Europejska federacja leasingowa Leaseurope opublikowała dane, z których wynika, że wartość nowych kontraktów leasingowych zawartych w Europie w ciągu pierwszych sześciu miesięcy 2019 r. wyniosła 183,1 mld euro. Jest to lepszy o 3,4 proc. wynik w porównaniu z I połową 2018 roku.

Opublikowane dane przez europejską federację Leaseurope, wskazują jednoznacznie, że europejski sektor leasingowy w ciągu pierwszych sześciu miesięcy 2019 r. odnotował wzrost rynku na poziomie 3,4 proc. r/r. Dane te na zostały stworzone na podstawie zebranych informacji od krajowych stowarzyszeń leasingowych. Trzeba jednak podkreślić, iż wypracowany wynik jest mniejszy niż ten osiągnięty na koniec 2018r. (7,7 proc. r/r).

W pierwszej połowie tego roku wartość nowych kontraktów leasingowych dotyczących pojazdów wzrosła o 4,3 proc. w stosunku r/r. Jest to dobra informacja, zwłaszcza że największe znaczenie dla europejskiego rynku leasingu ma finansowanie dóbr ruchomych, a wśród nich pojazdów. Dobre dynamiki leasingodawcy odnotowali również w zakresie finansowania pozostałych ruchomości. W tej części rynku wartość nowych umów była większa o 3,1 proc. niż w tym samym okresie przed rokiem. Znacznie większą dynamiką wzrostu (21,5 proc.) wyróżniło się finansowanie nieruchomości.

CZYTAJ TAKŻE: Samochody to już połowa leasingowego rynku

„Za sprawą znakomitych wyników wypracowanych przez firmy leasingowe w 2018r. polski rynek zajmował bardzo wysoką, piątą pozycję w europejskim rankingu. W pierwszej połowie tego roku zarówno w Europie jak i w Polsce obserwowaliśmy stopniowe hamowanie dynamik rynku. W jego rezultacie Polska jest obecnie siódmym rynkiem leasingu w Europie, a przed nami są Wielka Brytania, Niemcy, Francja, Włochy, Rosja i Hiszpania” – powiedział Mieczysław Woźniak, wiceprzewodniczący Komitetu Wykonawczego Związku Polskiego Leasingu, Członek Rady Dyrektorów Leaseurope.

Porównując europejskie dane do rynku krajowego, okazuje się, że łączna wartość nowych kontraktów, podpisanych przez polskie firmy leasingowe, w ciągu pierwszych sześciu miesięcy tego roku, osiągnęły poziom 9 mld euro, czyli 38,7 mld zł. Nie jest to zły wynik, jednak ogólna dynamika okazała się ujemna (-0,6 proc. r/r).

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Przyszłość to hybrydy napędzane wodorem i prądem

Co raz więcej firm stawia na nowy rodzaj hybrydy – połączenie napędu wodorowego z ...

Suzuki Jimny wśród kandydatów do tytułu Car of the Year 2019

Wyłoniono listę 42 oficjalnych kandydatów do tytułu Samochód Roku 2019. Wśród nich znalazł się ...

Gdy zwykłe auta znikną z miast…

Napęd elektryczny czy ogniwo paliwowe? Mimo emocji, jakie budzą te dyskusje, koncerny motoryzacyjne wybiegają ...

Tajemnicza konferencja Renault, Nissana i Mitsubishi

W centrali Nissana w Jokohamie we wtorek 12 marca zaplanowano wspólną konferencję prasową szefów ...

Aston Martin DBX: Od jego sukcesu zależy przyszłość marki

Aston Martin ma teraz swojego, pierwszego SUV-a. Brytyjczycy zaprezentowali nowy model DBX w Pekinie. ...

Triumph Street Scrambler: Być jak Steve McQueen

Legendarna maszyna brytyjskiego producenta to dopieszczony technologicznymi nowinkami motocykl do dżentelmeńskiego lansu. Dźwięk potężnego ...