fot. mat.pras.

Producent aut segmentu premium z  grupy Volkswagena zamierza zaoszczędzić do 2022 r. 15 mld euro, m.in. likwidując 14 tys. miejsc pracy – podał niemieckie „Manager Magazin”, powołując się na informacje osób związanych z zarządem Audi.

Cięcie kosztów związanych z bieżącą działalnością pozwoli firmie na finansowanie projektów związanych z elektryfikacją modeli. Oszczędności są szczególnie istotne dla całej Grupy Volkswagena po skandalu z emisjami spalin i związanymi z tym grzywnami. VAG czekają też duże koszty dostosowania silników spalinowych do nowych norm emisji spalin – pisze Reuter. Według pracowania instytutu Center of Automotive Management (CAM) Grupa w ciągu najbliższych 10 lat ma wyłożyć na elektryfikację rekordowe 91 miliardów dolarów.

Audi E-Tron, który zadebiutował w 2018 r. to początek elektrycznej ofensywy firmy z Ingolstadt / fot. David Paul Morris/Bloomberg

Jeden z rzeczników grupy z Ingolstadt powiedział, że program oszczędności nie został jeszcze przyjęty w ostatecznej wersji, ale rząd wielkości podany przez niemiecką gazetę jest właściwy. Odmówił natomiast wypowiedzi na pytanie o redukcje zatrudnienia. Tymczasem „Manager Magazine” podał, powołując się na dyrektora finansowego Audi Alexandra Seitza, że plan zakłada zmniejszanie załogi Audi o 3 proc. rocznie, łącznie o 14 tys. miejsc pracy w ciągu 5 lat.

CZYTAJ TAKŻE: Holender nowym prezesem Audi

– Odrzucamy te liczby – stwierdziła z kolei inna przedstawicielka firmy i wyjaśniła, że  kierownictwo Audi prowadzi rozmowy ze związkami zawodowymi, związane z oceną wielkości potrzeb kadrowych w swoich zakładach w przyszłości. Taka analiza jest niezbędna, biorąc pod uwagę zmiany zachodzące w sektorze. Dodała, że pracownicy w  Ingolstadt i Neckalsulm nadal korzystają  z gwarancji zatrudnienia do 2025 r., wynegocjowanych przez związki zawodowe. Audi zatrudnia na świecie blisko 91,7 tys. osób, w tym 61,5 tys. w Niemczech.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Opel Corsa GSi: Po 30 latach

Opel dba o tradycje. Po wprowadzeniu do sprzedaży Insigni GSi, przyszedł czas na prezentację ...

Sprzedaż dostawczaków w górę. Kto jest liderem?

We francusko-włoskiej rozgrywce o serca i dusze przedsiębiorców wynik nie jest oczywisty. Rywalizacja w ...

Peugeot 508 SW: Prawie 1800 litrów bagażnika

Peugeot kilka miesięcy po prezentacji nowej limuzyny 508 pokazał wersję kombi nowego Peugeota 508 ...

Opel GT X Experimental: Nowa twarz Opla

Opel GT X Experimental to auto koncepcyjne, które ma prezentować nowy język stylistyczny Opla. ...

Podwyżki za przejazd autostradą A2

Podwyżki za przejazd autostradą A2. Od 2 stycznia 2019 roku na odcinku Nowy Tomyśl ...

Ford Kuga: Czas na życzliwsze spojrzenie

Ford nie bierze udziału w wyścigu na szybkość wprowadzania na rynek kolejnych generacji swoich ...