Mercedes-AMG CLE 53 Coupe wycenione. Ile kosztuje sześć cylindrów?

Mercedes-AMG CLE 53 ma 449 KM z silnika 3.0 V6 i osiąga 100 km/h w 4,2 s. Ile trzeba zapłacić za jedno z ostatnich sześciocylindrowych AMG? Cena zaczyna się od czwórki.

Publikacja: 07.02.2024 05:42

Mercedes-AMG CLE 53 Coupe wycenione. Ile kosztuje sześć cylindrów?

Foto: mat. prasowe

Oto samochód o wyjątkowo długiej nazwie. Wymówienie „Mercedes-AMG CLE 53 4Matic+ Coupe” zajmuje więcej czasu niż przyspieszenie w tym aucie od zera do 100 km/h. Dzięki doładowanemu silnikowi 3.0 o mocy 449 KM i momencie obrotowym 560 Nm (dzięki funkcji overboost przez 10 sekund można cieszyć się 600 Nm), współpracującemu z przekładnią AMG Speedshift TCT 9G i napędem na cztery koła (AMG Performance 4Matic+ - jak widać Mercedes uwielbia długie nazwy), osiągnięcie setki zajmuje tu zaledwie 4,2 s.

Mercedes-AMG CLE 53 Coupe

Mercedes-AMG CLE 53 Coupe

mat. prasowe

AMG z silnikiem V6

Nowy Mercedes z nadwoziem coupe i z „magicznymi” trzema literkami z Affalterbach ma także rozrusznik sprężony z alternatorem zapewniający chwilowy zastrzyk 23 KM i 205 Nm (to układ tzw. miękkiej hybrydy). Na liście wyposażenia standardowego nie zabrakło skrętnej tylnej osi oraz zawieszenia AMG Ride Control z adaptacyjnym tłumieniem. Warto podkreślić także liczbę cylindrów. Jest ich sześć, co w świecie dzisiejszych AMG stanowi już wyjątek. Mocniejszy Mercedes-AMG C 63 ma tylko cztery „gary”. Owszem, z hybrydowym wsparciem zapewniającym kosmiczne osiągi, ale dźwięk to już nie to samo.

Czytaj więcej

10 najdroższych aut w 2023 roku sprzedanych na aukcji
Mercedes-AMG CLE 53 Coupe

Mercedes-AMG CLE 53 Coupe

mat. prasowe

Ile trzeba zapłacić za 53 AMG? Co najmniej 415 000 zł. W cenie dostajemy – oprócz wcześniej wymienionych elementów - także 19-calowe felgi, kamery 360, kierownicę AMG Performance obszytą skórą nappa oraz system PRE-SAFE. Nie zabrakło sportowych przednich foteli pokrytych mieszanką skóry syntetycznej i mikrofibry z grafiką AMG. Całości dopełniają też kontrastowe, czerwone przeszycia i czerwone pasy bezpieczeństwa.

Mercedes-AMG CLE 53 Coupe

Mercedes-AMG CLE 53 Coupe

mat. prasowe

Cena od 415 tys. zł

Wyposażenie standardowe jest więc bogate. Można się jednak założyć, że prawie żaden z egzemplarzy CLE 53 AMG nie wyjedzie z salonu bez choćby kilku dodatkowych opcji. Kwotę 415 000 zł można z łatwością powiększyć. Jeszcze lepiej trzymające na boki fotele AMG Performance to wydatek 12 376 zł. Pakiet wykończenia skórą – 25 846 zl. Zestaw audio Burmester 3D został wyceniony na 6390 zł. Elementy z włókna węglowego kosztują 5469 zł, a odsuwany, panoramiczny, szklany dach – 8174 zł. Zewnętrzny pakiet karbonowy z pewnością doda CLE charakteru, ale kosztuje aż 16 981 zł. Pakiet stylizacyjny AMG wyceniono za to na 8635 zł, a AMG Night z czarnymi elementami – na 5469 zł.

Mercedes-AMG CLE 53 Coupe

Mercedes-AMG CLE 53 Coupe

mat. prasowe

To nie koniec dodatków. Za 11 513 zł Mercedes oferuje pakiet AMG Dynamic Plus, obejmujący m.in. tryb jazdy Race z trybem driftu i procedurą startu, a także kierownicę AMG obszytą mikrofibrą, czerwone zaciski hamulcowe i aktywne mocowania silnika. Da się dokupić nawet system podbijający brzmienie silnika we wnętrzu. Kosztuje 3166 zł. Nie zapomnijmy jeszcze o… korku wlewu paliwa AMG za 564 zł. Gotowe! Mercedes-AMG CLE 53 4MATIC+ Coupe doposażony „po dach” przekracza granicę pół miliona złotych. Ale sześciocylindrowych aut jest na rynku już coraz mniej, więc i utrata wartości nie powinna być zbyt szybka…

Mercedes-AMG CLE 53 Coupe

Mercedes-AMG CLE 53 Coupe

mat. prasowe

Czytaj więcej

Nie płacisz alimentów? Możesz stracić prawo jazdy

Czytaj więcej

Nowe Audi Q7. Duży SUV ma już 9 lat, ale zostaje na rynku

Oto samochód o wyjątkowo długiej nazwie. Wymówienie „Mercedes-AMG CLE 53 4Matic+ Coupe” zajmuje więcej czasu niż przyspieszenie w tym aucie od zera do 100 km/h. Dzięki doładowanemu silnikowi 3.0 o mocy 449 KM i momencie obrotowym 560 Nm (dzięki funkcji overboost przez 10 sekund można cieszyć się 600 Nm), współpracującemu z przekładnią AMG Speedshift TCT 9G i napędem na cztery koła (AMG Performance 4Matic+ - jak widać Mercedes uwielbia długie nazwy), osiągnięcie setki zajmuje tu zaledwie 4,2 s.

Pozostało 86% artykułu
W Salonach
Hyundai Staria jest już w ofercie. Sprawdzamy polskie ceny hybrydowego vana
W Salonach
Volvo XC90 po modernizacji. Ile teraz kosztuje i czy mocno zdrożało?
W Salonach
Omoda 5 ma już polskie ceny. Konkurenci mają powody do obaw
W Salonach
Ile kosztuje Nissan Qashqai po modernizacji? Znamy ceny japońskiego crossovera
W Salonach
Nowy Opel Frontera wyceniony. To jeden z najtańszych modeli dla większej rodziny