Liderem rynku wciąż pozostaje Skoda
Liderem rynku wciąż pozostaje Skoda
fot. Wojciech Romański

Maj – według Instytutu Samar – był kolejnym, już trzydziestym ósmym miesiącem nieprzerwanego wzrostu sprzedaży aut osobowych oraz lekkich dostawczych. Liczba rejestracji przekroczyła 47,7 tys.

Żeby się aż tak bardzo nie cieszyć – popyt w ubiegłym miesiącu okazał się niższy niż w kwietniu (o niecałe 5 proc.), ale skumulowane rejestracje liczone od początku roku przewyższyły te z pierwszych pięciu miesięcy 2017 roku o przeszło jedną dziesiątą i wyniosły 253,1 tys.

CZYTAJ TAKŻE: Polski rynek opon mocno przyspiesza

Wyniki poprawił także segment samych samochodów osobowych. Według Samaru, w maju sprzedało się prawie 42,4 tys. aut,. o 6,7 proc. więcej niż w tym samym miesiącu przed rokiem. Natomiast od stycznia do maja sprzedaż samochodów osobowych wyniosła 227,1 tys. i poprawiła się względem tego samego okresu w 2017 r. o 10,7 proc.

Hyundai może się pochwalić imponującym wzrostem sprzedaży w maju / fot. Wojciech Romański

W pierwszej dziesiątce najpopularniejszych na rynku marek sprzedaż poprawiła zdecydowana większość. Jedynie dwie – Kia i Dacia odnotowały tendencję spadkową. Najlepszym wynikiem może natomiast pochwalić się Hyundai, którego rejestracje wzrosły r/r o 18 proc. przekraczając poziom 1,8 tys. aut. Wysokie, dwucyfrowe wzrosty odnotowały także Ford i Renault. Liderem pozostaje Skoda ze sprzedażą w pięciu miesiącach 29,5 tys. samochodów i prawie 13-procentowym udziałem w rynku. Na drugim miejscu znajduje się Toyota (25,3 tys. rejestracji, wzrost r/r o 6,9 proc., 11,1-procentowy udział), na trzecim jest Volkswagen (prawie 23,4 tys. aut, 11,2 proc. wzrostu, 10,3 proc. udziału w rynku).

CZYTAJ TAKŻE: Części do produkcji aut eksportowym przebojem

W dalszym ciągu wzrost sprzedaży samochodów osobowych jest zasługą przedsiębiorców. Udział firm w sprzedaży sięgnął w maju 73,7 proc. Oznacza to, że klienci instytucjonalni kupili ponad 31,2 tys. aut. Z kolei udział klientów firmowych w pięciu miesiącach 2018 roku wyniósł 68,4 proc.. Samar podkreśla, że statystyka nie uwzględnia jednak osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą oraz spółek cywilnych, które w Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców klasyfikowane są w grupie osób fizycznych. Ponieważ mogą się w niej znaleźć również znaleźć się firmy, rzeczywista różnica w rozkładzie rejestracji pomiędzy obiema grupami klientów może być jeszcze większa.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Dżungla oznaczeń modeli

Jeszcze do niedawna oznaczenia modeli wielu aut były jasne i klarowne. Wystarczyła podstawowa wiedza ...

Yamaha Tracer 700: Jadowity owad do połykania zakrętów

Wygląd futurystycznego transformersa, królewski dosiad oraz znakomite właściwości jezdne sprawiają, że nawijanie kilometrów tą ...

Egzamin na prawo jazdy w czasie pandemii

W temacie zdawania egzaminów na prawo jazdy w czasach rozmrażania gospodarki i panującej nadal ...

Po raz pierwszy od stycznia wzrosła sprzedaż samochodów

Przynajmniej na chwilę powiało optymizmem na europejskim rynku nowych samochodów. Jak podało stowarzyszenie producentów ...

Mniejszy ruch, mniej śmiertelnych wypadków. Polska w połowie stawki

Ograniczenia wprowadzone podczas pandemii spowodowały, że ruch na drogach znacznie się zmniejszył. Okazuje się, ...

Coraz więcej pojazdów na minuty czy godziny

W 2019 r. mocno wzrośnie liczba aut, skuterów i rowerów wynajmowanych na minuty. Także ...