W nowym modelu RX Lexus rozszerza swoją hybrydową ofertę. Japończycy prezentują trzy zelektryfikowane warianty, dzięki którym największy SUV w gamie Lexusa ma stawić czoła konkurencji premium - Audi, BMW i Mercedesowi. Gama silnikowa poprzednika ograniczała się do klasycznego napędu benzynowego oraz hybrydy. Od teraz będą to aż trzy hybrydy: klasyczna (wolnossący silnik spalinowy połączony z silnikiem elektrycznym) oraz dwie nowości - hybryda typu plug-in (czyli ładowana z gniazdka, akumulator 18,1 kWh) i hybryda połączona z benzynowym turbodoładowanym silnikiem.

Lexus RX

Lexus RX

mat. prasowe

RX to najważniejszy model Lexusa na świecie. Od czasu premiery pierwszej generacji 24 lata temu, Lexus sprzedał ponad 3,5 miliona egzemplarzy tego SUV-a, z czego ponad 300 000 w Europie. W 2021 roku RX był numerem 1 na liście sprzedaży japońskiej marki. To trzeci najchętniej kupowany Lexus w Polsce. Nowy już na pierwszy rzut oka różni się od poprzednika. Ma zupełnie nowy przód z swego rodzaju "nosem" nad osłoną chłodnicy, która teraz nie ma wyraźnego obramowania. Tył również zyskał na wyrazistości wraz z nową świetlną listwą LED, która przechodzi przez całą szerokość tylnej części nadwozia. Długość karoserii pozostaje dokładnie taka sama jak u poprzednika, ale zwiększył się rozstaw osi (+60 mm), szerokość (+25 mm) i rozstaw kół (+15 mm z przodu i +50 mm z tyłu).

Lexus RX

Lexus RX

mat. prasowe

3,5-litrowy silnik V6 montowany dotychczas w modelu RX450h odchodzi na emeryturę. Jego miejsce zajmie 2,5-litrowy silnik czterocylindrowy znany z Toyoty RAV4. RX będzie dostępny jako hybrydowy RX 350h (245 KM) z napędem HEV bez zewnętrznego ładowania oraz jako hybrydowy RX 450h+ (306 KM) z dużym akumulatorem trakcyjnym (PHEV). Powyżej tych dwóch wersji góruje topowy RX 500h. To pierwszy hybrydowy model Lexusa z silnikiem benzynowym z turbodoładowaniem o pojemności 2,4 litra o mocy 371 KM. Zamiast przekładni planetarnej (skrzynia CVT) w RX 500h zastosowano sześciobiegową automatyczną skrzynię biegów. We wszystkich modelach jest napęd na cztery koła, z czego tylny jest realizowany przez oddzielny silnik elektryczny na tylnej osi, bez mechanicznego połączenia z przodem, który jest napędzany silnikiem spalinowym. Hybryda plug-in (RX 450h+) jest wyposażona w akumulator litowo-jonowy o pojemności 18,1 kWh. Powinno to umożliwić uzyskanie maksymalnego zasięgu elektrycznego 65 km. Lexus RX 450h+ może jechać do 135 km/h wyłącznie na napędzie elektrycznym.

Czytaj więcej

Rekordowy okres Lexusa na polskim rynku
Lexus RX

Lexus RX

mat. prasowe

Lexus nie ogłosił jeszcze, kiedy nowy RX pojawi się na rynku. Nie znamy również jego cennika. Wiadomo za to, że z oferty wypada wersja z długim rozstawem osi. Pojawi się za to wersja F Sport , która będzie oferowana wyłącznie z mocną hybrydą. RX 500h F Sport otrzyma przeprojektowany przedni grill, specjalne nakładki boczne, a także przednie i tylne zderzaki o zmienionych kształtach.

Lexus RX

Lexus RX

mat. prasowe

Lexus RX

Lexus RX

mat. prasowe

Lexus RX 500h

Lexus RX 500h

mat. prasowe

Lexus RX 500h

Lexus RX 500h

mat. prasowe

Lexus RX

Lexus RX

mat. prasowe

Czytaj więcej

Toyota Aygo X wjeżdża do salonów sprzedaży. To może być hit sprzedaży