Łada przez ostatnie lata korzystała głównie z technologii Grupy Renault. Po wycofaniu się Francuskiego koncernu z Rosji Łada próbuje zbudować swoje portfolio od nowa. Do tego celu Rosjanie wykorzystują wszystko co pozostało, a nie ma tego dużo. Obecnie Łady wyjeżdża ją z fabryki bez takich elementów jak ABS, poduszki powietrzne z silnikami spełniającymi normę Euro 2, czyli bez jakiejkolwiek szansy na homologację na terenie Unii Europejskiej.

Czytaj więcej

Niemcy obcinają dopłaty do aut elektrycznych

Teraz Łada zaprezentowała swój pierwszy elektryczny samochód zbudowany na bazie zaprezentowanej w 2006 roku Dacii Logan MC. Model, który powstał przed elektromobilną rewolucją i który konstrukcyjnie absolutnie nie jest przygotowany do tego żeby być elektrykiem. Ten model Dacii był w Rosji w sprzedaży ze spalinowymi silnikami jako Łada Largus. Rosyjski producent nie ujawnia technicznych detali elektrycznego modelu. AwtoWAZ zapowiada, że produkcja elektrycznego modelu Łady zajmą się pozostałe po Grupie Renault zakłady w Iżewsku. Auto ma pojawić się na rynku w 2024 roku.

mat. prasowe

Czytaj więcej

Piąta generacja Lexusa RX: Topowy SUV z trzema opcjami napędu hybrydowego