Liderem rynku wciąż pozostaje Skoda
Liderem rynku wciąż pozostaje Skoda
fot. Wojciech Romański

Maj – według Instytutu Samar – był kolejnym, już trzydziestym ósmym miesiącem nieprzerwanego wzrostu sprzedaży aut osobowych oraz lekkich dostawczych. Liczba rejestracji przekroczyła 47,7 tys.

Żeby się aż tak bardzo nie cieszyć – popyt w ubiegłym miesiącu okazał się niższy niż w kwietniu (o niecałe 5 proc.), ale skumulowane rejestracje liczone od początku roku przewyższyły te z pierwszych pięciu miesięcy 2017 roku o przeszło jedną dziesiątą i wyniosły 253,1 tys.

CZYTAJ TAKŻE: Polski rynek opon mocno przyspiesza

Wyniki poprawił także segment samych samochodów osobowych. Według Samaru, w maju sprzedało się prawie 42,4 tys. aut,. o 6,7 proc. więcej niż w tym samym miesiącu przed rokiem. Natomiast od stycznia do maja sprzedaż samochodów osobowych wyniosła 227,1 tys. i poprawiła się względem tego samego okresu w 2017 r. o 10,7 proc.

Hyundai może się pochwalić imponującym wzrostem sprzedaży w maju / fot. Wojciech Romański

W pierwszej dziesiątce najpopularniejszych na rynku marek sprzedaż poprawiła zdecydowana większość. Jedynie dwie – Kia i Dacia odnotowały tendencję spadkową. Najlepszym wynikiem może natomiast pochwalić się Hyundai, którego rejestracje wzrosły r/r o 18 proc. przekraczając poziom 1,8 tys. aut. Wysokie, dwucyfrowe wzrosty odnotowały także Ford i Renault. Liderem pozostaje Skoda ze sprzedażą w pięciu miesiącach 29,5 tys. samochodów i prawie 13-procentowym udziałem w rynku. Na drugim miejscu znajduje się Toyota (25,3 tys. rejestracji, wzrost r/r o 6,9 proc., 11,1-procentowy udział), na trzecim jest Volkswagen (prawie 23,4 tys. aut, 11,2 proc. wzrostu, 10,3 proc. udziału w rynku).

CZYTAJ TAKŻE: Części do produkcji aut eksportowym przebojem

W dalszym ciągu wzrost sprzedaży samochodów osobowych jest zasługą przedsiębiorców. Udział firm w sprzedaży sięgnął w maju 73,7 proc. Oznacza to, że klienci instytucjonalni kupili ponad 31,2 tys. aut. Z kolei udział klientów firmowych w pięciu miesiącach 2018 roku wyniósł 68,4 proc.. Samar podkreśla, że statystyka nie uwzględnia jednak osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą oraz spółek cywilnych, które w Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców klasyfikowane są w grupie osób fizycznych. Ponieważ mogą się w niej znaleźć również znaleźć się firmy, rzeczywista różnica w rozkładzie rejestracji pomiędzy obiema grupami klientów może być jeszcze większa.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Nowe diesle już nie trują

Diesle nowej generacji emitują tylko niewielkie ilości zanieczyszczeń. Potwierdzają to badania, których wyniki udostępniło ...

Porsche Macan: Bezpieczeństwo na pierwszym planie

Każdego roku do klientów na całym świecie trafia około 100 tysięcy nowych Macanów. To ...

Top 10 | Najczęściej kradzione samochody w USA

Coroczny raport „Hot Wheels” przygotowany przez National Insurance Crime Burea ujawnia dziesięć najczęściej kradzionych ...

Miliard wydany: nowe silniki FCA z Bielska-Białej

Produkcję nowej generacji silników benzynowych rozpoczęła w Bielsku-Białej fabryka FCA Powertrain. To finał jednej ...

Chińczycy obniżają cło dla importowanych samochodów

Amerykanie chcą podnieść, a Chińczycy obniżą cła na importowane samochody. Branża się cieszy, bo ...

Fiat rozdziela modele do produkcji. Tychy w niepewności

W czwartek, 29 listopada po południu dowiemy się, jakie plany  ma Fiat Chrysler Automobiles ...