Nietypowe nadwozie Tesli Cybertruck utrudni naprawy i podniesie koszty ubezpieczenia

W Cybertrucku zastosowano innowacyjny w motoryzacji stop stali nierdzewnej do budowy karoserii, który utrudni naprawy i podniesie koszty ubezpieczenia. Nikt jeszcze nie używał przy produkcji samochodów paneli ze stali nierdzewnej o grubości 3 mm.

Publikacja: 13.12.2023 07:49

Zwykle blacha w samochodach ma grubość od 0,6 do 2,5 mm. W Tesli to 3 mm.

Zwykle blacha w samochodach ma grubość od 0,6 do 2,5 mm. W Tesli to 3 mm.

Foto: mat. prasowe

Prasy używane do tej pory nie są w stanie nadać odpowiedniego kształtu takiemu materiałowi. Zwykle blacha w samochodach ma grubość od 0,6 do 2,5 mm. Można się spodziewać, że stylizacja Cybertrucka jest konsekwencją wymagań procesu technologicznego. Eksperci zwracają uwagę na konsekwencje zastosowania nowego stopu stali nierdzewnej przez Teslę. Dzięki niemu karoseria nie musi być pomalowana i jest bardzo sztywna, ale problem stanowi naprawa w przypadku uszkodzenia no i takie rozwiązanie przyczynia się do bardzo wysokiej masy własnej pick-up'a.

Tesla Cybertruck

Tesla Cybertruck

Foto: mat. prasowe

Z tym tematem w przeszłości zmierzył się DeLorean, który zobligował dealerów do zakupu zapasu paneli karoserii, po to by poprawić ich dostępność. Biorąc pod uwagę dotychczasową jakość serwisów Tesli można się spodziewać utrudnień w zakupie części. Z pewnością niezależne zakłady ze względu na skomplikowaną procedurę będą unikały angażowania się w naprawę karoserii Cybertrucka. Nie bez powodu możemy na rynku obserwować pomalowane egzemplarze marki DeLorean. Łatwiej jest pomalować element ze stali nierdzewnej niż naprawić go tak, by nie było śladu bez procesu pokrycia lakierem.

Nikt w motoryzacji nie użył tak grubej blachy do budowy auta

Mamy jednak wrażenie, że klienci Cybertrucka to grupa kierującą się osobliwymi manierami. Można się spodziewać, że bardziej ucieszy ich fakt, że panele Cybertrucka są kuloodporne, niż zmartwią wysokie koszty naprawy i ubezpieczenia. Poza tym wcale nie trzeba ich naprawiać w przypadku zarysowań, czy drobnych uszkodzeń ponieważ elementy nie będą korodowały. Takie blizny na karoserii mogą nawet dodać Cybetruckowi jeszcze bardziej oryginalnego charakteru.

Tesla Cybertruck

Tesla Cybertruck

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Nowy cud Elona Muska. Wszystko o Tesli Cybertruck

Czytaj więcej

Nowe paliwo E10. Które samochody nie powinny go tankować

Czytaj więcej

Nowy model Toyoty produkowany będzie w fabryce w Gliwicach

Prasy używane do tej pory nie są w stanie nadać odpowiedniego kształtu takiemu materiałowi. Zwykle blacha w samochodach ma grubość od 0,6 do 2,5 mm. Można się spodziewać, że stylizacja Cybertrucka jest konsekwencją wymagań procesu technologicznego. Eksperci zwracają uwagę na konsekwencje zastosowania nowego stopu stali nierdzewnej przez Teslę. Dzięki niemu karoseria nie musi być pomalowana i jest bardzo sztywna, ale problem stanowi naprawa w przypadku uszkodzenia no i takie rozwiązanie przyczynia się do bardzo wysokiej masy własnej pick-up'a.

Pozostało 80% artykułu
Innowacje
Koniec dominacji dotykowych ekranów. Kolejna marka wraca do fizycznych przycisków
Innowacje
Mazda się nie poddaje. Opracowuje nowy silnik spalinowy. Będzie wyjątkowo "czysty"
Innowacje
Hyundai wymyślił na nowo wyświetlacz przezierny. To hologram na całej przedniej szybie
Innowacje
BMW pracuje nad nowym silnikiem spalinowym. Opatentowano nową technologię spalania
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Innowacje
Ford kontynuuje rozwój silników spalinowych. Nowy patent i technologie