Liderem rynku wciąż pozostaje Skoda
Liderem rynku wciąż pozostaje Skoda
fot. Wojciech Romański

Maj – według Instytutu Samar – był kolejnym, już trzydziestym ósmym miesiącem nieprzerwanego wzrostu sprzedaży aut osobowych oraz lekkich dostawczych. Liczba rejestracji przekroczyła 47,7 tys.

Żeby się aż tak bardzo nie cieszyć – popyt w ubiegłym miesiącu okazał się niższy niż w kwietniu (o niecałe 5 proc.), ale skumulowane rejestracje liczone od początku roku przewyższyły te z pierwszych pięciu miesięcy 2017 roku o przeszło jedną dziesiątą i wyniosły 253,1 tys.

CZYTAJ TAKŻE: Polski rynek opon mocno przyspiesza

Wyniki poprawił także segment samych samochodów osobowych. Według Samaru, w maju sprzedało się prawie 42,4 tys. aut,. o 6,7 proc. więcej niż w tym samym miesiącu przed rokiem. Natomiast od stycznia do maja sprzedaż samochodów osobowych wyniosła 227,1 tys. i poprawiła się względem tego samego okresu w 2017 r. o 10,7 proc.

Hyundai może się pochwalić imponującym wzrostem sprzedaży w maju / fot. Wojciech Romański

W pierwszej dziesiątce najpopularniejszych na rynku marek sprzedaż poprawiła zdecydowana większość. Jedynie dwie – Kia i Dacia odnotowały tendencję spadkową. Najlepszym wynikiem może natomiast pochwalić się Hyundai, którego rejestracje wzrosły r/r o 18 proc. przekraczając poziom 1,8 tys. aut. Wysokie, dwucyfrowe wzrosty odnotowały także Ford i Renault. Liderem pozostaje Skoda ze sprzedażą w pięciu miesiącach 29,5 tys. samochodów i prawie 13-procentowym udziałem w rynku. Na drugim miejscu znajduje się Toyota (25,3 tys. rejestracji, wzrost r/r o 6,9 proc., 11,1-procentowy udział), na trzecim jest Volkswagen (prawie 23,4 tys. aut, 11,2 proc. wzrostu, 10,3 proc. udziału w rynku).

CZYTAJ TAKŻE: Części do produkcji aut eksportowym przebojem

W dalszym ciągu wzrost sprzedaży samochodów osobowych jest zasługą przedsiębiorców. Udział firm w sprzedaży sięgnął w maju 73,7 proc. Oznacza to, że klienci instytucjonalni kupili ponad 31,2 tys. aut. Z kolei udział klientów firmowych w pięciu miesiącach 2018 roku wyniósł 68,4 proc.. Samar podkreśla, że statystyka nie uwzględnia jednak osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą oraz spółek cywilnych, które w Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców klasyfikowane są w grupie osób fizycznych. Ponieważ mogą się w niej znaleźć również znaleźć się firmy, rzeczywista różnica w rozkładzie rejestracji pomiędzy obiema grupami klientów może być jeszcze większa.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Urodziny najsłynniejszej figurki w świecie motoryzacji

Projekt słynnej figurki Rolls Royce'a - Spirit of Ecstasy został zarejestrowany jako własność intelektualna ...

Coraz częściej sięgamy po polisy autocasco

Rośnie kwota, którą Polacy wydają co roku na polisy AC swoich pojazdów. Byłoby zapewne ...

Pójdziesz do Tchibo po kawę, a kupisz auto elektryczne

W niemieckich sklepach sieci Tchibo będzie można kupić nie tylko kawę, ale i samochody ...

Szefowie Renaulta-Nissana bez większych premii

Renault-Nissan nie ma obecnie w planach wprowadzania dodatkowej formy premii dla członków kierownictwa sojuszu ...

Tesla może produkować auta w Chinach

Tesla otrzymała zgodę rządu chińskiego na budowę elektrycznych samochodów w fabryce w Szanghaju. Firma ...

Gigantyczny mandat za jazdę po S3

Nawet 300 tys. zł kary może nałożyć Inspekcja Transportu Drogowego na przyłapane ciężarówki przewożące ...