Toyota świętuje dobrą sprzedaż w Europie. Sprzedało się więcej hybryd, a najpopularniejszym modelem w gamie Toyoty na Starym Kontynencie jest Yaris.

Toyota Motor Europe (TME) w 2019 roku dostarczyła klientom 1 089 422 samochodów, o 5,2 procent więcej niż w poprzednim roku. Udział producenta w europejskim rynku wzrósł o 0,3 punktu procentowego do 5,3 procent. Ponad 560 000 hybryd, które opuściły salony Toyoty i Lexusa, przekłada się na 52-procentowy udział tego napędu w całkowitym wyniku TME. Koncern oferuje na europejskim rynku 20 modeli z pełnym napędem hybrydowym – najwięcej spośród wszystkich producentów.

Sprzedaż hybryd zwiększyła się w ciągu roku o 17 procent do 562 040 egzemplarzy. W Europie Zachodniej i Środkowej auta hybrydowe stanowią już 63 procent samochodów dostarczonych klientom przez TME. „Jesteśmy bardzo zadowoleni z mocnych wyników w 2019 roku, które osiągnęliśmy pomimo niepewnej sytuacji na rynku. Nieustanny wzrost Toyoty to potwierdzenie słuszności naszej strategii, by koncentrować się na nowych produktach i rozszerzaniu gamy hybryd. Dziękujemy naszym klientom za ich zaufanie i lojalność. Jesteśmy przekonani, że w 2020 roku utrzymamy tempo dzięki kolejnym siedmiu premierom m.in. nowego Yarisa oraz rozwijaniu naszej strategii elektryfikacji, która w tym roku obejmie nową Toyotę RAV4 z napędem Plug-in Hybrid” – powiedział dr Johan van Zyl, prezydent i CEO Toyota Motor Europe.

Hybrydowa Toyota Yaris.

Premiery siedmiu nowych modeli w 2019 roku zwiększyły dynamikę wzrostu sprzedaży Toyoty do 4,5 procent. Marka osiągnęła w ubiegłym roku wynik 1 002 216 aut, przekraczając milion sprzedanych egzemplarzy po raz pierwszy od 2008 roku. W kluczowym segmencie aut kompaktowych zadebiutowała nowa Corolla z nadwoziem sedan oraz nowymi typami nadwozia – hatchback i kombi. Jest to pierwszy model, który realizuje strategię dwóch napędów hybrydowych o różnych mocach w gamie modelowej w Europie – Corolla jest dostępna z układem hybrydowym 1.8 o mocy 122 KM oraz 2.0 o mocy 184 KM.

Toyota Corolla Hybrid.

CZYTAJ TAKŻE: Toyota 4Active: Tak może wyglądać nowy SUV Toyoty

Najpopularniejszymi modelami marki są Yaris (224 368 egz.), Corolla (206 846 egz.), RAV4 (139 725 egz.) i Toyota C-HR (134 442 egz.). Liczba hybryd Toyoty dostarczonych klientom wzrosła w 2019 roku o 16 procent do 503 891 aut. Ich udział w całkowitej liczbie samochodów marki, które opuściły salony w tym okresie, wynosi 50 procent, w tym 61 procent w Europie Zachodniej i Środkowej. Najpopularniejszym modelem w gamie hybryd okazała się Corolla Hybrid, którą w całej Europie wybrano 149 916 razy. Na drugim miejscu znalazła się Toyota C-HR Hybrid z wynikiem 119 507 egz., a na kolejnych Yaris Hybrid (109 771 egz.) i RAV4 (93 792 egz.).

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Francuzi pogodzili się z Nissanem

Francja poprze w głosowaniu na WZA Nissana reformę struktury zarządczej, bo ten wcześniej przyznał ...

Jeep Wrangler Rubicon: Gdzie oczy poniosą

Nowy Wrangler – choć zyskał nieco ogłady, dzięki której łatwiej mu odnaleźć się w ...

Skoda Scala ma szansę mocno namieszać na rynku kompaktów

Škoda nadal liderem polskiego rynku

34 672 zarejestrowane samochody to wynik, z jakim Škoda zamyka I półrocze 2019 roku, zachowując ...

Stany Zjednoczone nie potrzebują samochodów elektrycznych

Pojazdy elektryczne mimo miliardów inwestowanych w opracowanie technologii i ich reklamę nie poruszają klientów ...

Volkswagen e-Up! to jeden z nilelicznych elektryków, które mieszczą się w zaproponowanym przez resort energii limicie

Rząd pomoże w zakupie e-auta. Symbolicznie

Zaledwie trzy modele aut elektrycznych spełniają kryterium ceny, która ma pozwolić na ubieganie się ...

Suzuki Katana

Suzuki Katana: Japoński miecz

Na rynku motocykli trwa moda na powroty do przeszłości. Marki szukają inspiracji w swoich ...