W Chinach hybrydy typu plug-in zyskują na popularności, szczególnie te z napędem elektrycznym i silnikami benzynowymi jako przedłużaczami zasięgu. W tej kategorii producenci ścigają się ze sobą. Teraz Chery poinformowało, że w ramach testu praktycznego na drogach publicznych hybryda plug-in Fulwin T10 pokonała dystans 2100 kilometrów. Ten SUV klasy średniej jest oferowany w dwóch wariantach, z których oba są wyposażone w czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1,5 litra i mocy 154 KM.
Chery Fulwin T10
Czytaj więcej
Na polskim rynku, gdzie chińskie samochody jeszcze do niedawna były kompletnie nieznane, 2024 rok przynosi znaczący zwrot. Według danych Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego, do których dotarła „Rzeczpospolita”, w pierwszych dziewięciu miesiącach ich sprzedaż wzrosła do prawie półtora tysiąca z zaledwie 74 sztuk w tym samym czasie rok wcześniej.
Fulwin T10 z napędem na przednie koła w połączeniu z dodatkowym napędem elektrycznym osiąga moc systemową 375 KM. W modelu z napędem na wszystkie koła i trzema silnikami elektrycznymi aż 610 KM i 960 Nm momentu obrotowego. Masa własna w wersji pięciomiejscowej wynosi 1935 kg, a wersji sześciomiejscowej 2028 kg. Wersja z napędem na cztery koła przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,9 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 240 km/h.
Chery Fulwin T10