Dziś Lexus serwuje technologię hybrydową w cenie tradycyjnego napędu. Japońska marka może sobie pozwolić na EcoBonus dzięki temu, że wyprzedziła konkurencję we wprowadzaniu na rynek rewolucyjnego napędu. Hybrydowy Lexus IS 300h w wersji Business Edition dostępny jest teraz za kwotę 149 900 zł.
Opracowanie nowej rewolucyjnej technologii to dopiero połowa sukcesu. Trzeba jeszcze przekonać klientów, do zalet takiego rozwiązania, a ten proces wymaga czasu. Lexus mając już za sobą ten etap. Hybrydy zdominowały sprzedaż japońskiej marki, a ten fakt pozwala na wprowadzenie atrakcyjnych cen.
Hybryda wygrywa
Sportowy sedan Lexus IS300 h o mocy 223 KM konsumuje średnio 4,2 l/100 km. Tym samym udało się w jednym samochodzie scalić z pozoru niemożliwe do połączenia cechy, czyli sportowe wrażenia z ekologicznym charakterem. Nic dziwnego, że w Europie aż 90 proc. klientów wybiera wersję hybrydową Lexusa IS. W skali globalnej sprzedaż hybryd Lexusa przekroczyła 1,6 mln sztuk, w samej Europie Zachodniej i Środkowej hybrydy odpowiadają za 99% sprzedaży Lexusa. W Polsce sprzedaż hybrydowych modeli Lexusa wynosi 13 592 od roku 2005, co stanowi 50% ogólnej sprzedaży, w roku 2019 udział ten wzrósł do 57% i wyniósł 2 246 aut z napędem hybrydowym.
Klientów zachwyca nie tylko połączenie niskiego zużycia paliwa z mocnym napędem. To ostatni hybrydowy samochód o tradycyjnej konstrukcji, czyli z silnikiem umieszczonym z przodu i napędem na tylne koła. Nie występuje w nim negatywny wpływ napędu na układ kierowniczy. W modelu IS udało się dodatkowo poprawić wrażenia sportowego powadzenia bez rezygnacji z wygody jazdy. Trik polega głównie na istotnym zwiększeniu sztywności karoserii oraz elementów układu jezdnego. W przednim zawieszeniu zastosowano wahacz dolny kuty ze stopu aluminium, który charakteryzuje się większą o 49% sztywnością od zastępowanej belki stalowej oraz nową tuleją o sztywności zwiększonej o 29%. Oba te elementy przyczyniły się do zauważalnej poprawy reakcji na ruchy kierownicą przy wyższych prędkościach. Dodatkowo w przednim zawieszeniu zmieniono tuleję górnego wspornika, sztywność sprężyn a także skorygowano charakterystykę tłumienia amortyzatorów. Wprowadzono również zmiany do modułu sterującego elektrycznym układem wspomagania kierownicy (EPS). W wyniku tych zmian poprawiła się jakość prowadzenia, ograniczone zostały przechyły nadwozia, zwiększyła się przyczepność kół tylnych, stabilność oraz reakcja na ruch kierownicą, a także wyczucie skrętu. Poza tym konstrukcja napędu hybrydowego pozwala na perfekcyjne rozłożenie masy pomiędzy osiami. Te ceny powodują, że nie Lexus IS 300h daje dużo przyjemności z jazdy wymagającymi drogami i zachwyca kierowców, którzy lubią prowadzić.