13 kategorii pojazdów, 30 najpopularniejszych marek, 150 modeli samochodów, ponad 1000 wersji wyposażenia – z taką ofertą staruje pierwsza w Polsce platforma do zakupu aut w abonamencie. Jej twórcy chcą spopularyzować nowy sposób myślenia o użytkowaniu samochodów, który nazywają #MotoEconomicus. – Wielu Polaków traktuje samochód jak inwestycję, często wydając na zakup auta oszczędności życia. Nie warto. Po trzech latach traci ono połowę wartości. Samochód powinno się traktować jak telefon i płacić za niego miesięczny abonament – przekonuje Łukasz Domański, prezes i współzałożyciel carsmile, który wcześniej – wraz z drugim współzałożycieli, Michałem Knitterem, pracował w jednym z banków.
Łukasz Domański, prezes i współzałożyciel carsmile (z prawej) wraz z wiceprezesem i drugim z pomysłodawców startutu Michałem Knitterem, / fot. mat.pras.
Czas subskrypcji
W modelu substrypcyjnym czytamy dzisiaj prasę, słuchamy muzyki, oglądamy telewizję, oprawiamy sport czy dbamy o zdrowie. Podobne rozwiązania wprowadzają też koncerny motoryzacyjne, ale – z oczywistych powodów – dotyczy to tylko jednej lub kilku marek danej grupy. Dlaczego abonament? – Bo to najbardziej ekonomiczny i jednocześnie najwygodniejszy model użytkowania. Użytkownik nie ponosi kosztu utraty wartości, kosztu ubezpieczenia, napraw czy wymiany opon. A jednocześnie jeździ nowym, zaawansowanym technologicznie, bezpiecznym samochodem – podkreśla Michał Knitter, wiceprezes carsmile.
CZYTAJ TAKŻE: Kredyty samochodowe znikają z rynku
Dzięki zastosowaniu narzędzi z obszaru big data, platforma dostosowuje widok i rodzaj prezentowanych samochodów do wiedzy, jaką ma o użytkowniku. Sam zainteresowany, poszukując auta dla siebie, w pierwszym kroku definiuje typ samochodu, określa czy auto ma służyć celom firmowym czy prywatnym oraz wybiera maksymalną wysokość miesięcznego abonamentu: do 900 zł, do 1500 zł, do 2000 zł i więcej. Te podstawowe kryteria pozwalają na wyświetlenie tzw. hot deals, czyli najlepszych ofert, a w kolejnym kroku rozwinięcie pełnej oferty samochodów spełniających wybrane kryteria. Można je sortować wykorzystując filtry dotyczące marki, modelu, rodzaju nadwozia, silnika, itp.