryczne nie spełnił oczekiwań Forda i że firmie nie udało się osiągnąć zakładanych celów.

Elektryczny Ford Explorer

Elektryczny Ford Explorer

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Jeep wycofuje się ze elektrycznej strategii. Nowe modele z silnikami spalinowymi

To niezbyt dobra wiadomość dla kadry kierowniczej Forda, która wydała 2 miliardy dolarów (ok. 8 mld zł) na przekształcenie swojej fabryki w Kolonii w Niemczech w centrum pojazdów elektrycznych. W czerwcu na taśmach gdzie był produkowany Ford Fiesta rozpocznie się produkcję nowego SUV-a o nazwie Explorer, który jest oparty na Volkswagenie ID.4. Oczekuje się, że w tym samym czasie Ford zaprezentuje drugi model elektryczny zbudowany na tej samej platformie elektrycznej VW MEB. Elektryczna wersja crossovera Puma ma wejść do produkcji w Rumunii jeszcze w tym roku. Pomimo spowolnienia sprzedaży aut elektrycznych Ford twierdzi, że nie ma planów przedłużenia produkcji Focusa. - W dłuższej perspektywie nadal jesteśmy głęboko przekonani, że samochody elektryczne będą przyszłością i odnotujemy znaczny wzrost ich sprzedaży – stwierdził Martin Sanders.

Czytaj więcej

Elektryczny Ford Explorer wyceniony. Ile trzeba zapłacić za krewniaka Volkswagena?

Marki motoryzacyjne wyraźnie przeszacowały zainteresowanie klientów samochodami elektrycznymi, których sprzedaż nie rozwija w oczekiwanym tempie. Teraz Ford zastanawia się nad stworzonym przez siebie samego celem na rok 2030 i przejściem w tym czasie wyłącznie na oferowaniu w Europie samochodów z napędem całkowicie elektryczne. Jest zmiana akcji. Zdaniem jednego z najwyższych dyrektorów w Fordzie, odważny plan może zostać pokrzyżowany w obliczu słabego popytu na samochody elektryczne.

Pozostało 82% artykułu
Na prąd
Analiza 7 tys. elektryków: akumulatory są mniej zawodne niż silniki spalinowe
Na prąd
Volkswagen rozpoczyna nowy projekt w Afryce. Będzie budować elektryczne traktory
Na prąd
Saudyjczycy budują swój pierwszy elektryczny samochód. Technologia z całego świata
Na prąd
Prognoza ekspertów: popyt na baterie do elektryków wzrośnie czterokrotnie do 2030 r.
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Na prąd
Rewolucja w hybrydach plug-in. "Super akumulator" z zasięgiem 400 km