Tegoroczny salon samochodowy w Paryżu będzie wyglądał zupełnie inaczej niż ostatni, który odbył się w 2018 roku. Będzie mniejszy i dużo bardziej skromny i połączony z Equip'Auto, gdzie wystawią się o dostawcy i firmy zaopatrujące rynek wtórny. W Paryżu będzie też mało producentów pokazujących swoje najnowsze samochody produkcyjne i koncepcyjne. Mimo to Paryż pozostaje ważnym miejscem dla wielu marek, szczególnie tych z francuskim rodowodem. Renault, Dacia, DS i Peugeot pojawią się na pewno. Również wystawi się Jeep. Poza tym salon samochodowy wykorzystają firmy azjatyckie - chiński BYD i Great Wall oraz wietnamski Vinfast. Fisker pokaże elektrycznego SUV-a o nazwie Ocean, ale będzie też Mercedes chociaż nie na samym salonie, który obiecuje premierę nowego modelu.
Czytaj więcej
To nie niemieccy czy francuscy producenci trzymają się silników diesli. Jeśli chodzi o udział w tej technologii napędu to właśnie włoska marka jest na pierwszym miejscu.
Targi w Paris Expo rozpoczynają się 17 października, a dzień później będą otwarte dla publiczności i potrwają do 23 października. Oto krótki skrót tego jakie ciekawe auta pojawią się w Paryżu.
Renault
Centralnym punktem stoiska będzie Renault 4ever, czyli pokazowa wersja małego, w pełni elektrycznego crossovera, który wejdzie do produkcji w 2025 roku. Ten model będzie zbudowany na architekturze Renault-Nissan CMF-BEV. Na stoisku pojawi się również Mobilize Duo, mały pojazd elektryczny, który będzie wykorzystywany w programach krótkoterminowego wynajmu i abonamentu. To pojazd zbudowany przez dział mobilności Grupy Renault. Elektryczny czterokołowiec, który jest jednym z czterech dedykowanych pojazdów elektrycznych zaprojektowanych dla Mobilize. Alpine ma przyjąć większą rolę w Renault z pomocą elektrycznego SUV-a i małego hot hatcha. W 2025 roku oczekiwana jest również nowa generacja sportowego coupe A110. Na targach w Paryżu Alpine pokaże lekką wersję modelu A110 R, który waży zaledwie 1082 kg i jest o 34 kg lżejszy od standardowego A110. Będzie również Dacia z nowym logotyoem i konceptem o nazwie Manifesto. To w pełni elektryczny samochód terenowy, który ma ujawnić pomysły przyszłych modeli produkcyjnych Dacii.
W pełnej krasie Renault 4ever zaprezentowany zostanie w Paryżu
Mobilize Duo
Alpine A110 R
Dacia Manifesto
Peugeot
Flagowa marka Stellantisa poszerzy swoją ofertę o model 408 fastback, który będzie miał swoją premierę w Paryżu. 408 podąża wzorem modeli Renault Arkana, VW Taigo i Citroen C4 X w rosnącej kategorii SUV-o podobnych wersji popularnych hatchbacków.
Peugeot 408
Jeep
Najmniejszy członek rodziny Jeepa, Avenger, będzie również pierwszym w pełni elektrycznym Jeepem. Avenger, który będzie miał również warianty z silnikiem spalinowym pojawi się po raz pierwszy właśnie w Paryżu. To ważny model z polskiej perspektywy, bo budowany będzie w Tychach na platformie eCMP firmy Stellantis.
Jeep Avenger
DS Automobiles
DS zapowiada zmodernizowane SUV-y DS 7 i DS 3. Modele porzuciły oznaczenie "Crossback", otrzymały zmiany na zewnątrz, w środku jak i również nowe wersje silnikowe.
Nowy DS 7
Mercedes
Mercedes twierdzi, że nie będzie miał stoiska na targach, ale w Muzeum Rodina w Paryżu 16 października pokaże nowego SUV-a EQE. Model zbudowany jest na platformie EVA2 i będzie miał wyłącznie elektryczny napęd. Podobnie jak większy siedmiomiejscowy EQS SUV, pięciomiejscowy EQE SUV będzie budowany w fabryce Mercedesa w Alabamie i eksportowany do Europy.
Fisker
Kalifornijski startup budujący elektryczne auta pokaże model Ocean, średniej wielkości SUV-a, który ma być produkowany w austriackiej firmie Magna Steyr od 17 listopada.
Fisker Ocean
VinFast
Jedyny wietnamski producent samochodów ma duże ambicje zaistnienia w Europie. Planuje sieć punktów sprzedaży i dostarczanie samochodów elektrycznych do klientów w Europie i Stanach Zjednoczonych jeszcze przed końcem 2022 roku. Firma chce osiągnąć rentowności w ciągu najbliższych trzech lat. Modele, które mają pojawić się w USA i Europie przed końcem tego roku to średniej wielkości VF8 i duży SUV VF9, które mają być pokazane w Paryżu.
vVnfast VF9
BYD
Chińskie firmy chcą zaistnieć na rynku europejskim z samochodami elektrycznymi. Do końca tego roku BYD, drugi po Tesli producent EV na świecie, rozpocznie sprzedaż modelu Atto 3, kompaktowego crossovera, średniej wielkości crossovera Tang i średniej wielkości sedana Han. Wszystkie trzy nowości pojawią się na targach w Paryżu.
BYD Atto3
Great Wall Motors
Kolejny duży chiński producent samochodów, Great Wall Motors, celuje w mniejszy segment rynku elektryków. Model Funky Cat ma być sprzedawany pod marką Ora. To kompaktowy hatchback z charakterystycznymi owalnymi reflektorami i zasięgiem około 320 km. Sprzedaż ma się rozpocząć w Niemczech w czwartym kwartale 2022 r. Great Wall planuje w Paryżu przedstawić plany europejskiej ekspansji dla marek Ora i Wey.
Ora Funky Cat
Czytaj więcej
Oryginalny R5 Turbo to jeden z najbardziej radykalnych i szalonych sportowych maluchów wszech czasów. W elektrycznym remake'u Renault oddaje ikonie hołd w postaci niesamowitego auta koncepcyjnego.