Reklama

Kolejna marka rezygnuje z planu przejścia na pełną elektromobilność

Acura, luksusowa marka Hondy, robi gwałtowny zwrot w swojej strategii. Zamiast koncentrować się wyłącznie na autach elektrycznych, postawi na hybrydy i klasyczne silniki spalinowe. To odpowiedź na coraz słabszy popyt na EV w USA.

Publikacja: 24.08.2025 11:52

Acura rezygnuje z przejścia na pełną elektromobilność i będzie rozwijać hybrydy i tradycyjne silniki

Acura rezygnuje z przejścia na pełną elektromobilność i będzie rozwijać hybrydy i tradycyjne silniki spalinowe

Foto: mat. prasowe

Jeszcze w 2021 roku Acura deklarowała odważnie: koniec z hybrydami, wchodzimy prosto w świat „czystych” elektryków. Dziś okazuje się, że był to plan oderwany od rzeczywistości. Amerykański prezes Hondy, Kazuhiro Takizawa, potwierdził właśnie zwrot o 180 stopni: marka będzie rozwijać hybrydy i tradycyjne silniki spalinowe, bo tego oczekują klienci.

Acura MDX jest najlepiej sprzedawanym modelem marki w USA

Acura MDX jest najlepiej sprzedawanym modelem marki w USA

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Audi i Porsche rozważają wspólną fabrykę w USA

Dlaczego taki krok? Odpowiedź jest brutalnie prosta. W USA sprzedaż aut elektrycznych hamuje, sieć ładowarek jest dziurawa, a polityczne priorytety w Białym Domu zmieniły się radykalnie. – Strategia polegająca wyłącznie na samochodach elektrycznych nie jest realistyczna – przyznał Takizawa. Jednocześnie pochwalił nowe centrum Honda EV Hub w Ohio, gdzie na jednej linii można będzie produkować wszystko: od klasycznych spalinówek, przez hybrydy, po elektryki.

Acura zdecydowała się na zmianę strategii o 180 stopni

To nie oznacza jednak, że Acura całkowicie porzuca elektryfikację. Producent niedawno zaprezentował prototyp elektrycznego modelu RSX i wciąż inwestuje w rozwój sieci ładowania – wspólnie z innymi koncernami. – Bez punktów ładowania nie ma samochodów elektrycznych. A bez samochodów elektrycznych nie ma opłacalnych punktów ładowania – podkreśla Takizawa. Strategia Acu­ry staje się więc pragmatyczna: nie rezygnacja z przyszłości, lecz ostrożny krok wstecz, by przetrwać teraźniejszość.

Reklama
Reklama
Koncept Acura RSX

Koncept Acura RSX

Foto: mat. prasowe

Czy wiesz, że…
- Acura była pierwszą japońską marką premium w USA – zadebiutowała tam już w 1986 roku, wyprzedzając Lexusa i Infiniti.
- Honda przez lata uchodziła za pioniera hybryd – jej model Insight (1999) wyprzedził Toyotę Prius w wejściu na rynek amerykański.
- USA pozostają jednym z najtrudniejszych rynków dla aut elektrycznych – ponad połowa wszystkich ładowarek w kraju znajduje się tylko w pięciu stanach.

Czytaj więcej

Elektromobilna fikcja. Polska nie spełni celów UE na 2025 i 2027 r.

Jeszcze w 2021 roku Acura deklarowała odważnie: koniec z hybrydami, wchodzimy prosto w świat „czystych” elektryków. Dziś okazuje się, że był to plan oderwany od rzeczywistości. Amerykański prezes Hondy, Kazuhiro Takizawa, potwierdził właśnie zwrot o 180 stopni: marka będzie rozwijać hybrydy i tradycyjne silniki spalinowe, bo tego oczekują klienci.

Dlaczego taki krok? Odpowiedź jest brutalnie prosta. W USA sprzedaż aut elektrycznych hamuje, sieć ładowarek jest dziurawa, a polityczne priorytety w Białym Domu zmieniły się radykalnie. – Strategia polegająca wyłącznie na samochodach elektrycznych nie jest realistyczna – przyznał Takizawa. Jednocześnie pochwalił nowe centrum Honda EV Hub w Ohio, gdzie na jednej linii można będzie produkować wszystko: od klasycznych spalinówek, przez hybrydy, po elektryki.

Reklama
Na prąd
Rośnie fala kradzieży i wandalizmu na stacjach ładowania
Na prąd
Chiny przyspieszają, Europa szuka równowagi, a USA stoją w miejscu
Na prąd
Miał być wizytówką amerykańskiej elektromobilności. Teraz otrzyma napęd V8
Na prąd
Porsche zmienia kurs. Elektryczny pionier wraca do spalinowych napędów
Na prąd
Ameryka nie chce elektrycznych pickupów. Ram wycofuje się z projektu
Reklama
Reklama