32 proc. twierdzi, że po przebiciu opony wezwałoby pomoc drogową, a 16 proc. zwróciłoby się o pomoc do członka rodziny, przyjaciela lub kolegi. Co istotne, 11 proc. z 6000 ankietowanych kierowców stwierdziło, że nawet nie wie, czy ich samochód jest wyposażony w koło zapasowe lub zestaw naprawczy do opon. Młodsi ankietowani częściej twierdzili, że nigdy nie sprawdzali, czy ich samochód jest przygotowany na wypadek przebicia opony – było to 16 proc. osób w wieku od 18 do 24 lat, w porównaniu do 8 proc. powyżej 65 roku życia.
Czytaj więcej
Od stycznia 2024 roku Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące praw jazdy. Jedno z głównych zaostrzeń dotyczy kierowców powyżej 65 roku życia, którzy chcąc przedłużyć ważność prawa jazdy będą musieli odbyć obowiązkowe badania psychologiczne.
Starsi kierowcy są bardziej skłonni do samodzielnej naprawy. Badanie wykazało, że 52 proc. kierowców w wieku od 55 do 64 lat skorzystałoby z koła zapasowego lub zestawu naprawczego do opon, w porównaniu do 45 proc. ankietowanych w wieku od 18 do 24 lat. Kobiety są mniej skłonne do podjęcia samodzielnej próby poradzenia sobie z przebitą oponą w celu kontynuowania podróży, 34 proc. z nich twierdzi, że próbowałoby użyć koła zapasowego lub zestawu naprawczego, w porównaniu do 62 proc. mężczyzn.
Czytaj więcej
Chiński koncern motoryzacyjny Chery, eksportujący swoje produkty do ponad 80 krajów i regionów na całym świecie, zapowiada ekspansję w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Ameryce Łacińskiej. Model Omoda 5, pojawi się w trzecim kwartale tego roku także w Polsce.