W nowym modelu RX Lexus rozszerza swoją hybrydową ofertę. Japończycy prezentują trzy zelektryfikowane warianty, dzięki którym największy SUV w gamie Lexusa ma stawić czoła konkurencji premium - Audi, BMW i Mercedesowi. Gama silnikowa poprzednika ograniczała się do klasycznego napędu benzynowego oraz hybrydy. Od teraz będą to aż trzy hybrydy: klasyczna (wolnossący silnik spalinowy połączony z silnikiem elektrycznym) oraz dwie nowości - hybryda typu plug-in (czyli ładowana z gniazdka, akumulator 18,1 kWh) i hybryda połączona z benzynowym turbodoładowanym silnikiem.
Lexus RX
RX to najważniejszy model Lexusa na świecie. Od czasu premiery pierwszej generacji 24 lata temu, Lexus sprzedał ponad 3,5 miliona egzemplarzy tego SUV-a, z czego ponad 300 000 w Europie. W 2021 roku RX był numerem 1 na liście sprzedaży japońskiej marki. To trzeci najchętniej kupowany Lexus w Polsce. Nowy już na pierwszy rzut oka różni się od poprzednika. Ma zupełnie nowy przód z swego rodzaju "nosem" nad osłoną chłodnicy, która teraz nie ma wyraźnego obramowania. Tył również zyskał na wyrazistości wraz z nową świetlną listwą LED, która przechodzi przez całą szerokość tylnej części nadwozia. Długość karoserii pozostaje dokładnie taka sama jak u poprzednika, ale zwiększył się rozstaw osi (+60 mm), szerokość (+25 mm) i rozstaw kół (+15 mm z przodu i +50 mm z tyłu).
Lexus RX
3,5-litrowy silnik V6 montowany dotychczas w modelu RX450h odchodzi na emeryturę. Jego miejsce zajmie 2,5-litrowy silnik czterocylindrowy znany z Toyoty RAV4. RX będzie dostępny jako hybrydowy RX 350h (245 KM) z napędem HEV bez zewnętrznego ładowania oraz jako hybrydowy RX 450h+ (306 KM) z dużym akumulatorem trakcyjnym (PHEV). Powyżej tych dwóch wersji góruje topowy RX 500h. To pierwszy hybrydowy model Lexusa z silnikiem benzynowym z turbodoładowaniem o pojemności 2,4 litra o mocy 371 KM. Zamiast przekładni planetarnej (skrzynia CVT) w RX 500h zastosowano sześciobiegową automatyczną skrzynię biegów. We wszystkich modelach jest napęd na cztery koła, z czego tylny jest realizowany przez oddzielny silnik elektryczny na tylnej osi, bez mechanicznego połączenia z przodem, który jest napędzany silnikiem spalinowym. Hybryda plug-in (RX 450h+) jest wyposażona w akumulator litowo-jonowy o pojemności 18,1 kWh. Powinno to umożliwić uzyskanie maksymalnego zasięgu elektrycznego 65 km. Lexus RX 450h+ może jechać do 135 km/h wyłącznie na napędzie elektrycznym.